Estratègia Digital de Centre



Ja ha estat publicat el nou document de l’Estratègia Digital de Centre, on s’explica com concretar als centres educatius d’arreu del país el Pla d’Educació Digital de Catalunya 2020-2023. Aquest document és una evolució de l’antic Pla TAC i tracta de desenvolupar la perspectiva de que l’objectiu envers la Cultura Digital és desenvolupar les habilitats digitals de l’alumnat, i que per fer-ho és imprescindible fer-ho també amb les dels i les docents i els centres.

A més, a fi de facilitar l’elaboració d’aquesta estratègia, que va molt més enllà de l’antic Pla TAC, l’equip de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital (DGIRCD) ha desenvolupat un nodes de suport que permet seguir els passos necessaris per a arribar a la nostra fita, que és la millora de la competència digital del centre, del professorat i de l’alumnat a través d’una estratègia compartida i integrada en el PEC i la PGA anual. Llegeix més»

Jornada Pedagògica Joan Perucho

Amb motiu de la commemoració de l’Any Joan Perucho, el curs passat el Departament d’Educació tenia previst celebrar la Jornada Pedagògica Joan Perucho, que s’ha hagut d’ajornar fins aquesta primavera a causa de la pandèmia.

Finalment, doncs, aquesta jornada commemorativa tindrà lloc el proper 16 d’abril de 2021 de 17 a 20h del vespre de manera telemàtica. Llegeix més»

Animeu-vos a fer visites virtuals guiades entre centres

Una de les accions més valuoses en l’aprenentatge entre centres és la realització de visites a centres. El Laboratori de Transformació Educativa organitza aquestes trobades condicionades per la situació de pandèmia i les mesures sanitàries que impedeixen les visites presencials. És per això que, enguany, des del Laboratori us proposem les “Visites virtuals guiades entre centres”.

Demanem a centres referents del Laboratori que comparteixin la seva expertesa i experiència en aquells aspectes de la transformació educativa en què el seu projecte educatiu i la seva pràctica docent excel·leixen. Creiem que és fonamental l’aprenentatge en xarxa, la construcció compartida i el reconeixement d’experiències reeixides. És per això que els demanem que esdevinguin centres amfitrions d’una visita virtual guiada. Aquests mateixos centres referents, juntament amb els centres facilitats del Laboratori, poden esdevenir centres visitants en d’altres visites virtuals. Llegeix més»

Joc de prengutes: Josep Carner, el príncep dels poetes

El Consorci per a la Normalització Lingüística us convida a participar en el joc commemoratiu de l’Any Carner, el qual ha tingut lloc durant el 2020 i es perllonga fins al juny de 2021.

El joc literari sobre Josep Carner és una activitat vinculada al Dia Mundial de la Poesia, que se celebra cada 21 de març. 

Llegeix més»

X CONCURS ESCOLAR COMIC BARCELONA

En el marc de la 39 edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, convoca el X Concurs escolar Còmic Barcelona.

1. Categories i Temàtiques

S’estableixen quatre categories en funció del nivell educatiu:
• Categoria A. Alumnat de cicle mitjà d’educació primària.
• Categoria B. Alumnat de cicle superior d’educació primària.
• Categoria C. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria.
• Categoria D. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria.

Llegeix més»

XIII Jornada de Programació i Robòtica Educatives #JPRE21

El proper dissabte 29 de maig de 2021 està prevista la XIII Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE21), una edició completament virtual donada la situació pandèmica i amb un horari únicament de matí, on totes les ponències, els tallers i la fira d’alumnes s’emetran per streaming. Llegeix més»

Recull de contes per a treballar el dol migratori

L’Equip LIC del Baix Llobregat ha elaborat una infografia amb diferents contes i recursos per a treballar el dol migratori amb l’alumnat.

El dol migratori el podríem definir com el procés d’assimilació de les pèrdues associades a l’experiència migratòria, com ara la llengua, la cultura, la família o els amics. Aquest fet pot comportar sentiments d’inseguretat, estrès, vergonya, ansietat, irritabilitat o tristesa que es segueixen donant, fins i tot, en moments en què la persona ha aconseguit les metes que buscava al país d’acolliment.

Us animem a fer-hi una ullada a la infografia que us deixem a continuació: Llegeix més»