99 invitacions a la lectura

Dossier elaborat pel grup de treball Passió per la Lectura, de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, coordinat per Jaume Centelles, amb noranta-nou invitacions per crear, compartir i gaudir amb la lectura des d’un vessant lúdic. Les activitats i propostes de treball, ordenades per cicles escolars, acosten els llibres des d’angles diferents.

Perspectiva de gènere i coeducació: lectures infantils i juvenils per treballar dins i fora de l’aula

La Biblioteca de Rosa Sensat ha fet una selecció d’obres que permeten una mirada reflexiva sobre la igualtat d’oportunitats, la superació d’estereotips de gènere, culturals i socials, i la defensa de la dignitat personal, i que aporten recursos per treballar la coeducació.

Els Drets dels infants

La biblioteca de l’Associació de Mestres Rosa Sensat ha fet aquesta maleta amb la idea de fomentar la lectura i el diàleg sobre els drets de la infància. Conté una selecció de llibres documentals, informatius i de ficció, per conèixer aspectes concrets dels drets, incidint en el seu desenvolupament personal i social.

Àlbums il·lustrats

Exposició itinerant creada pel Servei de Biblioteques de la Diputació de Girona, amb l’objectiu de donar a conèixer la riquesa dels àlbums il·lustrats. A través de quatre plafons es pot fer un recorregut visual per saber què són, com són i com podem reconèixer els àlbums il·lustrats. L’exposició també mostra l’evolució històrica d’aquestes obres.

Perspectives actuals en didàctica de la literatura

Monogràfic sobre educació literària publicat per la revista Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature. El monogràfic, coordinat per Felipe Munita, inclou articles de diversos integrants de GRETEL i aportacions d’altres investigadors que treballen dins del camp de la didàctica de la literatura.

contes_esprintContes a l’esprint

Sisena edició d’aquest concurs, organitzat pel CESIRE-Àmbit lingüístic, adreçat a alumnes de secundària i batxillerat que impulsa la literatura i la creativitat a les aules. Té dues fases: una primera en què s’escriu un conte a través d’un joc d’equip i una segona en què es dramatitzen les narracions fetes.