Celebrem el dia internacional de les dones als centres educatius

El Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones, es suma al missatge d’ONU Dones: Invertim en dones. Accelerem el progrés i proposa activitats per sensibilitzar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la necessitat de treballar per a un futur en què sigui important la cura personal, col·lectiva i mediambiental.

Trobareu tota la informació amb propostes, materials i recursos en aquest enllaç.

Igualment us compartim el programa d’activitats que es realitzen a la zona:

Programa d’activitats Ajuntament de Rubí Programa d’activitats
Ajuntament de Castellbisbal
El programa en PDF es pot descarregar en aquest enllaç Jornades per l’equitat. Castellbisbal. Enllaç al programa

Pòdcasts, l’activitat estrella del Tenim la paraula

Aquest dimarts dia 6 de març vam fer el plenari amb la xarxa del Tenim la Paraula per presentar-nos les idees de com treballarem el pòdcast.

Aquest gènere radiofònic ens permet integrar molts tipus d’aprenentatges, ens exposa a una gran de la varietat de tipologies orals, a fer un treball d’ habilitats com la pronúncia, la projecció de la veu, l’expressivitat, la cerca de vocabulari, la recerca crítica, la cohesió, l’adequació al tema i audiència, la capacitat de persuadir, de guanyar seguretat… En fi, de connectar molts sabers! Per tant, és un producte final amb grans possibilitats. Per tot plegat, vam aprofitar la trobada per veure quines idees, en quin punt estaven les actuacions i compartir els punts forts i fer-nos propostes de millora.… Llegeix més»

El dia de la llengua a Ràdio Torrent dels Alous

La Lucia i el Javi, estudiants de l’optativa de ràdio de 3 de l’ESO de l’Institut Torrent dels Alous han entrevistat a dues alumnes que van assistir el passat 21 de febrer a la celebració del dia internacional de les llengües familiars que es va celebrar a l’Ateneu de Rubí. A l’acte hi van participar l’alumnat de les aules d’acollida dels centres del municipi, on vam poder compartir la riquesa i diversitat de les llengües que parlen els alumnes nouvinguts i les seves famílies. La Maria i la Noemí són dues alumnes de primer l’ESO i de quart de l’ESO que expliquen l’experiència viscuda. No us perdeu les seves històries i sobretot estigueu molt atents a la Noemí que llegeix un text en llengua

Nous documents d’orientacions sobre l’educació literària en tots els nivells

Webinar de presentació

El Departament d’Educació ha publicat tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària amb l’objectiu d’acompanyar en el desplegament del nou currículum.

Èxit de la 2a Trobada coeducació de Rubí

El dissabte 24 de febrer ha tingut lloc la 2a Trobada coeducació a la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí amb gran èxit de participació. El  tema central de la Jornada era  l’Educació afectiva i sexual i anava adreçada als professionals de l’educació. Al llarg del matí vam poder escoltar una taula rodona on es reflexionava sobre el treball que s’està portant a terme i quines altres accions es poden fer als centres educatius a càrrec de SexAFIN, un grup d’investigació de recerca-acció i intervenció educativa en sexualitats i infàncies del Departament d’Antropologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Íngrid Agull Morell, professora del Departament de Teories de l’Educació i Pedagogia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinadora del Grup d’Educació i Gènere de la Facultat d’Educació. A la segona part, s’han desenvolupat diferents tallers simultanis dedicats a l’educació en diverses franges d’edat.

#100tífiques

Avui dimecres 7 de febrer més de 500 #100tífiques visitaran diferents centres educatius en el marc del dia de la Dona i la nena a la Ciència.  Si no teniu científica assignada i voleu participar de l’activitat, us podeu connectar a alguna de les xerrades… Llegeix més»

Dia Internet Segura: Troba el fake

Avui, 6 de febrer, és el Dia de la Internet Segura. La data, que se celebra a diferents països de la Unió Europea, té com a objectiu conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur d’Internet, especialment entre els infants i joves.

Amb el lema ‘Troba el fake. Vídeos, imatges i àudios no sempre són el que sembla’, des de l’Agència de Ciberseguretat han preparat diversos materials que poden servir de suport per al professorat per fer activitats didàctiques i traslladar el concepte d’hipertrucatge a l’aula.

Us deixem la guia docent deepfake i l’enllaç a d’activitats per primària i per secundària.