Proposta per al segon trimestre 2018/2019 del programa ‘Eduquem en família’

El Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts impulsa una nova edició del programa ‘Eduquem en Família’, adreçat a famílies amb fills o filles de totes les edats. La programació inclou més d’una desena d’activitats per a cada trimestre, a banda de projectes permanents com els patis oberts. Alhora, es destaquen les activitats de la jugateca ambiental, que tindran lloc al parc del Pi Gros, també durant tot el trimestre.

A més, es destaquen nous espais que van començar a funcionar el passat gener. Un d’ells és l’espai nadó, on es faran trobades de dues hores, amb acompanyament i suport per a les famílies amb nadons durant el primer any de vida, on poden compartir experiències sobre la maternitat i/o paternitat, la criança i l’educació. 
Llegeix més»

Coordinació 0-6. Cap a un a Comunitat de pràctica de docents d’Educació infantil

Ahir, 16 de gener, professionals de l’Educació infantil 0-6 a Sant Vicenç dels Horts reinicien la coordinació 0-6 als Serveis Educatius Baix Llobregat 6. D’aquesta manera, es constitueix una xarxa de coordinació amb la voluntat de ser un espai de reflexió, aprofundiment i de treball d’aquesta etapa.

Llegeix més»

‘Serena’, booktràiler dels alumnes de 1r d’ESO de l’@InsMompou

En el seminari de coordinació primària-secundària dels centres públics de Sant Vicenç dels Horts, enguany es treballen les lectures prescriptives dels cursos de 6è de primària i de 1r d’ESO. Per donar a conèixer les lectures que es fan a cadascun dels centres els alumnes elaboren un booktràiler que posteriorment comparteixen a la xarxa.

Llegeix més»

El Programa NanoEduca, en què participa Educació, rep el Premi Nacional de Comunicació Científica 2018

El programa NanoEduca, impulsat pel Departament d’Educació a través del CESIRE, conjuntament amb la UB, l’ICN2 i la UAB, es divideix en tres línies d’acció complementàries: formació de professorat; Nanokit (maletes pedagògiques disponibles en préstec gratuït als centres de recursos pedagògics del Departament d’Educació), i concurs anual de pòsters i vídeos sobre nanotecnologia

Des del 2015, els continguts de NanoEduca han arribat a més de 6.000 alumnes de més de tres-cents centres educatius

El Servei Educatiu Baix Llobregat-6 disposa d’un kit de nanotecnologia per al seu préstec als centres de secundària.

Unicef d’acord amb el Departament d’Educació ens proposa el curs “Viure (aprendre i ensenyar) els drets de la infància a l’escola”

El curs Viure (aprendre i ensenyar) els drets de la infància a l’escola és un curs en línia autoformatiu. Està inclòs dins el catàleg de formació del Departament. Consta de 40 hores i està estructurat en sis mòduls de contingut amb activitats diverses que t’ajudaran a anar assolint els objectius d’aprenentatge marcats en cada una de les unitats didàctiques que el conformen. El curs és gratuït. 

El període d’inscripció estarà obert fins el dia 18 de gener de 2019 i et pots adreçar a Maria Mur per fer la inscripció mmur@unicef.es  o telèfon 93 453 17 82 extensió 2108. Podeu trobar més informació en el següent enllaç http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/info-general/cercador-activitats/ i poseu aquest codi: 9000700934. També podeu tramitar la inscripció mitjançant l’activació d’aquest enllaç.

  Llegeix més»

“Innovar a les escoles. Reflexions sobre la complexitat del canvi educatiu”. Conferència de Boris Mir

Els centres educatius es troben immersos en processos de transformació. Però ens cal saber com fer-ho i fonamentar el coneixement que tenim sobre els processos d’innovació. A partir de l’experiència dels centres impulsors i de la mostra d’Escola Nova 21, oferirem algunes reflexions adreçades a mestres i professors per ajudar-los a liderar aquest canvi.

Boris Mir, el ponent de la conferència, és professor d’educació secundària expert en aprenentatge i en transformació educativa.

🗓  16 de gener de 2019

La Webteca inclusiva. Recursos educatius per a la diversitat d’alumnes i aprenentatges

Després de molts mesos de feina, Down Catalunya se sent orgullosa de poder anunciar que des d’aquest mes de desembre ha posat en marxa la webteca inclusiva, un portal ideat i dissenyat per la nostra entitat i que persegueix convertir-se en una font de consulta i d’intercanvi de material educatiu que faciliti el camí cap a l’escola inclusiva.  Llegeix més»

Anàlisi d’Apps i dels mecanismes de protecció per a la primera infància. Suggeriments i bones pràctiques per a escollir i crear continguts interactius segurs i de qualitat

Aquest projecte ha estat finançat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (XI convocatòria d’ajudes a projectes de recerca en comunicació audiovisual).

Tota investigació recent apunta que els nens fan servir els dispositius mòbils i les tauletes des dels 2 anys, no només abans d’anar a l’escola, com passava amb els mitjans de comunicació tradicionals, sinó abans de començar a parlar oa caminar, en la fase sensomotriu del desenvolupament. Paral·lelament a l’ús dels continguts interactius, l’oferta d’Apps per a nens en edat preescolar ha crescut exponencialment. Ara, com mai abans, la indústria digital està creant recursos digitals interactius per a nens. La recerca constant de pares i educadors, de recursos que ajudin els nens a aprendre, jugar i entretenir-se alimenta aquesta producció i inunda el mercat.  Llegeix més»

L’institut Frederic Mompou de Sant Vicenç dels Horts seleccionat per al programa STEAMcat

L’institut Frederic Mompou ha tornat a ser seleccionat pel Departament d’Educació per participar en un programa d’innovació. Aquest cop, l’institut  formarà part de l’STEAMcat. Aquest nou programa d’innovació vol promoure les àrees de ciència i tecnologia a partir d’una metodologia significativa i contextualitzada, que parteixi de la realitat de l’alumnat, que sigui activa i que impliqui realitzar treball cooperatiu i per projectes. Llegeix més»

Pautes de protecció de dades per als centres educatius

L’escola té un paper fonamental en la garantia del dret de protecció de dades personals, no només com a subjecte responsable del tractament adequat de la informació de les persones que s’hi relacionen, sinó també com a element essencial en la seva difusió, atès que pot permetre que les persones -els menors-, ja des del moment de la seva formació a l’escola, el conegui i l’utilitzi.

En aquest sentit, L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades publica les Pautes de protecció de dades per als centres educatius, que ha elaborat amb l’objectiu de donar el suport necessari a les escoles d’arreu de Catalunya, perquè puguin garantir els drets dels menors de forma eficaç i complir amb el conjunt de les noves obligacions regulades en el Reglament general de protecció de dades.

Llegeix més»