Segons les seves característiques, la formació individual es pot agrupar en quatre blocs:
BLOC 1. Modalitats de formació individual
TALLER |
|||||||||||||||||||||||||
Descripció | Modalitat formativa de caràcter concret i pràctic orientat a la millora d’alguna competència professional del professorat. | ||||||||||||||||||||||||
Finalitat |
|
||||||||||||||||||||||||
Característiques |
|
||||||||||||||||||||||||
Assignacions | Mínim: 15 assignacions o el 80% del professorat al qual va dirigida l’activitat. | ||||||||||||||||||||||||
Format | Presencial, semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron, mixt o asíncron) | ||||||||||||||||||||||||
Durada |
Models de distribució recomanats:
Aquest treball, individual o col·lectiu, estarà destinat a realitzar les tasques planificades en relació amb l’aprofitament. |
||||||||||||||||||||||||
Avaluació |
|
||||||||||||||||||||||||
Requisits certificació |
|
||||||||||||||||||||||||
Formador/a | Es disposarà de professional expert que se certificarà com a persona formadora. |
==============================================================================
CURS |
|||||||||||||||||
Descripció | Modalitat de formació impartida per una persona experta | ||||||||||||||||
Finalitat |
|
||||||||||||||||
Característiques | Estableix uns objectius de la formació amb els seus criteris i indicadors. | ||||||||||||||||
Assignacions | Mínim: 20 assignacions (tenint en compte al col·lectiu a qui s’adreça) Màxim: 40 assignacions per formador (en funció del disseny de l’activitat). | ||||||||||||||||
Format | Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron, mixt o asíncron) | ||||||||||||||||
Durada |
Models de distribució recomanats:
Aquest treball, individual o col·lectiu, estarà destinat a realitzar les tasques planificades en relació amb l’aprofitament. |
||||||||||||||||
Avaluació |
|
||||||||||||||||
Requisits certificació |
|
||||||||||||||||
Formador/a | Es disposarà de professional expert que se certificarà com a persona formadora. |
==============================================================================
SEMINARI | |||||||||||||
Descripció | Modalitat que promou la reflexió de docents de diferents centres o altres agents educatius del territori entorn d’un tema, a partir de la seva pràctica professional. | ||||||||||||
Finalitat |
|
||||||||||||
Característiques |
|
||||||||||||
Assignacions | Mínim: 15 assignacions. | ||||||||||||
Format | Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron o mixt) | ||||||||||||
Durada | Total: mínim 20 hores
Altres requisits (hores incloses a la durada total): recomanat 1/3 Models de distribució recomanats:
Aquest treball, individual o col·lectiu, estarà destinat a realitzar les tasques planificades en relació amb l’aprofitament. |
||||||||||||
Avaluació |
|
||||||||||||
Requisits certificació |
|
||||||||||||
Formador/a | Es disposarà d’una persona o un equip de coordinació que certificaran com a persona formadora. |
BLOC 2. Modalitat de reflexió col·lectiva entre iguals per al professorat de diferents centres:
GRUP DE TREBALL |
|||||||||||||
Descripció | És una modalitat formativa que té com a finalitat la millora de la pràctica educativa. La seva tasca pretén afavorir la incorporació de canvis metodològics i pràctiques innovadores. Poden estar constituïts només per professorat o bé incloure també la participació d’altres professionals vinculats a l’àmbit educatiu, comunitari o universitari.
En el cas que tingui una durada superior a un any caldrà diferenciar els objectius finals del grup de treball i els objectius de cadascun dels anys. Excepcionalment, es consideraran grups de treball aquells grups que, en el context de la millora de la pràctica docent promoguda per l’administració educativa, rebin un encàrrec des dels serveis centrals o des dels serveis territorials del Departament d’Educació. |
||||||||||||
Finalitat | Els grups de treball tindran com a propòsit alguna o diverses de les següents finalitats:
▪ Millorar les competències professionals del professorat. ▪ Promoure la incorporació de canvis metodològics i pràctiques innovadores. ▪ Promoure la recerca en l’àmbit de l’educació. ▪ Afavorir la interacció dels professionals de l’educació amb altres professionals vinculats a l’àmbit educatiu i universitari. ▪ Elaborar i difondre propostes educatives i formatives. |
||||||||||||
Característiques | Es basa en un treball de reflexió col·lectiva entre iguals. Una o dues de les persones participants fa les funcions de coordinació (planificació, seguiment, documentació…) | ||||||||||||
Assignacions | Mínim de 5 assignacions comptant la persona coordinadora, tret dels indrets amb clara dispersió geogràfica, de temàtiques molt específiques i aquells que es desenvolupen en el marc dels plans educatius d’entorn amb participació d’altres agents educatius del territori. | ||||||||||||
Format | Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron o mixt) | ||||||||||||
Durada | Total: mínim 30 hores; màxim 90 hores
Altres requisits (hores incloses a la durada total): recomanat 1/2 de les hores totals Models de distribució recomanats:
|
||||||||||||
Avaluació | Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. (Nivell 2) |
||||||||||||
Requisits certificació | Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Valoració positiva dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. |
||||||||||||
Formador/a | Les persones que tenen les funcions de coordinació se certificaran com a formadors.
Es pot rebre assessorament puntual extern per part d’un o més ponents. |
||||||||||||
Documentació necessària | Els materials i les evidències justificades del treball realitzat han d’estar a disposició de la resta del professorat i les unitats o institucions organitzadores són els responsables de la seva difusió a les pàgines web. |
BLOC 3. Modalitats de dinamització, sensibilització i divulgació:
CONFERÈNCIA, TAULA RODONA, TROBADA PEDAGÒGICA, INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES, JORNADES I CICLE DE CONFERÈNCIES | |
Descripció | Són modalitats de formació intensiva i de curta durada a l’entorn d’un tema monogràfic. |
Finalitat |
|
Característiques |
|
Assignacions | Mínim: 30 assignacions. |
Format | Presencial , semipresencial (síncron, mixt o asíncron), en línia (síncron, mixt o asíncron) |
Durada | En funció de la durada es pot diferenciar entre:
|
Avaluació | Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1) |
Requisits certificació |
|
Formador/a | Les persones que imparteixen aquestes modalitats s’anomenen ponents.
Si a l’activitat amb la modalitat de Jornades s’inclouen tallers, seminaris, etc, també poden certificar com a formadors. |
BLOC 4. Modalitats d’estades formatives:
ESTADA FORMATIVA A L’EMPRESA | ||
Descripció | Les estades formatives del professorat a les empreses o institucions representen una oportunitat única perquè el professorat estigui en contacte amb empreses del sector productiu relacionat amb els ensenyaments que imparteix.
S’adrecen al professorat de formació professional. Se’n diferencien dos tipus, A i B:
|
|
Finalitat |
|
|
Característiques |
|
|
Assignacions | Activitat individual. | |
Format | Presencial o semipresencial (síncron, mixt o asíncron) | |
Durada |
|
|
Avaluació | Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. (Nivell 2) |
|
Requisits certificació | Certificat de l’empresa amb la totalitat d’hores realitzades.
Valoració positiva de la memòria. |
|
Formador/a | No és pertinent la certificació. | |
Documentació necessària |
|
==============================================================================
ESTADA FORMATIVA A L’ESTRANGER | ||
Descripció | Les estades formatives a l’estranger, en centres o institucions de reconegut prestigi en el món educatiu, representen una oportunitat única perquè el professorat estigui en contacte amb les novetats relacionades amb els ensenyaments que imparteix, així com amb diferents metodologies. | |
Finalitat |
|
|
Característiques | És una activitat individual on un docent s’incorpora durant un període de temps en un altre centre docent o institució i realitza diferents activitats durant l’estada:
S’han de sol·licitar mitjançant convocatòria pública d’una administració educativa. |
|
Assignació | Activitat individual. | |
Format | Presencial o semipresencial (síncron, mixt o asíncron) | |
Durada | En general entre 35 i 100 hores. | |
Avaluació | Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
Avaluació dels materials i/o de les evidències justificades del treball realitzat. (Nivell 2) |
|
Requisits certificació | Certificat del centre o institució que inclou la totalitat d’hores realitzades.
Valoració positiva de la memòria. |
|
Formador/a | No és pertinent la certificació. | |
Documentació necessària |
|