Llibres i propostes per al confinament

Jaume Centelles s’afegeix a la causa d’explicar històries als infants mentre duri el confinament i cada dilluns publicarà en el seu blog un vídeo amb una narració que inclou una proposta didàctica. El primer conte que ha presentat, a ritme de hip hop, és M’agraden els llibres d’Anthony Browne.

Llegim i escrivim en parella

Aquest programa, basat en la tutoria entre iguals, parteix d’una experiència prèvia, el programa Llegim en parella, amb més de deu anys de treball, nombroses xarxes de professorat, centenars de famílies i milers d’alumnes que hi participen amb l’objectiu de millorar la comprensió lectora i la competència en expressió escrita.

Propostes per fomentar la lectura en temps de confinament

El programa biblioteca escolar “puntedu” ha publicat aquest dossier per oferir eines al professorat per continuar la tasca de foment del gust per llegir, l’hàbit lector i la millora de la competència lectora. Es proposen recursos i activitats que es poden fer de forma senzilla, sense sortir de casa i amb els mitjans a l’abast.

form-10Màster en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura

Màster oficial interuniversitari de la UAB i la UB que ofereix formació sobre l’organització i funcionament de les biblioteques escolars, el coneixement de llibres infantils i juvenils i el desenvolupament de projectes que incideixin en els hàbits de lectura de la població. Inici del curs: setembre 2020.

L’univers poètic de Miquel Martí i Pol

Aplicació per a tauletes mòbils i pissarres digitals que pretén apropar els infants a la poesia per mitjà de l’obra de Miquel Martí i Pol. L’aplicació proposa l’ús d’il·lustracions atractives i dinàmiques i de jocs que estimulen l’experimentació poètica, la creativitat i la lectura.