No t’escapis de la indústria!

No t’escapis de la indústria! és un joc per fomentar les vocacions dels nens i nenes en l’àmbit industrial que el passat desembre es va presentar i lliurar als Centres de Recursos Pedagògics.

El joc presenta un repte que els alumnes, per grups, han de resoldre. Consta d’una aplicació web i d’un tauler físic amb fitxes de rol i d’objectius.

Si teniu ganes d’experimentar els rols professionals del sector mecànic, de l’automatització i de la robòtica, podeu demanar el joc No tescapis de la indústria al CRP.
Disposem de dos exemplars d’aquest joc a la mediateca del Servei Educatiu.

Nova Avaluació Diagnòstica (C.I. de primària)

El Departament d’Educació ha elaborat una prova d’avaluació diagnòstica que els centres poden treballar amb els alumnes que han acabat el cicle inicial d’educació primària.
Els objectius d’aquesta avaluació són:
– Aportar informació als docents, als centres i al sistema educatiu sobre el nivell dels alumnes en el procés d’adquisició de les competències bàsiques en finalitzar el cicle inicial de l’educació primària.
– Promoure una metodologia de treball competencial transferible a les aules a partir de l’avaluació de processos i productes.
– Donar eines als centres perquè en l’exercici de la seva autonomia pedagògica puguin analitzar, valorar i reorientar, si escau, la seva pràctica docent perquè els alumnes adquireixin les competències que estableix el currículum.… Llegeix més»

La Colla de Sabadell

Amb motiu del centenari de La Colla de Sabadell, el Departament d’Educació organitza la Jornada Pedagògica Colla de Sabadell el proper dimarts, 11 de febrer de 2020.

09:00 h Rebuda i acreditacions.
09:10 h Obertura de la Jornada.
09:30 h Conferència marc a càrrec de Joan Safont Plumed, comissari de l’Any Colla de Sabadell.
11:00 h Pausa.
11:30 h Presentacions d’experiències al voltant dels autors que integren la Colla de Sabadell.
12:30 h Presentació de materials didàctics i bibliogràfics relacionats amb la divulgació de la Colla de Sabadell.
13:00 h Cloenda i ruta literària.

DESTINATARIS: Docents i professionals de l’àmbit educatiu
LLOC: Auditori del Casal Pere Quart (Rambla, 69, Sabadell)
Enllaç a inscripció

Per a consultes dirigiu-vos a: ssrl@xtec.cat

Podreu trobar també un documental sobre la Colla de Sabadell a TV3 a la Carta:

Estem voltats de pocavergonyes. Un documental sobre la colla de Sabadell

Jornada Servei Comunitari

Servei Comunitari. Impulsem la ciutadania activa
Dissabte, 25 de gener de 2020 (9:00-14:00)
Espai Bital (L’Hospitalet)

Tots els centres d’educació secundària obligatòria han de realitzar, des d’aquest curs, projectes de Servei Comunitari en el marc del currículum obligatori (després de passat el termini de cinc anys des de l’entrada en vigor del decret Decret 187/2015 de 25 d’agost).

Arribat aquest moment, s’organitza una jornada de debat i reflexió per valorar el procés d’implementació del Servei Comunitari i dur a terme propostes de futur.

Objectius de la jornada

• Conèixer la situació actual i valorar el procés d’implementació del Servei Comunitari.
  • Plantejar propostes de futur.

Exposició d’experiències

Presentació del qüestionari CESC

El passat dia 16 de desembre en Jordi Collell va presentar l’eina CESC, una proposta per intervenir en l’arquitetura social de l’aula. El qüestionari, i la gestió de les dades obtingudes, ens facilita la intervenció breu i estratègica per afrontar situacions d’assetjament a les aules.

En Jordi va aprofitar per presentar-nos el llibre que ha publicat conjuntament amb Carme Escudé, i que és un suport per treballar l’assetjament escolar des d’un enfocament restauratiu.

Tallers d’aprenentatge a l’escola Montessori

L’escola Montessori presenta els tallers d’aprenentatge que realitzen en el centre. Estan organitzats per cicles, de tal manera que es barregen nens i nenes de diferents nivells distribuïts en grups de 13 o 14 alumnes. Cada taller ofereix diversitat de propostes per treballar individualment, en parelles o en petits grups. Les tasques estan dissenyades per complir el currículum a la vegada que metodològicament fomenten la responsabilitat, la cooperació i l’autonomia. Trobareu més informació en el seu butlletí

El mural dels llimoners

Nois i noies de l’INS Duc de Montblanc han pintat un mural al pati del Servei Educatiu.

L’activitat s’emmarca en un dels projectes de Servei Comunitari del centre, en aquest cas, vinculat a l’assignatura de Visual i Plàstica.

Els agraïm a tots ells i a la Bea, la professora responsable, el seu art, la dedicació i l’esforç. El resultat ha valgut molt la pena!

“El lideratge per a l’aprenentatge: clau de millora i de canvi”

Dimecres, 27/11/19, l’Anna Jolonch, Dra. en Ciències de l’Educació per la Universitat de París VIII, assessora externa del Departament d’Educació i investigadora centrada els darrers anys en el lideratge educatiu, va oferir aquesta xerrada, en la que es van definir col·lectivament les característiques que han de tenir els persones que lideren els centres educatius perquè la seva tasca tingui impacte en la millora de la qualitat educativa.… Llegeix més»

Noves maletes temàtiques

Ja són a punt de préstec les noves maletes temàtiques elaborades des de la biblioteca Martí Tauler:

Maleta vermella (PRI)
Àlbums il·lustrats
Maleta vermella i blava (PRI)
Discriminació de gènere
Dones importants
Maleta lila (PRI)
Volta al món
Cultura anglosaxona