Any de la Literatura Infantil i Juvenil 2019

Montcada i Reixac posa en marxa un projecte transversal i cooperatiu, amb la participació de l’Ajuntament i d’altres institucions, dedicat a promoure la literatura infantil i juvenil en tots els àmbits. Durant el 2019, la ciutat s’omplirà d’actes i activitats per celebrar aquesta efemèride. El mes d’octubre està dedicat a les biblioteques escolars.

La Setmana de l’Àlbum

Torna aquesta setmana que tindrà lloc del 2 a l’10 de novembre a llibreries, escoles i biblioteques de diverses poblacions de Catalunya, amb nombroses activitats, al voltant del gènere, per a infants i joves. A més hi haurà unes jornades per a professionals del món de l’educació i del sector de la LIJ.

FIC. Biblioteca escolar: nous reptes

El programa biblioteca escolar “puntedu” ha recollit la proposta de la Bibliorevolució de la Fundació Jaume Bofill i ha elaborat un projecte de formació FIC (Formació Interna de Centre). S’inspira en el mètode de treball (Design Thinking), i utilitza alguns dels seus materials a fI de donar-hi continuïtat.

Adolescents i lectura: el binomi fantàstic

Aquest llibre, de Joan Portell i Gisela Ruiz, afronta el problema de la lectura durant l’adolescència. Ofereix una mirada completa sobre l’adolescència, proposa solucions al voltant de la lectura i exposa experiències d’èxit d’altres països del nostre entorn (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2019).

Lletres a les aules

Programa, coordinat per la Institució de les Lletres Catalanes en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, que té com a objectiu fomentar la lectura i apropar l’alumnat al fet literari. Ofereix dues modalitats: Autors a les aules i En veu alta. Les sol·licituds es poden formalitzar fins al 31 d’octubre de 2019.