GItech 2020

Amb l’objectiu d’acostar el món de la tecnologia a alumnes, professors, particulars, empreses i institucions, l’’Associació El Racó dels Robotaires i el TecnoAteneu de Vilablareix, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vilablareix, organitzen la V  jornada Gitech. Se celebrarà el proper 30 de maig de 2020  al Centre Cultural Can Gruart de Vilablareix (Girona). Les activitats organitzades són les següents: Fira de Projectes Tecnològics, Tallers, Conferències i competicions de robòtica.

Jornada internacional de Socials

Els dies 6, 7 i 8 de febrer a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB  se celebraran les XVII Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica en C. Socials. Són un punt de trobada entre el professorat de les diferents etapes educatives: infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat. Els eixos bàsics són investigar i innovar per a la igualtat; formar el pensament crític en un món digital; pensar la democràcia i educar per el futur.

Coeduca’t

El Departament d’Educació posa en marxa un Programa per ajudar els centres educatius d’infantil, primària i secundària a treballar aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat. L’objectiu és avançar cap a un model de sistema educatiu inclusiu, que incorpori la perspectiva de gènere i la coeducació perquè contribueixin a la millora de la societat. Aquesta educació és un dels instruments per eradicar la violència. Al febrer començarà la formació “Coeduca’t amb el currículum”.

Més informació»

Curs de Medi des de l’STEAM

El CESIRE organitza el curs Medi: Fer, pensar, parlar i sentir des de l’STEAM. L’ objectiu ampliar els sabers en la didàctica del “Coneixement del Medi” aprofundint en les maneres de fer, pensar, parlar i sentir des de les Ciències Naturals i les Ciències Socials; tot integrant les matemàtiques, l’art i la tecnologia per ajudar a desenvolupar persones crítiques i implicades. S’aprofundirà en les metodologies pròpies de les ciències naturals i socials, s’oferiran  eines i recursos STEAM per aplicar en l’àmbit de Coneixement del Medi des d’una mirada crítica. Les inscripcions estan obertes a partir del 9 de gener.

Inscripció »

Noves activitats de formació per al professorat

Destaquem 3 activitats de formació per al professorat organitzades pel CRP del Gironès. Són activitats obertes, d’aquest segon trimestre i el període d’inscripció és del 9 al 19 de gener. Les 3 activitats són: Gestió d’emocions a l’aula (15 h), Tècnica vocal per a docents (10 h) i Gestió de l’estrés docent i de la tensió neuromuscular (10 h).

Més informació»

La lectura, font de plaer i de coneixement

S’ha publicat el banc de recursos “La lectura: font de plaer i de coneixement” corresponent al 1r trimestre d’aquest curs. Es tracta d’un recull de les novetats relacionades amb la lectura, en tot el seu abast, creades pel grup de treball en xarxa dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.
Hi trobem novetats en educació literària, la bilbioteca escolar, guies de lectura, formació, entre d’altres apartats.

Despertem vocacions tecnològiques

Us informem que el Patronat Politècnica de la Universitat de Girona, juntament amb l’Escola Politècnica Superior, impulsa una sèrie d’accions per fomentar i despertar les vocacions tecnològiques dels alumnes de secundària.
Per aquest motiu, s’han creat  recursos educatius d’aquest àmbit per a treballar amb els alumnes: xerrades i tallers de diverses temàtiques, el vídeo joc “juga a ser enginyer”,  jornades de tecnologia, jornada d’intercanvi d’experiències STEM per al professorat, entre d’altres accions.

Més informació »

La Tria, un taller d’orientació per a professorat

Eines i dinàmiques per abordar un futur variable
Triar quins estudis fer és una decisió difícil que han de prendre els estudiants i que va acompanyada de dubtes i incerteses a les quals el professorat ha de poder donar resposta. El taller d’orientació educativa La tria proposa un seguit d’exercicis individuals i dinàmiques de grup per dotar el professorat d’eines per acompanyar l’alumnat en la presa de decisions i ajudar-los a escollir un camí fonamentat i reflexionat sobre el seu futur acadèmic i professional.

Pla de Formació de Zona

Durant el mes de gener s’obrirà el segon torn d’inscripcions per a les activitats de formació permanent del professorat. La inscripció serà del 9 al 19 de gener i la consulta de les adjudicacions serà a partir del 30 de gener. Les activitats s’iniciaran a partir del 5 de febrer. Per sol·licitar una plaça s’ha de disposar d’usuari i contrasenya XTEC. Si s’ha de sol·licitar o es tenen problemes amb l’identificador es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària. Les sol·licituds realitzades es poden consultar, anul·lar o modificar a la pàgina les meves activitats.