Ens trobem en període de detecció de necessitats de formació. |
Calendari
El procés de detecció de necessitats per al PFZ del Montsià es realitzarà entre l’11 de març i el 30 d’abril de 2024. Les demandes de formació de modalitat en centre i per a centre s’han de lliurar signades per la Direcció del centre i amb el vist i plau de la Inspecció Educativa. La documentació es pot fer arribar en format paper o en format digital (escanejat).
- Document model per a demanda de formació en centre (enllaç al document/plantilla). Feu una còpia del document abans d’emplenar-lo.
- Document model per a demanda de formació per a centre (enllaç al document/plantilla). Feu una còpia del document abans d’emplenar-lo.
- Proposta d’activitats de modalitat de formació individual (enllaç al formulari en línia). El formulari s’ha d’emplenar per a cada activitat que es sol·liciti.
Calendari de desplegament per al curs 2024-2025
Procés | Inici | Fi |
Detecció de necessitats | 11-03-24 | 30-04-24 |
Anàlisi i aprovació de les propostes dels PFZ en les Comissions d’Ordenació Educativa Territorial dels ST. | Maig de 2024 | |
Aprovació de la proposta global pel Comitè de Formació | Fins al 30 de juny de 2024 | |
Confirmació de les activitats | Fins al 15 de juliol de 2024 | |
Publicació de les activitats | juliol – agost 2024 | |
Inscripció a les activitats | setembre de 2024 (aprox.) | |
Consulta d’assignacions | 9 (aprox.) d’octubre de 2023 | |
Inici de les activitats de formació | A partir del 13 d’octubre de 2024 (aprox.) |
Inscripcions
Períodes d’inscripció | Sol·licitud de plaça | Consulta d’adjudicacions | Inici de les activitats |
Primer torn | del 8 al 24 de setembre (aprox.) | 9 d’octubre (aprox.) | a partir del 13 d’octubre (aprox.) |
Segon torn | del 7 al 15 de gener (aprox.) | 31 de gener (aprox.) | a partir del 5 de febrer (aprox.) |
Torn d’estiu | del 15 al 29 de maig (aprox.) | 16 de juny (aprox.) | a partir de l’1 de juliol (aprox.) |
Línies estratègiques de la formació
- Competències professionals docents: definir el nou marc de referència de les competències professionals docents per a la transformació del sistema educatiu.
- Inducció a la docència: avançar cap a un nou model d’inducció a la docència i centres de referència per a la formació inicial.
- Centres educatius en línia: impulsar la innovació organitzativa i metodològica en els processos d’educació híbrida a través de la formació, els recursos digitals i la promoció del treball en xarxa.
- Cultura digital: capacitar digitalment l’alumnat i el professorat en el marc del Pla Digital de Catalunya.
- Nous contextos i recursos per al desenvolupament professional: promoure plans de formació als centres, a la zona educativa i a les xarxes per al desenvolupament professional docent en col·laboració amb els agents educatius de l’entorn.
- Aprenentatge competencial: afavorir metodologies innovadores per al treball competencial amb propostes didàctiques, gestió de projectes transversals i models d’avaluació competencials, en un marc plurilingüe i d’orientació educativa personalitzada.
- Educació inclusiva: generar itineraris d’aprenentatge personalitzats, amb interrelació d’emocions, motivació i cognició, posant en valor la diferència com a oportunitat d’aprenentatge per al conjunt de la comunitat educativa.
- Perspectiva de gènere: afavorir una educació sense estereotips sexistes ni discriminacions, relacionades amb el gènere o amb l’orientació afectiva-sexual, així com una orientació acadèmica i professional no sexista.
- Educació per a la sostenibilitat: contribuir a través de la formació docent a l’assoliment dels Objectius per a un Desenvolupament Sostenible (ODS), com a marc competencial de la ciutadania catalana del segle XXI.
- Evidències d’impacte: impulsar processos d’avaluació de la formació, generadors d’evidències per permetre la presa de decisions orientades a la millora i la rendició de comptes com a cultura de centre.