Recull Octubre 22

Recull – Octubre 2022

Xerrades

Pim Pam talller: El nou currículum, parlem-ne…

Dlluns 17 d’octubre a les 17.30 al CRP parlarem amb en Joel Aranda sobre com podem aprofitar el nou decret per empènyer en la direcció que els centres hem decidit. Inscripcions fins al 14 d’octubre a les 11h

Enginy invisible

Dijous 20 d’octubre a les 16.30 al CRP Núria Salan, professora de la UPC i Presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, ens explicarà el paper de les dones en el món tecnològic al llarg de història. No hi ha inscripció.

Presentació Xerrada ART per Aprendre

Us compartim la presentació de Dimas Fàbregas que va utilitzar en la de la xerrada Art per Aprendre feta el mes passat dins dels Pim Pam Tallers.

Jornades

Festival del cinema

Oberta la inscripció al Festival de Cinema de Girona – Secció Infants i Joves, que es durà a terme durant la setmana del 8 al 13 de novembre. S’ofereixen sis programes diferents en funció de l’edat dels grups d’alumnes, des d’educació infantil fins a Batxillerat. A l’adreça ja.cat/giff-infants-i-joves trobareu més informació, recursos i l’ accés a la inscripció.

27a Setmana de la ciència

De l’11 de novembre al 20 de novembre es celebra la setmana de la ciència. Enllaç a les activitats proposades des de la Fcri. Per altra banda els alumnes de 3r i 4t ESO poden participar en l’activitat la ciència en primera persona.

ComparTeam’22

El dia 26 de novembre a Can Caballé es celebrarà la segona edició de la Jornada ComparTeam. Experiències, projectes, idees, iniciatives i molt més.
Si vols formar part d’aquesta experiència has d’anar al web ja.cat/comparteam,

Novetats mediateca

Novel.la negra juvenil (secundària)

Us proposem endinsar els vostres alumnes al món de la novel·la negra juvenil a través d’aquests tres títols:
1. Entre nosaltres d’Aina Huix
2. Cartes a Shakespeare d’Èlia Espinosa
3. Quan la boira ens cobreixi de Ramona Solé
El material consta dels llibres i un Google sites on trobareu diferents activitats per treballar abans, durant i després de la lectura

Novel.la negra ( 6è primària)

Per 6è de primaria, en breu, tindrem preparat el kit de novel.la negra amb els de  tres títols:
1. Som uns pringats d’Empar Fernández.
2. Il·lusions trencades de Toni Cotet.
3. Fes picar els anells de Jordi Casals
El material constarà dels llibres, un mapa conceptual manipulatiu i un Google sites on trobareu diferents activitats per treballar abans, durant i després de la lectura.

Emoying 12: Fem grup

Caixa que conté propostes d’activitats per cohesionar el grup a partir del treball de les emocions. Conté 20 activitats que es poden adaptar a diferents edats i col·lectius.

Cançons i Bombins/ Cançons i galleda

amb materials treballar a Educació infantil a partir de cançons i elements sensorials relacionats amb les seves lletres. Material participatiu i acompanyat de plafó de velcro per donar relleu a determinats objectes. Material preparat per les professores del grup de treball de música del Gironès 2021-2

Tornen a estar d’actualitat: Materials apqua

Apqua és un projecte educatiu dirigit a tota la població, centrat en els productes i els processos químics i en el risc que el seu ús representa per a les persones i per al medi ambient. En préstec tenim:

• Contaminació de l’aigua subterrània de Vallfrondosa
  • Els productes quimics
  • La gestió dels residus
  • Sostenibilitat: el futur de l’illa