Connectar-se amb l’escola: Què funciona en la lluita contra l’absentisme escolar?

La situació actual generada per la crisi del Covid-19 pot implicar fortes dificultats per mantenir el vincle entre alumnat i centres educatius.

Davant aquesta crisi, la finalitat del debat és la de donar resposta, de manera efectiva, a com es pot fer front a l’absentisme de l’alumnat en el context actual. El llarg període d’absència de les aules pot provocar que en alguns joves s’accentuï un sentiment de desvinculació escolar.

S’abordarà l’impacte que tenen en la reducció de l’absentisme diferents programes i les maneres de focalizar el problema, en la situació derivada del coronavirus.

Es comptarà amb la participació de Sheila González -investigadora de la UAB- i amb professorat procedent de diferents àmbits, que compartiran com s’està treballant actualment per mantenir la vinculació amb l’alumnat i com caldria orientar la prevenció de l’absentisme al llarg dels propers mesos.

El debat està organitzat per Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill en el marc de la iniciativa Què Funciona en Educació, una aposta per aportar evidència científica al debat sobre la política i la pràctica educativa, connectant el rigor analític amb els reptes educatius actuals.

L’accés al webinar és lliure i gratuït, només cal inscriure-s’hi. El debat també es podrà seguir via Twitter a través del hashtag #EduEvidències

Tota la informació sobre el webinar i enllaç a la inscripció.