Motxilles escolars 2022-2023 (subvencions i ajuts)

Descripció
El ​Decret 11/2021, de 16 de febrer, de la programació de l’oferta educativa i del procediment d’admissió en els centres del Servei d’Educació de Catalunya, preveu que, per a l’escolarització equilibrada d’alumnat, el Departament d’Educació garanteix els ajuts a l’alumnat amb necessitats educatives específiques assignat als centres, en funció de les seves característiques socioeconòmiques. El mateix Decret relaciona aquesta tipologia d’alumnat amb les circumstàncies personals i familiars que poden afectar negativament les condicions d’educabilitat dels alumnes, especialment la situació de pobresa o el risc de patir-la. La memòria econòmica que acompanya el ​Decret 11/2021 adopta, com a referència per al càlcul dels ajuts per a l’alumnat amb necessitats educatives específiques per raons socioeconòmiques, l’informe sobre el cost de la plaça escolar, elaborat en el marc del Pacte contra la segregació escolar a Catalunya. Segons aquest estudi, caldria un finançament addicional per alumnat amb necessitats educatives específiques de tipus socioeconòmic de 641,1 € en el cas dels centres públics.

​Objecte i beneficiaris
Assignació de recursos econòmics als centres per garantir la igualtat d’oportunitats de l’alumnat amb necessitats socioeconòmiques desafavorides i d’escolarització en centres públics. Els beneficiaris son les escoles i els instituts de la Generalitat, i els centres de titularitat dels ens locals que tenen matriculat per al curs 2022-2023 alumnes NESE B.

Despeses justificables i no justificables
Els imports que els centres rebran en relació a le​s motxilles dels alumnes d’I3 i 1r d’ESO, en el cas dels centres públics van destinats a:

– Tot el que inclogui material didàctic i fungible necessari per a l’escolaritat de l’alumne, incloent-hi llicències digitals (o similar).
– Bata i/o uniforme (inclou roba esportiva del centre educatiu).
– Sortides
– Colònies

Comptabilització de l’ingrés i de les despeses a Esfer@
Els centres han d’incorporar al pressupost les quantitats lliurades i gestionar-les. ​L’ingrés i les despeses s’han d’etiquetar i comptabilitzar mitjançant la creació de subpartides de les partides corresponents, per a la seva traçabilitat. ​

​​Ingrés
El centre educatiu modifica el seu pressupost general i crea una subpartida d’ingressos i un codi finalista que ajudarà a la gestió:

I/410000902. Del Departament d’Educació per a altres actuacions

• I/410000902.XX Suport a l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (on XX és un número entre 00 i 99 que el centre ha de posar quan dona d’alta la subpartida a Esfera i que no hagi creat anteriorment).
    Codi finalista: MOTXILLESESCOLARS

​Despesa
El centre educatiu modifica el seu pressupost general i crea dues subpartides de despeses i un codi finalista que ajudarà a la gestió:

• ​Per als llibres de text, llicències digitals, material didàctic, eines de suport informàtic, bata, uniformes i roba esportiva del centre educatiu:
    • D/220000100/4210. Material d’oficina i didàctic no inventariable
      • D/220000100/4210.XX Suport a l’alumnat amb NESE – material escolar (on XX és un número entre 00 i 99 que el centre ha de posar quan dona d’alta la subpartida a Esfera i que no hagi creat anteriorment).
        Codi finalista: MOTXILLESESCOLARS
  • Per a les activitats complementàries, sortides i colònies
    • D/227008901/4210Altres despeses de sortides
      • D/227008901/4210.XX Suport a l’alumnat amb NESE – activitats, sortides i colònies
        Codi finalista: MOTXILLESESCOLARS (on XX és un número entre 00 i 99 que el centre ha de posar quan dona d’alta la subpartida a Esfera i que no hagi creat anteriorment).

​Els romanents s’han de destinar a la mateixa finalitat.

Preguntes més freqüents sobre la gestió de les motxilles escolars