Projecte FER – Emprenedoria rural
07/05/20Futurs emprenedors rurals. Activitats didàctiques per a alumnat de Cicle Superior de Primària per fer a casa. El projecte FER d’emprenedoria, dirigit a 5è i 6è de primària, compta amb 3 blocs (disponibles al web www.futursemprenedors.cat). El projecte està destinat a les escoles que… Llegeix més»
Connectar-se amb l’escola: Què funciona en la lluita contra l’absentisme escolar?
07/05/20La situació actual generada per la crisi del Covid-19 pot implicar fortes dificultats per mantenir el vincle entre alumnat i centres educatius.
Davant aquesta crisi, la finalitat del debat és la de donar resposta, de manera efectiva, a com es pot fer front a l’absentisme de… Llegeix més»
Orientacions pel disseny de tasques inclusives
06/05/20Amb l’objectiu de garantir la personalització del procés d’aprenentatge, l’equip de professionals de l’EAP del Montsià ha elaborat el tercer document amb orientacions a tenir en compte a l’hora de proposar tasques per l’alumnat que presenta trastorn de l’espectre autista.
Aquests documents estan pensats per donar… Llegeix més»
Suport psicològic i emocional
03/05/20La xarxa de serveis públics ofereix eines i recursos per acompanyar i donar suport psicològic i emocional als infants, als joves i a les seves famílies. Conscients de la gran quantitat d’informació que arriba als centres i a les famílies, l’equip de professionals de l’EAP… Llegeix més»
Fins sempre, Francesca
01/05/20Molt a pesar nostre, us hem de comunicar que avui ha mort Francesca Valldepérez, després de lluitar durant molt de temps contra una malaltia important.
Francesca va ser mestra de jove per la Terra Alta, va treballar al CRP del Montsià, va formar part del MRP… Llegeix més»
Activitat telemàtica: Posseir la poesia
01/05/20Des del Programa de Biblioteca escolar “puntedu” ens ofereixen la segona edició de l’activitat telemàtica Posseir la poesia #joemquedoacasa.
La sessió de dilluns és, com l’anterior, una trobada virtual (videoconferència per la plataforma Meet) en què es pretén apropar la poesia a l’escola, acompanyar l’alumnat amb… Llegeix més»
Posseir la poesia
01/05/20El dossier recull al voltant de 100 propostes per treballar la poesia a l’aula. Vol ser un document de treball àgil amb activitats classificades per cicles (des de P3 fins a 4t d’ESO). Han estat elaborades pels assistents a la formació telemàtica Posseir la… Llegeix més»
ConfinAlfacs
29/04/20INS La Sénia: tot anirà bé
29/04/20Acompanyament emocional a l’ESO
29/04/20Us compartim una proposta que ens han fet arribar del des del Departament d’Orientació Educativa de l’I-E Agustí Barberà, on els Psicopedagogs (Roser Romeu i Sergio Ponce) i la Tècnica en Integració Social (Núria Gisbert), tenint en compte la situació de crisi que estem vivint… Llegeix més»
Tutorial Moodle: examens segurs
29/04/20Des de l’INS Els Alfacs, el company Ximo Chust, ens ha fet arribar un tutorial on explica com es poden realitzar, a Moodle, examens de forma segura. Desitgem que us sigui interessant i profitós a la vegada i agraïm a Ximo que ho hagi compartit… Llegeix més»
Selecció de recursos #3
28/04/20Tercer lliurament de la ¨Selecció de recursos¨ que estem realitzant des del CRP Montsià (Servei Educatiu del Montsià) en aquest període especial de confinament. Hi hem inclòs una selecció de recursos i novetats que, al nostre parer, ens han semblat més interessants. El recull està… Llegeix més»
Guia convivència
28/04/20El Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya (COPC) ha publicat, aquest mes d’abril, una guia per a gestionar les relacions i per a millorar la convivència de les persones durant el confinament per l’epidèmia del COVID-19.
Segons la guia, el conflicte no és bo ni dolent;… Llegeix més»
Aprendre de les emocions
28/04/20Interessant portal creat per un equip multidisciplinari d’experts de diferents universitats, i coordinat des de la UAB, amb casos pràctics de diverses situacions amb les quals ens trobem durant el confinament: des de conflictes familiars a estats emocionals.
Casos pràctics que podeu trobar al portal COVID19PsicoFight:
Dona la nota. Segon repte
26/04/20Atès els moments d’excepcionalitat actuals i per poder continuar amb el Projecte Dona la nota. Encara hi som a temps proposem que els centres que ho desitgin puguin participar en els REPTES de la següent manera:
FORMAT DE PARTICIPACIÓ PER ALS CENTRES:
Us convidem a continuar participant, i… Llegeix més»
Endevinalles confinades
26/04/20Des del Camp d’Aprenentatge del Delta de l’Ebre ens proposen aquesta activitat proposta adreçada a tot l’alumnat: Les aus del delta… des de casa!!
A partir del dilluns 27, penjaran una endevinalla diària relacionada amb alguna de les 300 espècies d’aus que tenim al delta. Tothom… Llegeix més»