Recull Novembre 21

Recull – Novembre 2021

Formació

Itinerari Projectes

Us informem que ha finalitzat el cicle de conferències de l’Itinerari Projectes. Un cop acabada la fase de visualització de les conferències i l’espai de debat i de conversa entre el claustre de professors, ara entrarem a la fase de l’assessorament als centres. Us compartim l’espai web amb el repositori per utilitzar durant la formació al centre.

Itinerari Matemàtiques

Us informem que ha finalitzat el cicle de conferències de l’Itinerari de Matemàtiques. Un cop acabada la fase de visualització de les conferències i l’espai de debat i de conversa entre el claustre de professors, ara entrarem a la fase de l’assessorament. Us compartim l’espai web amb el repositori per utilitzar durant la formació al centre.

TIC TAC Tallers

Us informem que el proper dia 29 de novembre tindrà lloc el TIC TAC Taller “Edició de vídeo”.

Quedarà pendent per el segon trimestre el taller sobre la placa Micro:bit. Com sabeu, son tallers presencials a les instal·lacions del CRP del Gironès de 17.30 a 19.30h. Les inscripcions s’obriran una setmana abans.

Jornades

Open STEAM 2021

El 25 de novembre de  18 a 20h al CaixaForum Girona tindrà lloc el taller  gratuït “Instrònik: makers a l’aula”.  La temàtica és la robòtica creativa per a docents de primària i secundària. S’introduirà el món del pensament computacional i s’utilitzarà la tecnologia com a eina d’aprenentatge. Es connectaran plaques robòtiques per a  realitza creacions artístiques com murals interactius, jocs, instruments, orquestres… amb eines com el MakeyMakey, Scratch i Arduino.

Química en context: sessió oberta

Química en context és un projecte currícular de química de batxillerat elaborat pel CESIRE. El nostre CRP té un seminari format per professors que apliquen aquest projecte a l’aula. Ens conviden el dia 19 de novembre de 16.15h a 18.15h a una sessió oberta al CRP on es mostraran pràctiques senzilles per realitzar a l’aula relacionades amb el projecte.

Convocatòries

Mentoria Digital i EDC

La figura del mentor/a digital donarà suport a partir del mes de gener als centres educatius per tal d’avançar en l’Estratègia Digital de Centre (EDC). Cada mentor/a tindrà assignats entre 10 i 15 centres educatius. Les seves funcions son acompanyar i assessorar per la definició i implementació de l’EDC, assessorar en la formació dels docents i en la planificació de l’avaluació de la competència digitals de l’alumnat i recollir indicadors sobre l’estat de maduresa digital del centre.

Mschools [Convocatòria oberta]

Teniu disponibles les bases dels concursos mSchools Student Awards. Els participants poden presentar-se a concurs en les següents modalitats: Scratch Challenge (3r, 4t, 5, i 6è Primària; 1r i 2 d’ESO), Mobile History Map (Primària i Secundària) i App Education (3r i 4t d’ESO, Batxillerat i cicles formatius).