VIII Edició dels Jocs Florals Escolars de Catalunya
04/03/21El Departament d’Educació convoca els VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, enguany a cada cicle escolar, es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa. La categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica. Llegeix més»
La Carpeta d’Aprenentatge (Alumnat) i l’Observació entre Iguals (Docents)
03/03/21Des de la @xarxacb ens comparteixen dos documents:
Emmarcada en l’Avaluació per Aprendre, la #carpetadaprenentatge és un instrument que facilita a l’alumne fer evident el que ha après, i com ho ha après,… Llegeix més»
#noerenbruixes eren dones, però van ser humiliades. torturades i cremades
03/03/21Aquest març, SÀPIENS (revista disponible per a la seva consulta al Servei Educatiu) publica un dossier sobre la cacera de bruixes a Catalunya entre els segles XV i XVIII. En paral·lel llancem la campanya de dignificació històrica ‘No eren bruixes: eren dones’
Aportacions a la XXVIII Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya: #UnNouPresentEducatiu
03/03/21A la següent infografia hi teniu mapejada la documentació de la XXVIII Jornada de reflexió Un nou present educatiu Llegeix més»
8 de març: propostes per a commemorar el dia internacional de la dona
01/03/21El passat 17 de febrer us suggeríem la consulta de l’article Propostes de programació per al 8 de març 2021 i amb la intenció d’ampliar el repertori de recursos al voltant del Dia Internacional de la Dona, us animem a consultar el catàleg preparat pel Servei de Suports i Recursos Lingüístics de la Sub-direcció General de Plurilingüisme del Departament d’Educació on s’hi inclou en primer lloc la secció específica sobre el 8M – que lògicament és útil per al llarg de l’any – publicada a la XTEC.
Dia Internacional de les Dones i Nenes en la Ciència 2021
26/02/21Per tercer any consecutiu, el dia 11 de febrer, Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, més de 450 #100tífiques es van connectar amb 480 escoles per explicar i promoure els rols i models femenins de referència ens els àmbits de les ciències i les enginyeries, per fomentar les vocacions científiques dels nens i, especialment, de les nenes.
La jornada va començar amb un vídeo de presentació de 10 minuts a càrrec de la Laia Servera, presentadora de l’InfoK, i la Jennifer Smith, enginyera i guanyadora del concurs de Monòlegs del Club la Ciència de l’FCRI, presentant el monòleg “La complexitat dels números”. Llegeix més»
El Proyecto Shoá (Projecte Xoà) arriba a Catalunya
25/02/21El “Proyecto Shoá” (En català, Xoà o Shoah) és una iniciativa educativa fundada al 2009 a l’Uruguai amb l’objectiu d’arribar per conèixer de ben a prop en què va consistir l’Holocaust i, al mateix temps, obrir espais de reflexió sobre els paradigmes mentals i actitudinals de la tolerància, el respecte i la no indiferència. Llegeix més»
Cicle de conferències en línia “Eduquem en família”
24/02/21El cicle de tallers en línia CRÉIXER EN FAMÍLIA per a famílies d’infants de 0 a 3 anys, dintre del programa Eduquem en Família de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, s’emmarca en el conjunt d’actuacions del Pla Educatiu d’Entorn.
Créixer en família és un programa (en podeu consultar la seva oferta al final d’aquest post), impulsat des del Direcció General de Famílies del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, per orientar, reforçar i donar eines a les famílies per exercir el seu paper educatiu de forma positiva , amb l’objectiu de potenciar el reconeixement i la confiança en les pròpies capacitats dels progenitors Llegeix més»