Projectes d’innovació

Els projectes d’innovació pedagògica consisteixen en iniciatives d’un centre educatiu, o d’un grup de centres, que formen part de manera explícita del projecte educatiu de centre, que responen a objectius de millora educativa prèviament fixats en un pla d’acció i que aporten evidències del canvi que ha significat per al centre o centres pel que fa a les competències dels alumnes o a l’organització i gestió. (Article 2 Ordre Ens/303/2015)

El Departament d’Ensenyament vol promoure, reconèixer i certificar els projectes d’innovació pedagògica impulsats des dels centres educatius per millorar la qualitat dels serveis que ofereixen contribuint a la millora del sistema educatiu.

A la Resolució EDU/3348/2022, de 26 d’octubre de 2022, s’obre convocatòria pública per al reconeixement de projectes d’innovació pedagògica de centres educatius, a través d’unes bases reguladores que estableixen, entre altres, els destinataris, els requisits de participació i criteris de certificació, el procediment i els terminis.

Els projectes d’innovació de centres del Montsià que van obtenir el corresponent reconeixement d’innovació a la convocatòria 2022-2023 són els següents:

(Resolució per la qual es fa pública la llista definitiva de centres amb dret a certificació d’innovació pedagògica reconeguts segons procediment establerts a la resolució EDU/3348/2022, de 26 d’octubre, per la qual s’obre convocatòria pública per al reconeixement de projectes d’innovació pedagògica de centres educatius.)

• Institut Sòl de Riu (Alcanar): Programa d’Innovació de pràctiques del MUFPS (2019-2022)
  • Institut Manuel Sales i Ferré (Ulldecona): Pràctiques en centres educatius del màster universitari (MUPFS) (2019-2022)
  • Institut Les Planes (Santa Bàrbara): Descobrim el nostre entorn (2019-2022)
  • Institut Els Alfacs (La Ràpita): Treball per Projectes. Exemple “100 gavines” (2019-2022)