Això no va de llibres. Ficció digital a la biblioteca de centre i a l’aula

Taller per conèixer les possibilitats comunicatives que aquestes obres presenten a l’hora d’oferir educació literària a l’alumnat, adquirir eines per poder-les valorar críticament, seleccionar-les i introduir-les a l’aula i a la biblioteca del centre.
A càrrec de Lucas Ramada, Dr. en Didàctica de la Llengua i la Literatura, especialitzat en l’estudi de formes de ficció digital per a nens, nenes i joves.

Dimecres, 14/10/2020, 21/10/2020, 28/10/2020 i 4/11/2020
Horari:

Inscripció

Docència compartida. Aprenentatge docent entre iguals per a l’atenció a la diversitat

Vídeo del GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals)

Duran, D,. Oller, M., i Huguet, T. (Coords.). (2018, 21 de juny).  Docència compartida: Aprenentatge docent entre iguals per a l’atenció a la diversitat [Vídeo].  Bellaterra: GRAI (UAB)-ARMIF.

Guia didàctica del vídeo

Articles:

Rúbriques d’autodiagnosi de centre per a l’equitat

Rúbriques elaborades per la Fundació Bofill que permeten mesurar el punt en el que es troba el vostre centre educatiu en referència a alguns àmbits d’actuació relacionats amb  la igualtat d’oportunitats.

La crisi del coronavirus ha posat sobre la taula diversos eixos de desigualtat que, tot i existir prèviament, s’han agreujat i fet més evidents que mai. Aquestes rúbriques volen ajudar-vos a donar noves respostes a alguns d’ells. Situen en un nivell de desenvolupament determinat i ofereixen consells i pistes per seguir avançant. La pretensió és que, autònomament, us avalueu i reflexioneu quins aspectes del vostre centre poden millorar-se i com podeu fer-ho.

Podeu gestionar la realització de les eines d’autodiagnosi com considereu més adient.

Aprendre a aprendre (descobrint com aprèn el cervell)

El dilluns 22 de setembre hem començat els “berenars virtuals amb experts” amb la intervenció de  l’Héctor Ruíz, neurobiòleg, professor i director de la International Science Teaching Foundation. A partir d’evidències científiques sobre els processos cognitius de l’aprenentatge, ens ha parlat de quines són les estratègies més efectives per aconseguir “bons” aprenentatges, que resultin significatius, profunds, perdurables, transferibles… i de quins factors emocionals modulen la motivació per aprendre.

La ciència en primera persona 2020

L’activitat “La ciència en primera persona” se celebrarà el dia 18 de novembre en el marc de la Setmana de la Ciència. L’activitat es fonamenta en tres parts:
1. Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença una proposta o un repte.
2. Visualització del vídeo per part de l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat farà arribar imatges del repte aconseguit (foto o vídeo) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques.
3. El dia 18 de novembre al matí, connexió en línia amb cadascun dels/de les 4 científics/ques.

L’activitat, adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:… Llegeix més»

Jornada inaugural del Curs 2020-2021 (3 de setembre)

Enguany la trobada no ha pogut ser en format presencial però esperem que hagi estat igualment el punt de partida col·lectiu per a aquest nou curs.
La conferència inaugural del curs ha estat impartida del Sr. Francesco Tonucci, pedagog expert i investigador del Centre Nacional de Recerca d’Itàlia. Aquesta conferència s’emmarca en un nou cicle que sota el títol “L’educació en temps d’incertesa” pretén generar, amb la col·laboració de persones expertes i de reconegut prestigi en el món educatiu, un debat pedagògic profund que permeti orientar l’acció educativa en el context actual i, alhora, avançar en qualitat i equitat al conjunt del sistema educatiu català.

A la segona part, d’àmbit territorial, han intervingut el director dels Serveis Territorials, Sr. Jesús Viñas, la regidora adscrita d’Educació, Cooperació i Desenvolupament i Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Castellbisbal, Sra. Anna Obradors i el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Rubí, Sr. Víctor Garcia, a més de la coordinadora del SE, Sra. Mercè Cambra, que han remarcat les singularitats del curs actual i han agraït l’esforç de totes les persones membres de la comunitat educativa i han desitjat un bon curs a tothom.

Quan el coronavirus va canviar el món

DossierUs presentem una proposta didàctica elaborada per Mariona Massip, doctoranda de didàcticade les ciències socials a la Universitat Autònoma de Barcelona i membre de GREDICS. El dossier conté  activitats adreçades a l’alumnat de secundària i estan  pensades per treballar temes relacionats amb la pandèmia, el coronavirus i diferents situacions que hem viscut i estem vivint.

L’autora agrairà al professorat que utilitzi aquests materials que li envii un correu explicant com valora l’experiència a l’adreça de correu: Mariona.Massip@uab.cat.

Instruccions per al curs 2020-2021 (30.06.2020)

Aquest document té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar.

Properament es publicaran les directrius, acordades amb el Departament de Salut, ​sobre prevenció, higiene i promoció de la salut, per tal que el curs es pugui dur a terme amb les màximes garanties sanitàries. ​