Us compartim una proposta que ens han fet arribar del des del Departament d’Orientació Educativa de l’I-E Agustí Barberà, on els Psicopedagogs (Roser Romeu i Sergio Ponce) i la Tècnica en Integració Social (Núria Gisbert), tenint en compte la situació de crisi que estem vivint pel COVID-19, han vist important fer un acompanyament emocional a l’alumnat de l’ESO. Per tant, cada setmana dediquen una sessió de videoconferència a tractar-ho.
Han vist prioritari ajudar-los a comprendre que la incertesa provocada pel COVID-19 pot generar sentiments normals com l’angoixa i la tristesa però, s’ha d’evitar que desemboquin en malestar i en la pèrdua de control.
És per això que la seva intervenció pretén promoure un afrontament psicològic òptim el seu dia a dia, orientant-los en:
- Evitar l’alarmisme.
- Seguir uns horaris i rutines dins de l’excepcionalitat.
- Establir espais i moments per a tot, d’aquesta manera poder mantenir l’ordre mental i la sensació de normalitat.
- Aprofitar les oportunitats que ens brinda el confinament: “Quant de temps fa que vols acabar aquell llibre, endreçar l’armari o fer esport?”.
- Mantenir el contacte social.
- Fer servir el sentit de l’humor per reduir l’angoixa i controlar la por.
- Controlar els pensaments desadaptats i reconèixer la connexió directa entre pensament i emoció.
- Controlar l’angoixa amb tècniques de relaxació com la respiració profunda diafragmàtica, relaxació muscular progressiva, etc..
A més a més, l’alumnat de manera individual pot contactar amb ells per mitjà del Google Classroom o per correu electrònic en cas que necessitin algun aclariment o suggerir propostes per treballar en les properes sessions. En cas que us interessi saber amb més detall com ho tenen organitzat i altres aspectes que us puguin interessar, no dubteu a contactar amb el centre.