La ciència en primera persona

Us informem que la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 27a edició de la Setmana de la Ciència  del 12 al 21 de novembre.

L’activitat “La ciència en primera persona” es celebrarà el dia 16 de novembre al matí amb la finalitat de fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat i apropar els i les científiques als instituts.

Seguint la bona acollida de l’edició passada, enguany es manté la modalitat virtual i poden participar tots els centres de secundària.

L’activitat fonamenta en tres parts:

1. Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2. Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3. El dia 16 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

Biologia Marina: Ariadna Martinez (ICM – CSIC)

Química: José Ramón Galán-Mascarós (ICIQ)

Matemàtiques: Marià Cano físic i professor de matemàtiques d’ensenyament de secundària

Energia: Lucile Bernadet, Radostin Stefanov, Kosova Kreka i Juan Carlos González,   grup de recerca de Nanoiònica i Piles de combustible de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC)

En el document adjunt hi trobareu els enllaços als 4 vídeos, els 4 reptes i els horaris de les connexions en directe de les ponències que es transmetran en directe des del canal de Youtube de la FCRI el matí del dia 16 de novembre.

Aprofitem per falicitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 21 d’octubre.

Formulari d’inscripció dels centres

Els centres que ho desitgin podran participar en directe el mateix dia 16 de novembre, podran enviar els reptes i les preguntes als científics per a què les comentin en directe:

Data límit per enviar els reptes i les preguntes: 3 de novembre

Formulari d’enviament dels reptes i preguntes als científics

Podeu  trobar més informació en el pdf adjunt. Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat