Còmics per a la classe d’història (secundària obligatòria i batxillerat)

Bibliomaleta que aplega còmics i novel·les gràfiques ambientades en diferents èpoques històriques, des de l’edat antiga fins el món actual, des de les guerres púniques a la crisi dels refugiats… Algunes de les obres són relats de ficció emmarcats en un període històric, d’altres són una recreació, gairebé una crònica, d’esdeveniments històrics, i d’altres són fruit d’una memòria personal, gairebé una història de vida.

La selecció inclou obres tan conegudes com Persépolis, de Marjane Satrapi,  Maus. Relat d’un supervivent, d’Art Spiegelman, Los surcos del azar, de Paco Roca o l’adaptació al còmic de l’obra d’Albert Sànchez Piñol, Victus.

Al costat d’aquestes en descobrireu algunes que no us deixaran indiferents per la temàtica tractada com L’exèrcit errant (els almogàvers), Los esclavos olvidados de Tromelin (l’esclavisme), Jamás tendré 20 años (guerra civil espanyola i postguerra), El atentado (conflicte entre Palestina i Israel) o La grieta (els refugiats).
Llegeix més»

Vuit accions estratègiques per fer que la docència compti amb mesures decents de desenvolupament professional

Ahir, 16 d’octubre, va tenir lloc a l’Aula Magna de la Universitat de Barcelona la presentació del document d’Accions estratègiques per a la millora de la formació inicial per a la docència, document elaborat per la Comissió Tècnica de seguiment del Programa MIF.

El document és el resultat d’un procés de debat amb agents socials i educatius destacats. Té la finalitat de contribuir a la implementació del model proposat al document Millora de la formació inicial per a la docència. Reflexions i propostes, elaborat a instàncies de la Comissió Tècnica del Programa MIF.

S’estructura en tres apartats: i) estructura i contingut de la formació; ii) professorat universitari; iii) carrera professional docent. Llegeix més»

Bestial! Una maleta plena d’animals

Aquesta maleta inclou llibres de coneixements i llibres d’imaginació on els animals són els protagonistes i s’adreça a alumnat d’educació primària, tot i que alguns dels títols inclosos són perfectament accessibles a alumnat d’infantil.

Els llibres de coneixements s’agrupen en tres grans blocs: inventaris d’animals, curiositats sobre animals i llibres específics sobre un animal, en aquest tercer apartat destaca la col·lecció Món meravellós de l’editorial Cruïlla.

Els llibres d’imaginació són contes i narracions protagonitzats per animals i s’agrupen en dos grans apartats: petits lectors que inclou àlbums il·lustrats, contes i narracions curtes, i lectors mitjans on hi destaca la col·lecció Zoo Zoo de l’editorial Brúixola.
Llegeix més»

Una nova col·lecció de narrativa juvenil

De la mà de Faktoria K de llibres, un segell de l’editorial Kalandraka, s’ha impulsat una nova col·lecció de narrativa juvenil de la qual ja s’han publicat els tres primers títols: Nelson Mandela. El camí cap a la llibertatEl que penso (sobre tot), i Els ulls se’m van tancar.

«Nelson Mandela. El camí de la llibertat»d’Antonio Lozano (2018)

És una biografia novel·lada de qui fou president de la República de Sudàfrica, capdavanter de la lluita contra l’apartheid i Premi Nobel de la Pau. Josep Maria Aloy al seu blog Mascaró de proa escriu: Llegeix més»

Avui, 5 d’octubre, és el Dia Mundial dels Docents

El 5 d’octubre, és la data anual triada el 1994 per la Unesco com a Dia Mundial dels Docents en commemorar l’aniversari de l’aprovació de la Recomanació de la OIT / UNESCO sobre l’estatut dels mestres i professors de 1966. Aquesta Recomanació estableix criteris sobre els drets i les responsabilitats dels docents i els estàndards per a la seva preparació inicial i formació continuada, sistemes de contractació i de selecció, ocupació i condicions d’ensenyament i aprenentatge. La Recomanació sobre l’estat del personal docent d’educació superior es va adoptar el 1997 per complementar la Recomanació de 1966, que va cobrir el personal docent i investigador en educació superior. Llegeix més»

El decàleg d’escriptura adreçat als centres educatius i als docents

El decàleg d’escriptura s’adreça, alhora, a docents  i centres, amb la voluntat de divulgar, remarcar o fixar deu aspectes clau de la didàctica de l’escriptura. S’ha editat un únic decàleg per al segon cicle d’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Acompanyen el decàleg unes orientacions en les quals el professorat pot trobar concrecions per a cadascuna de les sentències, tenint en compte la idiosincràsia de l’ensenyament i aprenentatge de l’escriptura tant al segon cicle d’educació infantil i cicle inicial de primària, al cicle mitjà i superior de primària com a l’educació secundària obligatòria. En aquestes orientacions també es proposa un seguit d’activitats perquè l’equip docent de cada centre pugui apropiar-se el contingut del decàleg d’una forma col·laborativa.

Llegeix més»

Escolarització i èxit escolar al Baix Llobregat. Un estudi de l’observatori del Consell Comarcal

Augmenta l’alumnat al Baix Llobregat (+0,7%). Tot i amb això, per sisè any consecutiu disminueix el nombre d’infants matriculats en educació infantil. La comarca registra 509 infants menys matriculats en educació infantil (0 a 5 anys). Per vuitè any consecutiu, l’alumnat matriculat en cicles formatius… Llegeix més»

A l’escola, fora de perill: recursos educatius de la @unicef sobre pau, no-violència i bon tracte