Llibres per fomentar la creativitat i la imaginació

En una societat cada vegada més evolucionada, la importància de la creativitat es fa més rellevant que mai ja que ens facilita trobar respostes útils als canvis constants que hi esdevenen. A més, la trobem en diferents àrees, com la filosofia, l’art, l’administració, la política,… Llegeix més»

Publicada la segona edició ampliada de les Directrius IFLA per a la biblioteca escolar

La segona edició revisada d’aquestes Directrius ha estat desenvolupada per donar suport als professionals que treballen en biblioteques escolars, així com als gestors dels centres educatius en els seus esforços per garantir que tot l’alumnat i professorat tenen accés a programes i serveis efectius de… Llegeix més»

Convocats els VI jocs florals escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament ha convocat els VI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de potenciar i estimular l’expressió i la producció escrites dels nois i noies i fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
Al portal dels Jocs Florals podeu… Llegeix més»

Programa del quart laboratori TRANSITAR-LAB_15 de febrer a Sant Vicenç dels Horts

El 15 de febrer acollim a Sant Vicenç dels Horts una jornada de la Diputació adreçada a professionals de l’Educació i la cultura, en el marc del projecte “Laboratoris Transitar” i que es portarà a terme a l’Arxiu Municipal.

Adreçada a agents actius dels àmbits de la Cultura, l’Educació i les comunitats, en ajuntaments, biblioteques, espais culturals, associacions, centres educatius, espais de creació artística,… per a gent de Sant Vicenç dels Horts però també de fora del municipi. Llegeix més»

Accions preliminars del Primer Congrés de l’Escola Pública de Catalunya

Aquesta iniciativa sorgeix fa poc més d’un any, en una primera trobada amb escoles i persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir una iniciativa col.lectiva que comportés una acció per parlar d’educació. El resultat va ser la idea de convocar un Primer Congrés de l’educació Pública de Catalunya.

Amb aquesta voluntat, un conjunt d’escoles s’han constituït com a grup promotor del Primer Congrés d’Educació Pública. Actuen en el marc de la Federació de MRP de Catalunya. Volen que el Congrés articuli un marc de coordinació, reflexió i intercanvi entre tots els centres educatius públics de Catalunya per fer-se present socialment i definir propostes alternatives als reptes de transformació educativa que tenim. Volen afavorir una xarxa horitzontal on el centres educatius públics siguin motor de millora del nostre sistema educatiu.

Per tot això, el grup promotor us anima als centres i als educatius, a participar en la seva organització. I, a les persones o entitats, a col.laborar en qualsevol tasca que organitzi el Congrés.

En ambdós casos, el primer pas és omplir el formulari d’adhesió.

Llegeix més»

Espai de criança, a la Biblioteca Municipal Les Voltes

TR3SIS és un espai adreçat a mares i pares amb infants de 3 a 6 anys per compartir la criança de la seva mainada. Aquesta activitat, organitzada pels Serveis socials de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts,  es porta a terme a la  Biblioteca Municipal Les Voltes cada dimarts de 10 a 11:30 del matí, fins al 9 d’abril. Per participar-hi cal inscriure’s prèviament al departament de Serveis Socials (carrer del Claverol, 6-8 – Tel. 93 656 62 11 / 93 672 31 11)

DIA DE LA INTERNET SEGURA -5 DE FEBRER 2019

L’any 2019, el Dia d’Internet Segura és el 5 de febrer. La importància d’aquesta festivitat, que se celebra arreu del planeta, fa que sorgeixin moltes iniciatives originals orientades a fer de l’ecosistema d’Internet un espai segur i cívic. Estigueu ben atents a les xarxes socials: FacebookTwitter i Instagram. S’hi desgranaran totes les accions accions i iniciatives que es duran a terme durant el Dia d’Internet Segura, adreçades a diferents col·lectius.

El Safer Internet Day es va proposar el 2004 en el marc de la Unió Europea i dins del projecte SafeBorders. De llavors ençà s’ha estès de manera global i actualment se celebra a un centenar de països. Tot i que originàriament Insafe era la xarxa que aglutinava totes les activitats, des de 2016 es va rebatejar com a Better Internet for Kids amb l’enfocament de la Comissió Europea del Creating a Better Internet for KidsLlegeix més»

Calendari de les sessions de la #rondadellibres 2019, edició de primària

La Ronda de Llibres 2019, edició de primària, ja està en marxa. Enguany hi participen 27 grups classe de 17 escoles de Cervelló, Corbera de Llobregat, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana.
Sense la complicitat de les biblioteques públiques de Cervelló, Corbera… Llegeix més»

ORALPHA. Mètode d’alfabetització i comunicació oral en català

Per a les persones que no saben llegir i escriure i, a més, tampoc coneixen la llengua catalana, les dificultats d’aprenentatge són complexes. Per donar resposta a aquestes dificultats, s’ha impulsat l’edició d’eines pedagògiques com el material didàctic ORALPHA.
ORALPHA és un mètode d’alfabetització i comunicació oral… Llegeix més»