XV Certamen de lectura en veu alta

La inscripció al XV Certamen de lectura en veu alta, va des de l’1 al 31 d’octubre (o fins a arribar al límit de places). Us volem remarcar el fet que la inscripció es podrà finalitzar abans de la data prevista si s’arriba al límit de places per a cada Servei Territorial.
La inscripció es podrà fer a l’aplicatiu que es trobarà a la web del Certamen. També us recomanem que llegiu les bases de participació abans d’inscriure-vos.
Llegeix més»

Setmana Bio per l’alimentació ecològica

Del 20 al 28 d’octubre, se celebrarà la sisena edició de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, un esdeveniment impulsat per la Generalitat de Catalunya a través dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Ensenyament i Territori i Sostenibilitat, conjuntament amb l’Associació Vida Sana; enguany, a més, comptarà amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona.
Des de Turisme Amposta ens hem adherit a la campanya, els dies 26 i 27 d’octubre realitzarem 2 tallers de cuina que tindran com a protagonistes els productes BIO i ECO.… Llegeix més»

Jornades aproPA’T. III Jornades de didàctica del patrimoni

Us convidem a l’aproPA’T , les III Jornades de didàctica del patrimoni de les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre que tindran lloc el dia 10 de novembre a L’Espluga de Francolí i el 17 de novembre a Tortosa. Les jornades són gratuïtes i us podeu inscriure a 1 o a les 2 sessions.

Aquest any les jornades centren la seva temàtica en com els museus poden ser eines per a la transformació pedagògica a les aules.
Llegeix més»

Dia Europeu de Conscienciació de l’Aturada Cardíaca a Amposta

Amb motiu del Dia Europeu de Conscienciació de l’Aturada Cardíaca, que se celebra el dia 16 d’octubre a la plaça de l’Ajuntament d’Amposta, és durant a terme diferents accions per tal de conscienciar sobre la necessitat d’actuar davant la mort sobtada. Per l’ocasió, es realitzarà un taller adreçat a l’alumnat de cicle mitjà. Els monitors seran alumnat de secundària i cicles formatius formats, amb la supervisió del professorat instructor.… Llegeix més»

Conferència CodeWeek Terra Alta

Entre els dies 6 i 21 d’octubre de 2018 se celebra la setmana del Codeweek. a nivell europeu . És la setmana de la programació i el que pretén és apropar la programació i l’alfabetització digital a tothom d’una manera divertida i atractiva. L’objectiu és fomentar la programació als diferents països de la Unió Europea com a activitat que afavoreix la resolució de problemes, la creativitat i el pensament estructurat.… Llegeix més»

Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. En aquesta ocasió… Llegeix més»

Jornada: Apadrinem Patrimoni

Us informem que el proper 6 d’octubre se celebrarà la Jornada Apadrinem Patrimoni.

El Programa Apadrinem el nostre patrimoni es basa en la idea de l’apadrinament d’un element patrimonial de l’entorn per part de l’alumnat d’un centre educatiu, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista cultural i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant, … Llegeix més»

Cicle conferències del MRP Terres de l’Ebre.

Aquest mes s’inicia el cicle de conferències a secundària:
Nous reptes a secundària: Mostra d’experiències en el marc de l’escola avançada.
Amb aquestes conferències, organitzades pel Moviment de Renovació Pedagògica de les Terres de l’Ebre, pretenem recollir una sèrie d’experiències de diferents instituts que serviran de referència a tots aquells centres educatius compromesos amb la tasca educativa.… Llegeix més»

Pla de Formació de Zona 2018 – 2019

El dia 12 de setembre s’inicia el període d’inscripció a les activitats del PFZ 2018-2019 de la comarca del Montsià. I també a tot el conjunt d’activitats de formació programades pel Departament d’Ensenyament, presencials i telemàtiques.

Els Plans de Formació de Zona són un recurs de formació al servei de la millora dels centres i el professorat d’una zona educativa. +INFO… Llegeix més»

FER.CAT “Ensenyant a emprendre a les escoles del món rural”

El projecte “FER.CAT “Ensenyant a emprendre a les escoles del món rural” és un projecte de Cooperació multilingüe (català, castellà, estonià, aranès i anglès) que pretén fomentar les vocacions emprenedores entre l’alumnat de cinquè curs d’Educació Primària. Està finançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, mitjançant la Direcció General de Desenvolupament Rural.
El Consorci Grup d’Acció Local del Baix Ebre i Montsià us convida a participar en aquest projecte dirigit a les escoles catalanes, tant si són escoles rurals com si senzillament es troben ubicades … Llegeix més»