Xerrades virtuals per a biblioteques a la Fira del Llibre Ebrenc

En el marc de la 18a Fira del Llibre Ebrenc a Móra d’Ebre, del 28 al 30 de maig, recomanem especialment la segona taula adreçada a les biblioteques escolars, amb la videoconferència de Júlia Baena sobre “La dimensió virtual de la biblioteca escolar, al servei de la comunitat educativa”. Inscripció prèvia a biblioteca@moradebre.cat

Litterarum. Espectacles literaris per a tots els públics

Del 28 al 30 de maig es realitza la 14a fira d’espectacles literaris, Litterarum, organitzada per l’Ajuntament de Móra d’Ebre i la Institució de les Lletres Catalanes amb l’ objectiu principal apropar la literatura catalana a un públic el més ampli possible a través de les arts escèniques, teatre, música, dansa, recitals, titelles o espectacles multidisciplinaris.

2021 IBBY Selection of Outstanding Books for Young People with Disabilities

L’IBBY (International Board on Books for Young People) ha publicat una selecció de llibres infantils i juvenils sobre diversitat funcional. Són llibres  accessibles perquè tenen un format i una maquetació que ho facilita (llibres tàctils, tèxtils…), o bé perquè utilitzen diferents llenguatges i suports (Braille, llengua de signes, SPC, codis QR, etc.).

Quan els llibres no serveixen per a res: Identitats, literatura i educació

Curs de la 56a Escola d’Estiu de Rosa Sensat que proposa com a eixos principals de la formació: la descoberta, selecció i valoració d’obres per a infants i joves que ofereixen experiències potents i l’adquisició d’eines i recursos per la mediació lectora i literària.

Llibres infantils il·lustrats d’educació científica inclusiva

Selecció de llibres infantils il·lustrats per treballar temes de ciència plantejats des d’una perspectiva inclusiva. Aquesta tria l’han realitzada mestres dels Grups de treball en Educació Científica Inclusiva de la Universitat de Manresa en el projecte Communities for Sciences: Towards Promoting an Inclusive Approach in Science Education.

11a Escola d’estiu de literatura infantil i juvenil. UVIC

La UVIC en col·laboració amb l’Abadia de Montserrat, organitza l’onzena Escola d’Estiu sobre Literatura Infantil i Juvenil. Amb el tema: Els Llibres que tinc a les mans reflecteixen la meva realitat? tractarà, des de l’experiència literària, aspectes de la realitat complexa i diversa dels infants i joves en diferents contextos socials, culturals, educatius, etc.