Recull Abril 2020

Recull – Abril 2020
#JoActuo

Orientacions pel professorat i les famílies

Recursos destacats del Departament d’Educació.

⊕ Models de propostes didàctiques.
⊕ Entorns Virtuals d’Aprenentatge (EVA).
⊕ Actuació extraordinària: recursos per al professorat. Act. d’autoaprenentatge.
⊕ Centres en línia (Canal de you tube).
⊕ Orientacions generals proposades a les famílies.

Centres educatius en línia

El Departament d’Educació ha desenvolupat un pla amb 3 eixos d’actuació per els centres educatius durant aquest confinament. 1) L’impuls de l’aprenentatge en línia.  2) Reforç de la comunicació dels centres amb la comunitat educativa. 3) Pla intensiu de formació per al professorat.

Vídeo. Neus Sanmartí: L’escola a distància: ens preocupa com aprendre o com avaluar?

Aquests dies la xarxa va plena de comentaris sobre si les tasques que fan els alumnes a
casa s’han de qualificar o no, i, en canvi, no n’hi ha molt menys o cap sobre com
haurien de ser aquestes tasques i l’avaluació formativa si es vol que tots aprenguin. En parlem?

Informacions de centres educatius

Documental Escaping War. INS Vall de LLémena (St. Gregori).

S’ha estrenat un documental sobre l’exili elaborat per alumnes i professors de l’Institut Vall de Llémena. Es comparen els sentiments dels nens sirians amb els dels avis de Catalunya quan van haver de fugir de la Guerra Civil Espanyola.

L’IOC obre els recursos educatius durant el confinament.

A causa de la situació actual d’excepcionalitat, l’Institut Obert de Catalunya (lOC) posa en obert els continguts i recursos educatius. D’aquesta manera, es posen a disposició uns materials a les persones que en vulguin fer ús mentre duri el tancament dels centres educatius.