Tutorials per a booktubers

Marta Meneu ha preparat una sèrie de vídeos curts que ensenyen el procés per fer un canal de booktube, dins de la plataforma YouTube. Aquests vídeos parlen, per exemple, de què hi pot haver en aquest canal, o bé del significat de les paraules específiques que s’utilitzen en anglès.

¿Cómo leemos en la sociedad digital? Lectores, booktubers y prosumidores

Els diversos autors d’aquest estudi patrocinat per la Fundació Telefònica reflexionen sobre la reinvenció de la lectura al s.XXI i la convivència entre formats i noves formes aparegudes en el marc de la societat digital. La lectura esdevé més social, holística, activa… i marcada per una relació indisociable amb l’escriptura, la interactivitat, l’oralitat, la imatge, etc.

Materiales para la mejora de la comprensión lectora

Selecció de textos, ordenats segons les àrees del currículum de l’ESO, amb activitats dirigides a la millora de les estratègies de lectura que l’alumnat aplica per assolir-ne la comprensió. Material del Departamento de Educación del Gobierno de Navarra elaborat en el marc del Plan institucional de mejora de la lectura.

Cómo buscar y usar información científica

Guia adreçada a estudiants universitaris que parteix de l’experiència de la biblioteca de la Universitat de Cantàbria en el monitoratge i acompanyament als estudiants en el procés de cerca i valoració de la informació.

Anàlisi de la informació d’un lloc web

La valoració dels recursos informatius és essencial per determinar si els continguts cercats responen a allò que hom necessita. Document que permet l’avaluació de la informació trobada i la seva idoneïtat segons el propòsit de la cerca.

Accions d’acompanyament en els treballs de recerca

Resultat del taller de competència informacional adreçat al professorat de secundària que es realitzà a la Jornada de Bibliomèdia (11/03/2017). S’hi reconeixen les accions que realitzen l’alumnat, el professorat i la biblioteca en les diferents fases del procés.

Promoció de la lectura. Entrevista a Mariona Trabal

Mariona Trabal, mestra i bibliotecària escolar, conversa en el programa Terrícoles de Betevé sobre la importància del projecte compartit amb la comunitat educativa de mestres, famílies i alumnes a la biblioteca escolar de l’Escola Orlandai.