Conferència: Treball emocional a l’aula
03/03/23Dins del Cicle de conferències sobre els Nous Currículums, el dijous 16 de febrer va tenir lloc la segona de les xerrades que va tractar un dels aspectes del vector ‘benestar emocional’. El conferenciant, Joan Carles Fòlia, ens va exposar la gran necessitat de treballar… Llegeix més»
Itec guanya la fase local de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives
03/03/23L’Institut de Tecnificació d’Amposta ha guanyat la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, celebrada aquesta setmana a la Universitat Rovira i Virgili i organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, en imposar-se en una final molt igualada a Lestonnac l’Ensenyança de… Llegeix més»
La rateta que llegia a l’escaleta
03/03/23El conte La rateta que llegia a l’escaleta, pertany a la col·lecció “Contes desexplicat”, on es troben personatges i relats clàssics capgirats. Amb arguments plens de sorpreses i molt d’humor que faran volar i desenvolupat la imaginació dels primers lectors. Les persones autores de l’obra,… Llegeix més»
XV Jornada d’Educació Infantil Terres de l’Ebre
03/03/23Dissabte, 25 de febrer va tenir lloc la XV Jornada d’Educació Infantil a les Terres de l’Ebre. Aquest any va estar focalitzada amb l’aprenentatge amb sentit. Aquest, pretén actualitzar el coneixement en les pràctiques d’ensenyament de docents en actiu i estudiants a partir de ponències… Llegeix més»
La Carlota i el misteri de la casa encantada
24/02/23La Carlota i la seva colla estan a punt de començar les vacances i no tenen cap misteri per resoldre durant el Nadal. De sobte, però, en Sa’îd explica a la Tribu que el senyor Baltasar, el seu veí, està convençut que casa seva està… Llegeix més»
Currículum d’educació infantil
23/02/23Ha estat publicat el nou currículum dels ensenyaments d’educació infantil. Cal destacar com a novetats que:
- El Decret incorpora la coeducació i l’educació afectivosexual en el marc de la mirada competencial
- Presenta el 0-6 com una etapa educativa única amb la… Llegeix més»
ODS 5. Igualtat de gènere
22/02/23Aconseguir la igualtat de gènere i empoderar totes les dones i nenes. Es tracta d’eradicar la violència i la discriminació contra les dones, així com assegurar que tenen les mateixes oportunitats que els homes en tots els àmbits de la vida. Això significa posar fi… Llegeix més»
21 de febrer: Dia Internacional de la Llengua Materna
21/02/23La idea de celebrar el Día Internacional de la Llengua Materna va ser una iniciativa de Bangladesh. Va ser aprovat a la Conferència General de la UNESCO de 1999 i s’ha observat a tot el món des de l’any 2000.
Llegeix més»
Xerrada-Taller: ODS i Competència global
17/02/23La competència global és una construcció multidimensional que requereix una combinació de coneixements, habilitats, actituds i valors aplicats amb èxit a qüestions globals o situacions interculturals. Aquest va ser el punt de partida de la xerrada-taller que va tenir lloc el passat dijous 9 de… Llegeix més»
Ens agradem
17/02/23Tracta de la relacions sentimentals entre els humans, tant les heterosexuals com les homosexuals, diferents tipus d’enamoraments… Demostra que no importa qui ens agradi, sinó que qui ens agrada, ens agradi molt.
Hi ha homes alts que estimen homes baixos, dones maques que estimen dones lletges,… Llegeix més»
ODS 4. Educació de qualitat
16/02/23Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
Aquest ODS demana garantir l’accés a serveis d’atenció i desenvolupament a la primera infància i en un ensenyament preescolar de qualitat. També s’ha de potenciar que tots… Llegeix més»
Dones de ciència
10/02/23Aprofitant que el dia 11 de febrer és el Dia Internacional de la dona i la nena en la Ciència us volem fer ressò d’aquest fascinant llibre on es posa en relleu les contribucions de cinquanta dones notables als camps de la ciència, la tecnologia,… Llegeix més»
Oportunitats dels Nous Currículums
08/02/23La setmana passada, el CRP del Montsià va iniciar els acompanyaments a centre sobre el tema dels Nous Currículums. En aquest cas, es va tractar d’una sessió introductòria que serviria al mateix temps per donar el tret de sortida a fi de posar el fil… Llegeix més»
Propostes sobre els ODS: ODS 3. Salut i Benestar
07/02/23Garantir una vida sana i promoure el benestar per a totes les persones a totes les edats.
Aquest ODS ens convida a prevenir i combatre les malalties transmissibles, noves i emergents, i totes les que, sense ser transmissibles, causen la major part de la mortalitat prematura,… Llegeix més»
Propostes sobre els ODS: ODS 2. Fam zero
07/02/23Posar fi a la gana, assolir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició, i promoure l’agricultura sostenible.
Aquest ODS demana eradicar la desnutrició i combatre la mala alimentació, origen de malalties. També cal assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d’aliments, aplicar pràctiques agrícoles… Llegeix més»
Orientacions sobre les situacions d’aprenentage
06/02/23Dins dels nous currículums, les situacions d’aprenentatge són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges. Plantegen un context concret, una realitat actual, passada o previsible en el futur, en forma de pregunta o… Llegeix més»