Pautes de protecció de dades per als centres educatius

L’escola té un paper fonamental en la garantia del dret de protecció de dades personals, no només com a subjecte responsable del tractament adequat de la informació de les persones que s’hi relacionen, sinó també com a element essencial en la seva difusió, atès que pot permetre que les persones -els menors-, ja des del moment de la seva formació a l’escola, el conegui i l’utilitzi.

En aquest sentit, L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades publica les Pautes de protecció de dades per als centres educatius, que ha elaborat amb l’objectiu de donar el suport necessari a les escoles d’arreu de Catalunya, perquè puguin garantir els drets dels menors de forma eficaç i complir amb el conjunt de les noves obligacions regulades en el Reglament general de protecció de dades.

Llegeix més»

Informació i bases del XV Certamen Literari Escolar en Llengües d’Origen

El Certamen Literari Escolar en Llengües d’Origen és un concurs de creació literària en el qual nens i joves de Catalunya participen amb un text escrit en la seva llengua familiar.

El principal objectiu del Certament és fomentar el respecte per la diversitat cultural i lingüíatica mitjançant l’ús de les dues llengües més importants: la familiar i la de la societat d’acollida.

El Certamen, que celebra enguany la seva quinzena edició, és un projecte d’Amics de la Unesco de Barcelona dirigit a crear espais de civilitat, pau i conviència on totes les cultures es trobin acollides.

|MÉS INFO I ACCÉS A LES BASES|

Publicada la guia de lectures recomanades «Nadal 2018 – 2019»

La Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 us presenta la guia de lectures del «Nadal 2018-2019».
Amb la d’enguany ja són cinc festes de Nadal seguides que els mestres que hi participen us ofereixen 20 recomanacions per als alumnes de les… Llegeix més»

Les dotze qualitats que els infants més valoren dels seus mestres

En un article publicat per Angela Maiers a The 12 Most (que es pot trobar al web del Center for Teaching (CFT) at Westminster), esbossa les dotze qualitats que els nens volen dels seus professors. Al voltant d’unes deu de les dotze “coses importants” es troben en el domini afectiu de la relació que el mestre estableix amb l’alumne. Només dues o potser tres de les coses pertanyen a continguts i habilitats.

Tot i que aquest article ja fa uns set anys que circula, la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Educació l’està difonen perquè pot ajudar al professorat a entendre el punt de vista dels alumnes en referència a quines de les actuacions docents els ajuden en el seu procés d’aprenentatge. Llegeix més»

@KalandrakaEdit edita tres clàssics: Roberto Innocenti, Tomi Ungerer i Janet i Allan Ahlberg

Fidel a la seva tasca, l’editorial Kalandraka ha publicat tres clàssics de l’àlbum il·lustrat. Publica per primer cop en català Rosa Blanca de Roberto Innocenti i Fer amics de Tomi Ungerer i reedita, després de força temps descatalogat, el clàssic de Janet i Allan Ahlberg, Els esquelets divertits.
Llegeix més»

#STEM AMB TU

És una iniciativa ideada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnològiques a Catalunya (AMIT-CAT) que té com a objectiu fomentar les vocacions en ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques, que integra la dimensió de gènere i que pretén garantir les mateixes oportunitats d’èxit laboral per noies i nois.  Llegeix més»