Recordatori procés elaboració pressupost

Documents per a l’organització i la gestió dels centres (Gestió econòmica)

1.3.1 Elaboració del pressupost

El director o directora elabora el pressupost a l’inici de l’exercici pressupostari i el presenta al consell escolar perquè l’aprovi, abans del 31 de gener.

El pressupost del centre és únic i està compost per un estat d’ingressos i un de despeses.

El pressupost d’ingressos ha d’incloure el següent:

• El romanent del pressupost anterior.
  • Les aportacions que es preveu que faci el Departament.
  • Els ingressos provinents d’altres administracions.
  • Els ingressos afectats per una finalitat determinada.
  • Les aportacions de les famílies per a material escolar, equipaments i sortides programades dins l’activitat reglada.
  • Les indemnitzacions d’assegurances.
  • Els ingressos provinents de la venda de productes, béns o serveis que provinguin de l’activitat del centre.
  • Els ingressos per compensacions econòmiques derivades d’activitats per l’ús social.
  • Els ingressos per compensacions econòmiques recollides en convenis signats pel Departament d’Educació.
  • Els ingressos provinents de donacions, herències o llegats.

El pressupost de despeses ha d’incloure totes les despeses del centre, i s’ha d’elaborar d’acord amb la previsió d’ingressos i una vegada analitzat i avaluat el pressupost de despeses de l’any anterior. El pressupost ha de contenir el següent:

• Les autoritzacions pluriennals aprovades.
  • Les despeses fixes (electricitat, aigua, telèfon, calefacció, neteja, etc.).
  • Les despeses per al funcionament ordinari del centre (reparació i manteniment d’edificis, d’instal·lacions i equipaments).
  • Les despeses per a activitats complementàries i sortides escolars.
  • Les despeses que s’autoritzen per a inversions.

Queden exclosos de la gestió econòmica del centre, els serveis de manteniment, de vigilància i de conservació del centre que corresponen a l’ajuntament, en el cas dels centres d’educació primària, o que corresponen a Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, SAU en altres centres de titularitat del Departament d’Educació.