Recull Desembre 21

Recull – Desembre 2021

A la xarxa

Us presentem un recull de recursos que trobem a diferents portals educatius disponibles a internet que poden ser del vostre interès. Us poden ser útils per utilitzar amb els alumnes i incorporar-los a les propostes didàctiques d’aula.

Coneixeu EduCAC?

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya presenta EduCAC, un programa educatiu amb la col·laboració amb el Departament d’Educació. La seva finalitat és promoure l’educació mediàtica en àmbits educatius formals i informals. En el portal web hi trobareu una secció per a professorat i una altra per a famílies amb un munt de recursos interessants.

Concursos i convocatòries

Concurs de Retòrica

Com en cursos anteriors, el Servei Educatiu del Departament d’Educació al Gironès i el Comitè Organitzador del Concurs impulsen una nova edició del Concurs de Retòrica a les Escoles del Gironès“. Enguany, la vuitena edició.

La previsió de calendari del concurs és la següent: 1) Fase preparatòria, del mes de novembre a febrer. 2) Fase de concurs durant el mes de març. 3) Acte final: 31 de març.
Proves Cangur 22

La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) organitza la prova Cangur de matemàtiques que enguany es realitzarà el 17 de març de 2022.

Adreçada a alumnes des de 5è de primària a 2n de batxillerat. El termini d’inscripció: Del 10 de gener al 22 de febrer. Per a qualsevol dubte podeu visitar al web del concurs o escriure als correus específics de cada comissió:

Reconeixement de pràctiques educatives de referència

Del 23 de novembre al 7 de gener és el període per poder participar a la convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència. L’objectiu és reconèixer pràctiques consolidades que evidencien una millora educativa en el centre. Les pràctiques educatives de referència, consisteixen en iniciatives del professorat vinculades al projecte educatiu.

Jornades

Robocat 2022

L’associació El Racó dels Robotaires us convida a participar a la ROBOCAT 2022, la sisena edició del Campionat de Robòtica de Catalunya, que s’ambienta en la temàtica dels Castellers.

Tota la informació sobre el repte la trobareu en el següent enllaç