Recull març 2023

Recull – Març 2023

Erasmus +

La primera setmana de març, tres assessors del CRP del Gironès vam visitar el Centre LUMA a la Universitat de Hèlsinki, així com el centre d’Aalto University Junior. Es tracta de dues organitzacions sense ànim de lucre que es dediquen a promoure l’educació en Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques (STEAM) oferint programes i recursos educatius per a estudiants i docents de tots els nivells educatius, com ara tallers, clubs científics o campus d’estiu.
Nosaltres vam poder visitar dos centres educatius, un de primària: Niittykummun koulu) i un altre de secundària: Maunulan yhteiskoulu ja Helsingin matematiikkalukio.
Hem arribat carregats de bones idees i de més d’una iniciativa que intentarem tirar endavant.

Espai de conversa Tasta’m

Dimecres 19 d’abril de 17.00h a 18.30h al CRP del Gironès, us convidem a participar a la tertúlia dels fragments del llibre.”Pedagogia: el deure de resistir” amb mestres i professors de la comarca i alumnes de 1r de pedagogia de la UdG. Un tast de lectura acompanyada d’una copa de vi.
Inscripció

Ciència en equip

Anoteu a la vostra agenda: Dissabte 15 d’abril Fira Ciència en equip de 10 a 14h a la plaça Pompeu Fabra i Hospital de Girona. Podreu veure més  de 70 experiments científics fets per alumnes de secundària, divulgadors i científiques  de grups de recerca de la UdG i IDIBGI.

Concursos

Ràdio Mosca

L’espai comunicatiu dels centres educatius de Girona. Un programa de ràdio educatiu, lúdic i divulgatiu. Entrevistes, recomanacions, concursos… i molt més, de la mà de l’alumnat i el professorat de la nostra ciutat. Clique a podcasts i trobareu tots els programes d’aquesta temporada.

Us animem a participar al seu concurs!

Certamen lectura en veu alta

L’Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya tenen un acord de col·laboració per a la coorganització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta. El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO.
El 21 de març al matí al teatre de l’institut Jaume Vicens Vives celebrarem les semifinals. Més informació

Physicat

La cinquena edició de Physicat es durà a terme del 20 al 31 de març. El grup de treball Physicat del CRP del Gironès organitza aquest concurs que consisteix  en la resolució de problemes de física  en què els alumnes de 4t ESO hauran de treballar en equips de 4 a 6 membres.

Blackout Poetry 2023

El proper 21 d’abril teniu una cita amb la creativitat artística i literària del Blackout Poetry. Per alumnes de cicle superior de primària, ESO i Batxillerat.

Participar-hi és molt senzill. Tota la informació a https://blackoutpoetrygirona.wordpress.com/

TALKING BRAINS. Programats per parlar

Els últims anys s’han dut a terme investigacions que han permès identificar més de cent noves regions del cervell, és el mapa que anomenem connectoma. No obstant això, malgrat tots aquests avenços, encara queden moltes incògnites per resoldre sobre el funcionament intern del cervell. El cervell és l’òrgan on té l’origen la capacitat del llenguatge. Una característica que ens fa diferents d’altres espècies.

Cicle de tres conferències + visita guiada pel professorat i presentació dels materials educatius + visita amb alumnes amb treball previ a l’aula. Reconeixement de 17 hores de formació. Inscripcions i més informació

Novetats mediateca

Dos Contes verticals:El petit príncep i la talpeta que volia saber qui li havia…

Contes en format vertical: Disposen d’un plafó-escenari i dels personatges de roba per explicar cada escena. Contenen, també, el llibre en paper.

Evolució humana: cranis

Maleta amb 7 cranis: 1- Australopithecus afarensis, 2- Homo Habilis, 3-Homo Georgicus, 4- Homo Antecessor, 5- Homo Heidelbergensis, 6- Homo Nearthentalis, 7- Homo Sapiens.