Recull maig 2023

Recull – Maig 2023

Formació

Els espais naturals de ribera com a lloc d’aprenentatge

image.pngActivitat organitzada per La Copa, cooperativa de projectes ambientals amb el suport del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural. Curs de 6h, amb dues sessions de 3h (dijous 1 de juny i dilluns 5 de juny de 16.00 a 19.00h). Més informació i inscripció

Detecció necessitats formatives. Curs 23-24

Us informem que teniu a la vostra disposició el formulari per tal de sol·licitar l’activitat o activitats de formació per el curs 2023-243. Termini: 31 de maig. La comissió del Pla de Formació de Zona serà l’encarregada d’analitzar i validar totes les propostes. Per qualsevol dubte, podeu trucar al 972 41 35 69 (Ext. 2).

Petits talents científics

El programa d’actualització científica per a mestres d’educació primària “Petits Talents Científics” vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació primària. Inscripció pels centres interessats.

Cedre

A la Coordinadora d’ONG Solidàries sumen sinergies i ens coordinen per realitzar campanyes i projectes amb l’objectiu d’aconseguir una major transformació social. Fan activitats de denúncia i sensibilització (xerrades, tallers, campanyes…) sobre les causes de la desigualtat, els drets humans, la justícia social, la cultura de pau i el gènere. Ofereixen un servei de préstec -obert a tota la ciutadania- de llibres, jocs, maletes pedagògiques, pel·lícules, documentals i exposicions sobre aquests temes, a través del Centre de Recursos per la Pau i la Solidaritat (CeDRe).

GITech

El 3 de juny de 2023 hi ha la GItech, Jornada Tecnològica, a Can Gruart de Vilablareix. Hi trobareu tallers, xerrades, fira de projectes, competicions de robots, foodtrucks…Trobareu més informació a  https://gitech.cat/

Ràdio Mosca

L’espai comunicatiu dels centres educatius de Girona. Un programa de ràdio educatiu, lúdic i divulgatiu. Entrevistes, recomanacions, concursos… i molt més, de la mà de l’alumnat i el professorat de la nostra ciutat. Cliqueu a podcasts i trobareu tots els programes d’aquesta temporada. El dia 9 de juny entrega de premis del concurs contesta en un fly per un personatge conegut de Girona al cinema Modern .

Encara sou a temps a participar al  concurs !

Novetats mediateca

Juguem a fer figures geomètriques

Proposta lúdica de geometria per introduir els conceptes de figures planes i figures tridimensionals. Conté cartes, rellotge de sorra, escuradents, guixos de colors, plastilina i metre cúbic.

Kit d’òptica

Kit d’òptica que facilita l’estudi de la composició de la llum i dels colors amb lents, prismes i miralls. Que conté la caixa de la llum i els filtres de colors, a més de la pissarra fluorescent amb els làsers.

Llenguatge creatiu a infantil

Maleta amb jocs de llengua que faciliten l’expressió, titelles, jocs de descripció, imatges per inventar històries, narrar seqüències, modificar-les…