100tífiques

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Departament d’Educació organitzen, any rera any la Setmana de la ciència a les escoles (durant el mes de novembre), amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. A l’espai específic d’XTEC hi podreu trobar tota la informació relacionada amb la Setmana de la Ciència 2019.

A més a més, per segon any, també es promouen les vocacions científiques durant la setmana de l’11 de febrer (Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència), oferint més de 150 xerrades divulgatives simultànies per part de més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats (“100tífiques”) en 100 escoles de Catalunya, mobilitzant més de 15.000 alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO. En el següent enllaç es pot consultar el conjunt d’activitats organitzades per a l’edició de 2020.

A l’edició de 2020, les conferències que tindran lloc al Montsià són les següents:

• Les microalgues marines, a càrrec de la Dra. Margarita Fernández (IRTA), per als alumnes de 1r d’ESO de l’INS Les Planes (Santa Bàrbara) i centres de Primària de la zona.
  • Tu Youyou, la dona que va lluitar científicament contra la malària, a càrrec de la Dra. Núria Ruiz (URV), per als alumnes de 6è de Primària d’Amposta.
  • Espècies protegides i invasores: el cas de la nacra i del cranc blau al Delta de l’Ebre, a càrrec de la Dra. Patricia Prado (IRTA), per als alumnes de 6è de Primària de Sant Carles de la Ràpita

Més informació en els següents enllaços:

Tres moments de cada xerrada de l’edició 2020 de 100tífiques