Recull Febrer 2021

Recull – Febrer 2021
Formació
Cicle de conferències d’Acció Tutorial

Us informem que s’ha iniciat el cicle de quatre conferències relacionades amb l’acció tutorial. Són unes xerrades obertes i sense necessitat d’inscripció. Podreu seguir les conferències en streaming i també tindreu disponible la gravació.

VII Escacs i educació

Aquest mes de febrer ha finalitzat la VII jornada Escacs i Educació. És un projecte sorgit d’un grup de persones de la UdG amb la finalitat de vincular els escacs amb l’escola per afavorir el desenvolupament integral de l’alumnat. Teniu a la vostra disposició la reproducció dels vídeos de les 4 sessions realitzades.

Nova mediateca del CRP del Gironès

Tenim disponible la nova aplicació de préstec. Us recordem que a conseqüència de la situació de pandèmia, el material prestat només pot ser manipulat per l’equip docent.

Orientacions per a l’avaluació de la competència digital

Durant aquest curs, el Departament d’Educació ha publicat dos documents de referència relacionats amb les orientacions per a l’avaluació de la competència digital, tant a l’educació primària com a l’educació secundària.

Internet segura

El passat dia 9 de febrer es va celebrar el dia internacional de l’Internet segura. La seguretat i la responsabilitat a la xarxa, l’esperit crític, la petjada digital o la detecció de les fakenews són alguns dels aspectes que podem treballar amb els alumnes al llarg de l’any.

Concursos
VIII Jocs Florals de Catalunya

Es convoquen els VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. La convocatòria s’adreça als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria.

Physicat

Es tracta d’un concurs de problemes de física adreçat a alumnes de 4t ESO. Consisteix en la resolució de problemes en què els alumnes hauran de treballar en equips de 4 a 6 membres. Cada grup disposarà d’un temps màxim d’una hora per a resoldre els exercicis. Les proves es realitzaran telemàticament en el mateix centre

XVII Certamen de Lectura en veu alta

Es tracta d’ una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana amb l’objectiu de promocionar la llengua i la cultura catalanes. Cada centre escolar pot participar-hi amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).