Setmana Bio per a l’alimentació ecològica (del 16 al 24 d’octubre)

Des del passat 28 de juny són obertes les inscripcions per organitzar activitats dins el marc de la Setmana Bio a l’Escola 2021, que tindrà lloc del 16 al 24 d’octubre del 2021. Al web https://setmanabio.cat/ trobareu tota la informació al respecte.

La Setmana Bio a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, amb els mateixos objectius de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica, concretament entre les persones de la comunitat educativa.

Cada cop hi ha més centres educatius que contemplen la producció i alimentació ecològica i local dins del seu currículum docent, ja sigui a través de l’hort escolar, d’un projecte educatiu o matèria concreta d’estudi, de la realització de treballs o materials educatius específics, a través de la cuina del centre i del menjar que s’ofereix a l’alumnat, d’una visita a una finca o granja agropecuària, etc. Altres centres que encara no ho han incorporat, poden tenir interès en fer-ho, ja que conèixer i donar a conèixer tot el que es relaciona amb la producció agroalimentària és una temàtica absolutament bàsica en el procés d’educació i coneixement del món que ens envolta, per les seves implicacions en el medi ambient i en la sobirania alimentaria dels pobles. Llegeix més»

Final del “I SVH English Challenge”

La Comunitat de Pràctiques que engloba els referents de Llengües Estrangeres de l’Especialitat de Llengua Anglesa dels Centres de Sant Vicenç dels Horts enguany han organitzat la I SVH English Challange, un concurs -en forma de lligueta de preguntes- realitzat… Llegeix més»

Recomanacions adreçades a la formació presencial del personal docent (juny 2021)

L’evolució favorable del context epidemiològic, així com l’avanç de la vacunació contra la covid-19 dels col·lectius essencials, plantegen un escenari de baixa transmissibilitat en el qual es poden anar reprenent algunes activitats de manera progressiva.

Per aquest motiu, el Departament d’Educació juntament amb Salut han publicat unes recomanacions (mesures organitzatives, de prevenció i de protecció) que cal tenir en compte en cas que s’organitzin algunes actuacions de formació presencials adreçades al professorat durant aquest mes de juliol.

Les podeu trobar publicades, juntament amb altres informacions, als següents enllaços: Llegeix més»

Turisme educatiu al Baix Llobregat

El Consorci de Turisme del Baix Llobregat us convidem a participar en les Jornades de portes obertes per a les escolesDescobrim el Baix Llobregat!

Una gran oportunitat que us permetrà conèixer i gaudir de l’oferta educativa del Baix Llobregat, i planificar activitats escolars per al proper curs.
Llegeix més»

Publicades les Orientacions per a la coordinació digital de centre

En el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya s’han elaborat una sèrie de documents per a donar suport a l’elaboració i integració amb els projectes propis de cada centre educatiu de Estratègia Digital de Centre, un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.

Seguint aquesta darrera diferenciació, amb la finalitat de millorar la competència digital dels centres, s’han publicat un seguit de documents per ajudar amb l’organització dels seus equips docents: Llegeix més»