Quan el coronavirus va canviar el món

DossierUs presentem una proposta didàctica elaborada per Mariona Massip, doctoranda de didàcticade les ciències socials a la Universitat Autònoma de Barcelona i membre de GREDICS. El dossier conté  activitats adreçades a l’alumnat de secundària i estan  pensades per treballar temes relacionats amb la pandèmia, el coronavirus i diferents situacions que hem viscut i estem vivint.

L’autora agrairà al professorat que utilitzi aquests materials que li envii un correu explicant com valora l’experiència a l’adreça de correu: Mariona.Massip@uab.cat.

Instruccions per al curs 2020-2021 (30.06.2020)

Aquest document té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar.

Properament es publicaran les directrius, acordades amb el Departament de Salut, ​sobre prevenció, higiene i promoció de la salut, per tal que el curs es pugui dur a terme amb les màximes garanties sanitàries. ​

Tanquem la participació a la Cercavila Virtual amb més de 150 aportacions. Gràcies!

La Cercavila Virtual ha estat una proposta alternativa a l’Apadrinem Rubicity que aquest curs no ha estat possible completar. La participació a la Cercavila Virtual compta amb aportacions de nens i nenes d’escoles de Rubí que han geolocalitzat llocs de la ciutat als quals se senten vinculats de manera especial. Hi han enllaçat una foto, un vídeo un dibuix… i han explicat l’emoció o el motiu de la seva elecció.

El punts creats es comparteixen a l’app de geolocalització Mobile History Maps que permet crear projectes col·laboratius.

Consells per una bona comunicació

Empatia
Poseu-vos a la pell de les famílies. La vostre web ha de respondre a les preguntes habituals que es fan les famílies.

Brevetat i precisió
Els usuaris d’internet prefereixen textos més breus i directes.
Aneu al gra, retalleu tan com sigui possible
Accesibilitat
Penseu en els usuaris amb més dificultats. Guanya tothom perquè una web accessible és una web millor.
Ús no sexista
Evitem el masculí genèric per no invisibilitzar les dones.
Ús de les imatges
Puc posar una imatge amb copyright al web del meu centre?
Propietat intel·lectual i autoría
Què es pot publicar
i que no.
Canal de Telegram
Els usuaris rebran una notificació al seu mòbil per cada nova noticia al web
Subscripció de correu
Els usuaris rebran un correu per cada nova noticia al web
Twitter, Instagram, Facebook… i la xarxa social privada de Nodes

Jornada Cartografia, Mapes i Geolocalització aplicades a l’educació

La geolocalització i el mapa formen part fonamental del món digital. El mapa, més que mai, és un element central en la comprensió del que passa sobre el territori: fenòmens socials, polítics i mediambientals.

Per recolzar la tasca del professorat en el desenvolupament d’aquests aprenentatges entre els escolars, l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) proposa una jornada per prendre consciència de tots aquests aspectes i per, de manera pràctica, conèixer recursos que poden ser d’aplicació a l’aula, aprofitant en aquesta jornada, l’eina gratuïta Instamaps desenvolupada pel propi ICGC.

Quan: 16 de juny de 16:30h a 18:00h

Inscripció a la jornada

No ens desdibuixeu. Dona la Nota

Coincidint amb la diada del medi ambient, el dia 5 de juny, l’escola Schola i l’escola Montessori han participat a la campanya Dona la Nota, interpretant la cançó No Ens Desdibuixeu.

Podreu veure més informació sobre aquesta activitat al següent enllaç.

També podeu escoltar la versió acústica interpretada pels integrants del Petit Taller de Cançons.