|
SEMINARI DE COORDINACIÓ
|
Descripció |
És una modalitat per compartir i intercanviar projectes entre professorat de diferents centres, d’etapes consecutives (infantil-primària; primària-secundària) o d’una mateixa etapa.
Les temàtiques poden ser generals, d’especialitat, d’àrea, per càrrec. |
Finalitat |
- Compartir i intercanviar projectes, experiències i metodologies educatives entre centres.
- Enriquir el potencial educatiu de cada centre amb les aportacions col·lectives per avançar en la millora dels projectes propis de cada centre.
|
Característiques |
- Estableix uns objectius de la formació amb els seus criteris i indicadors.
|
Assignació |
Mínim: 15 persones o el 80% del professorat al qual va dirigida l’activitat. |
Format |
Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron o mixt) |
Durada |
Total: mínim 15 hores
Altres requisits (hores incloses a la durada total): recomanat 1/3
Models de distribució recomanats:
|
Exemple1 |
Exemple 2 |
Durada total |
15 hores |
21 hores |
Part síncrona |
10 hores |
14 hores |
Altres requisits |
5 hores |
7 hores |
Els altres requisits corresponen a un treball destinat a realitzar les tasques planificades en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
Requisits de
certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.
- D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
Formador/a |
Les persones que tenen les funcions de coordinació se certificaran com a formador.
Es pot rebre assessorament puntual extern per part d’un o més ponents. |
Documentació necessària |
- En acabar la formació, la persona coordinadora haurà d’emplenar un qüestionari de seguiment del treball realitzat per donar resposta als objectius plantejats.
- Les unitats o institucions responsables posaran a disposició del professorat els resultats i els materials obtinguts al llarg de la formació.
|
==============================================================================
|
CURS / SEMINARI D’EQUIPS DE CENTRE
|
Descripció |
És una modalitat de formació entre centres dirigida a equips professionals de centres on almenys una persona forma part de l’equip directiu. Aquestes persones tindran el compromís de la transferència del contingut de la formació al seu centre.
L’estructura formativa incorpora la planificació, l’experimentació i l’avaluació del pla d’actuació en el centre de la temàtica treballada. |
Finalitat |
- Compartir i intercanviar projectes, experiències i metodologies educatives entre centres.
- Enriquir el potencial educatiu de cada centre amb les aportacions col·lectives per avançar en la millora dels projectes propis de cada centre.
|
Característiques |
- Estableix uns objectius de la formació amb els seus criteris i indicadors.
|
Assignació |
En general, amb un mínim de 2 centres.
Cada proposta formativa definirà la composició dels equips que hi prendran part. |
Format |
Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron o mixt) |
Durada |
Total: mínim 30 hores
Altres requisits (hores incloses a la durada total): mínim 1/3; màxim 2/3
Models de distribució recomanats:
|
Exemple 1 |
Exemple 2 |
Durada total |
30 hores |
30 hores |
Part síncrona |
10 hores |
20 hores |
Altres requisits |
20 hores |
10 hores |
Els altres requisits corresponen a treball autònom en el propi centre per a la realització del Pla d’actuació. |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
Requisits certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.
- D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
Formador/a |
- En el format curs, disposarà de professional expert que se certificarà com a persona formadora.
- En el format seminari, tindrà un equip de coordinació i/o una persona formadora.
- En tots els casos, poden rebre assessorament puntual extern per part d’un o més ponents.
|
Documentació necessària |
- En acabar la formació, la persona formadora o coordinadora haurà d’emplenar un qüestionari de seguiment del treball realitzat per donar resposta als objectius plantejats.
- Les unitats o institucions responsables posaran a disposició del professorat els resultats i els materials.
|
==============================================================================
|
TALLER D’EQUIPS DE CENTRE
|
Descripció |
És una modalitat de formació entre centres dirigida a equips professionals de centres on almenys una persona forma part de l’equip directiu. Aquestes persones tindran el compromís de la transferència del contingut de la formació al seu centre. |
Finalitat |
- Compartir i intercanviar projectes, experiències i metodologies educatives entre centres.
- Enriquir el potencial educatiu de cada centre amb les aportacions col·lectives per avançar en la millora dels projectes propis de cada centre.
|
Característiques |
- Estableix uns objectius de la formació amb els seus criteris i indicadors.
|
Assignació |
En general, amb un mínim de 2 centres.
Cada proposta formativa definirà la composició dels equips que hi prendran part. |
Durada |
Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron o mixt) |
Durada |
Total: sense límit màxim ni mínim
Altres requisits (hores incloses a la durada total): mínim 1/3; màxim 2/3
Models de distribució recomanats:
|
Exemple 1 |
Exemple 2 |
Exemple 3 |
Exemple 4 |
Exemple 5 |
Durada total |
20 hores |
15 hores |
10 hores |
20 hores |
30 hores |
Part síncrona |
13 hores |
12 hores |
7 hores |
7 hores |
10 hores |
Altres requisits |
7 hores |
3 hores |
3 hores |
13 hores |
20 hores |
Els altres requisits corresponen a un treball destinat a realitzar les tasques planificades en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
Requisits certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.
- D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
Formador/a |
Els tallers poden disposar:
- de professional expert que se certificarà com a persona formadora o bé
- de persona coordinadora, en aquest cas, poden rebre assessorament puntual extern per part d’un o més experts que se certificaran com a ponents.
|
Documentació necessària |
- En acabar la formació, la persona formadora o coordinadora haurà d’emplenar un qüestionari de seguiment del treball realitzat per donar resposta als objectius plantejats.
- Les unitats o institucions responsables posaran a disposició del professorat els resultats i els materials.
|