Certamen de lectura en veu alta

La Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya organitzen el Certamen Nacional Infantil I Juvenil de Lectura en veu alta.

La participació dels centres s’inicia amb la realització d’una fase interna (a cada centre). Una vegada aquesta ha finalitzat, cap al mes d’abril, es realitza la fase semifinal a cada comarca. Aquest curs, de forma telemàtica. A la fase comarcal cada centre haurà de trametre un vídeo dels seus participants prèviament escollits al CRP del Montsià.

El jurat comunicarà el seu veredicte a mitjans del mes d’abril, i aquells centres que hagin resultat guanyadors passaran a la fase final (nacional).

A. Fases i calendari

La final territorial Terres de l’Ebre tindrà lloc el 27 d’abril a l’Auditori Felip Pedrell (Tortosa). El guanyador o guanyadora de les Terres de l’Ebre participarà en la Festa de la Lectura que tindrà lloc el dia 31 de maig al Teatre Nacional de Catalunya.

B. Categories

• Categoria A: Grumets Vermells (CM d’EP)
  • Categoria B: Grumets Verds (CS d’EP)
  • Categoria C: Timoners (Alumnat nouvingut CS Primària i 1r o 2n d’ESO amb un màxim de 2 anys d’estada)
  • Categoria D: Corsaris (1r i 2n d’ESO)
  • Categoria E: Tropa de Corsaris (3r i 4t d’ESO)

C. Participació dels centres del Montsià

Participació dels centres al XIX Certamen de Lectura en Veu Alta als Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre.  Les semifinals s’han retransmès en streaming pel Canal Youtube TAC Terres de l’Ebre (enllaç).

1a Semifinal. Dimecres 15 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Institut Els Alfacs (La Ràpita)

2a. Semifinal. Dijous 16 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Escola Carles III (La Ràpita)
  • Escola Consol Ferré (Amposta)
  • Escola Miquel Granell (Amposta)
  • Escola M. Jesús Ortí i Abella (La Sénia)
  • Escola  Josep Roncero i Pallarés (Freginals)

3a. Semifinal. Divendres 17 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Escola Soriano Montagut (Amposta)
  • Institut de Tecnificació (Amposta). L’alumne de la categoria dels Timoners, ha estat guanyador i passa a la final territorial.
  • Institut Manuel Sales I Ferré (Ulldecona). L’alumna de la categoria Corsaris, ha estat guanyadora i passa a la final territorial.

4a. Semifinal. Dilluns 20 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Col·legi Sagrat Cor (Amposta). Els/Les alumnes de la categoria Tropa Corsaris han estat guanyadors i passen a la final.
  • Col·legi Sagrada Família (La Ràpita). L’alumna de la categoria Grumets Verds ha estat guanyadora i passa a la final.
  • Escola Horta Vella (La Ràpita). Els alumnes de la categoria Grumets Vermells i de la categoria Timoners han estat guanyadors i passen a la final.

5a. Semifinal. Dimarts 21 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Escola Joan Baptista Serra (Alcanar). L’alumne de la categoria Grumets Verds, ha estat guanyador i passa a la final.

6a. Semifinal. Dimecres 22 de març 2023 (enllaç retransmissió)

• Institut Escola Agustí Barberà (Amposta)

D. Recursos per treballar la lectura en veu alta