La formació dels lectors crítics

Monogràfic de la revista Articles número 88, que vol contribuir a la reflexió sobre la lectura crítica i l’acostament de recursos didàctics a les aules per fomentar lectors i lectores crítics davant els desafiaments que ens presenta la societat digital.

Crece leyendo conmigo

La Fundación Germán Sánchez Ruipérez (FGSR) ha creat el projecte Crece leyendo conmigo, adreçat a famílies i educadors, que proposa una sèrie de recursos i tècniques per fomentar la lectura entre els infants.  Un encàrrec del Centro Nacional de Innovación e Investigación Educativa a través del portal leer.es.

Bibliomèdia. Recull de guies de lectura

El grup de treball Bibliomèdia presenta periòdicament (Nadal, Sant Jordi, estiu…) un recull de guies de lectura que han elaborat escoles, biblioteques, associacions o entitats, amb l’objectiu d’oferir seleccions acurades i facilitar les recomanacions d’unes bones lectures.

El Garbell 20

Nou número del butlletí editat pel Seminari de Bibliografia Infantil i Juvenil de Rosa Sensat que conté una selecció de novetats editorials de llibres tant d’imaginació com de coneixements, amb l’objectiu d’actualitzar la biblioteca escolar i facilitar a infants i joves unes lectures d’interès i qualitat (desembre 2020), i amb una presentació del contingut.

Guia CLER Hivern 2020

Proposta feta pels professionals de les biblioteques públiques de les comarques gironines que formen part del grup CLER (Club de Lectures Recomanables) amb l’objectiu de difondre la literatura infantil i juvenil i oferir guies de lectura diverses i amb una tria acurada de novetats d’hivern per fomentar la lectura infants i joves (novembre 2020).