El model competencial orientador (acrònim SCAP que fa referència a Significativitat, Comunicació, Acció i Projecció dels aprenentatges de l’alumne) emergeix del corpus teòric de l’orientació educativa, elaborat des del Departament d’Ensenyament el curs 2011-2012, i conté els principis pedagògics i les dinà miques organitzatives i de relació d’un centre orientades a afavorir l’èxit de l’alumne pel que fa a la seva autonomia i el desenvolupament del seu projecte de vida.
Té com a referents els models pedagògics i teories de l’aprenentatge que entapissen la tradició pedagògica i s’insereix en el plantejament i disseny competencial dels currÃculums actuals a Catalunya.
El model competencial orientador és una eina que permet als centres i als seus equips aprofundir en el desenvolupament professional i pedagògic d’escola i de centre com a organització en les seves tres dimensions:
-
-
-
- Àmbit/matèria
- Acció tutorial
- Cultura d’equip
-
-
Cadascuna d’aquestes dimensions es concreta en uns criteris i uns indicadors de l’orientació educativa que guien l’anà lisi, la reflexió i l’acció pedagògica de centre per a la millora contÃnua.
Més informació: http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/orientacioeducativa/model-competencial-orientador/
Actualment, a la comarca del Montsià , l’INS Ramon Berenguer IV d’Amposta forma part de la Xarxa d’Orientació educativa i està dins del Programa d’Innovació que duu el mateix nom.
Centres_Montsià | Activitats de formació en xarxa, per nivells formatius | ||
Nivell 1 | Nivell 2 | Nivell 3 _FIC_OE | |
INS La Sénia | 2012/13
2016/17 |
2017/18 | 2018/19 |
INS Els Alfacs | 2012/13 | —- | —- |
INS M. Sales i Ferré | 2012/13
2016/17 |
2017/18 | —- |
INS Ramon Berenguer IV | 2012/13
2016/17 |
2017/18 | 2017/18
2018/19 2019/20 2020/21 |
INS Sòl-de-Riu | 2015/16 | 2016/17 |
Per ampliar informació sobre el Model Competencial Orientador, consultar el següent document.