esTiC amb les noies

El quart dijous del mes d’abril se celebra, des de l’any 2011, el Dia Internacional de les Noies en les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació), una iniciativa de la Unió Internacional de Telecomunicacions (ITU), organisme especialitzat de les Nacions Unides per a les TIC.

L’objectiu d’aquesta celebració és encoratjar les vocacions tecnològiques femenines per trencar amb la gran diferència que encara hi ha entre la quantitat d’homes i dones que exerceixen professions relacionades amb les TIC, així com reduir la bretxa digital de gènere.

Vídeo missatge en espanyol de Doreen Bogdan-Martin,Director, Telecommunication Development Bureau (BDT), ITU for International Girls in ICT Day 2020

A continuació podeu consultar diverses iniciatives que poden ajudar a potenciar aquest objectiu., prement damunt de les diferents caselles del següent document: Llegeix més»

Los Tarantos: la memòria històrica, l’orgull gitano i el cinema a les aules

Després d’una trobada per a la presentació del Dossier didàctic “Plató en imatges“, els Serveis Educatius de la Filmoteca de Catalunya us convida a una nova activitat de l’Espai Docent que es farà el proper 30 d’abril a les 18h a la Biblioteca del Cinema.

Aprofitant el cicle Flamenca Barcelona i la projecció de la pel·lícula “Los Tarantos“, es mantindrà una conversa al voltant de la memòria històrica, l’orgull gitano i el cinema a les aules.

Amb la presència de:

  • Montse Madridejos doctora en Hª de la Música, professora de secundària, guitarrista i especialista en la figura de Carmen Amaya i en història del flamenc. A més a més, ha donat classes a Taller de Músics, ESEM i ESMUC.
  • Anna Fors, cap de la Biblioteca del Cinema i comissària de l’exposició Rovira Beleta, més enllà de Los Tarantos
  • Elisenda Triadó, graduada en Comunicació Audiovisual i màster en Gestió Cultural i coautora del dossier.

La trobada està adreçada a professorat de Secundària i Batxillerat així com a qualsevol persona interessada en l’educació, el cinema i el món del flamenc. Entrada gratuïta reservant a filmoteca.serveiseducatius@gencat.cat

Inscripcions

Premi Participa a l’Escola

Expliqueu l’experiència participativa que heu desenvolupat al llarg d’aquest curs 2020-2021, tan especial, tan intens i que tan ens ha posat a prova com a societat en general, i amb més contundència a l’àmbit educatiu.

Som conscients del grans reptes als quals fan front els centres educatius, i per això és important posar en valor el que s’ha fet durant aquests mesos en què tothom, famílies, alumnat, docents i comunitat educativa en general, s’ha vist abocat a posar en marxa recursos inesperats.

Premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, aquest premi us interessa.

Què entenem per un projecte participatiu?

Llegeix més»

Concurs: Aprendre a investigar

Adreçat a alumnes d’ESO, batxillerat o cicles formatius de grau mitjà

S’ha de lliurar un treball sobre un tema que et vingui de gust investigar (música, ciència, cinema, literatura, art, història, esports, filosofia i pensament, tecnologies …), publicar en alguna plataforma (web o bloc en WordPress, Blogger, Blogspot, Blogia…; plataformes online: Scribd, Paper.li, Flickr, Prezi, VoiceThread, Youtube, Tumblr…) i enviar l’aportació mitjançant aquest formulari per optar a diversos premis.

Dia de la Terra: Plogga Week 2021

La Kilian Jornet Foundation (KJF) i el moviment suec mediambiental i de pràctica esportiva Plogga impulsen la setmana vinent, del 19 al 25 d’abril, la Plogga Week, una acció per a la neteja de l’entorn natural proper. A més, aquest acció coincideix amb el Dia Mundial de la Terra, que és el 22 d’abril, i vol contribuir a donar més visibilitat a la necessitat de la cura del que ens envolta.

Si voleu participar amb una acció els passos són els següents:

    1. Registreu la vostra acció emplenant aquest formulari. Llegeix més»

Google Earth Timelapse

Aquesta prestació de Google Earth permet focalitzar un determinat territori del planeta Terra i analitzar-ne la transformació experimentada del 1984 ençà, Ha estat el resultat d’aplegar més de 24 milions d’imatges satèl·litals preses entre 1984 y 2020, i on ha calgut emprar més de 2 milions d’hores de processament en milers de computadores.
L’exemple que presentem correspon bàsicament al Baix Llobregat, però és especialment recomanable analitzar l’Amazònia o les glaceres.
També hi ha disponibles 800 vídeos Timelapse en 2D i 3D .

Llegeix més»

#stjordilectura21, una proposta de @puntedu per a celebrar Sant Jordi

Des del programa “puntedu” ens fan una proposta per celebrar Sant Jordi: fer visibles els espais de lectura del centre, tant formals com informals, i les activitats que feu per celebrar aquesta diada.

Per a aconseguir-ho, demanen que compartiu les fotografies d’espais i activitats amb el hashtag #stjordilectura21 i alhora etiquetant l’usuari @puntedu. De ben segur que veurem espais i propostes increïbles.

Bona diada i bona lectura! Llegeix més»

Recursos de Sant Jordi per a l’alumnat nouvingut

Des del Nodes d’Alumnat d’origen estranger ens proposen un seguit de recursos per a seguir treballant la llengua i la cultura a través d’una de les dates més significatives del nostre calendari: Sant Jordi. Aquests recursos ens els presenten en 3 blocs, on recullen algunes activitats i experiències diverses i adequades per a treballar amb aquest perfil d’alumnat:

  • Contes i relats
  • Poesia
  • Recursos diversos per llegir, escriure, escoltar i parlar

A continuació us deixem la infografia resum que han preparat: Llegeix més»

Obert el termini de concreció de la demanda del pla de formació de centre 2021-2022

Els centres educatius de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6,  disposeu de l’opció de formular la demanda d’activitats formatives per al vostre centre o la de participació de docents del vostre centre en activitats relatives a les diverses comunitats de pràctica que estan en funcionament o aquelles altres que es poden crear.
El termini previst per a la compleció dels formularis de sol·licitud es clou el 14 de maig de 2021.

La planificació de la formació per al curs 2021-2022 que ja s’hagi pogut articular durant aquest període de detecció, es podrà consultar tan bon punt comenci el curs que ve i les activitats de formació començaran a partir del 14 d’octubre de 2021.

#PacifiquemlesXarxesSocials una proposta de la Fundació per la Pau

Les xarxes socials formen part de la vida i de la quotidianitat d’un gran nombre de persones i s’han convertit en un mitjà habitual de relacionar-se, debatre i discutir.

És un espai on circulen idees, propostes i crítiques més que interessants i necessàries. Però la facilitat d’accés a un fòrum públic, rere la protecció d’una pantalla i de vegades de forma anònima, ha fet créixer també la presència d’insults, difamacions i fins i tot amenaces, contribuint a la creació d’un clima de tensió que surt del món digital però que té un impacte real i afecta la convivència.

Des de FundiPau i amb el suport de l’Institut Català Internacional per la Pau, promouen una participació en l’entorn digital més respectuosa, creativa i positiva, lluny de la brega, el menyspreu i els discursos d’odi que, massa sovint, es produeixen a les xarxes socials.

Per això, ens proposen #PacifiquemlesXarxesSocials mitjançant quinze propostes que podeu consultar tot seguit clicant aquí.