Instruccions per a la presentació dels documents propis de la liquidació pressupostària

Pas 1
El director o la directora de cada centre i servei educatiu ha de preparar la liquidació pressupostària i la proposta d’eventuals romanents del pressupost de l’exercici següent.

Pas 2
El director o la directora de cada centre ha d’elaborar i aprovar en sessió de Consell Escolar el pressupost de l’exercici següent amb l’aplicació Esfer@ abans del 31 de gener.
Cal haver fet les declaracions d’IVA i d’IRPF no més tard del 20 de gener (models trimestrals 303 i 101) i del 31 de gener (models anuals 390 i 190) a l’Agència Tributària.
S’han d’haver consignat a l’aplicació Esfer@ tots els assentaments d’ingressos i de despeses del pressupost a liquidar abans del dia 10 de febrer.
Cal fer la Declaració anual d’operacions amb terceres persones (Model 347) durant el mes de febrer a l’Agència Tributària.

Pas 3
A l’aplicació Esfer@, canviarà l’estat del pressupost a liquidar a l’estat “Liquidat pendent”, a data màxima del 28 de febrer, tal i com s’ha indicat al pas a pas del tancament amb Esfera de l’exercici 2021.
Posteriorment, si es tracta d’un centre educatiu, ha de presentar la liquidació pressupostària i la proposta d’eventuals romanents al consell escolar perquè les valori.

Pas 4
A continuació, cal que el director o la directora del centre o del servei educatiu canviï l’estat del pressupost a “Liquidat aprovat”; en el cas del centre, d’acord amb l’aprovació de la liquidació valorada pel consell escolar.

A més, caldrà que enviï el certificat del saldo de cada compte bancari a nom del centre o bé una impressió de l’extracte de cada compte on hi hagi el darrer assentament de 2021 i el primer de 2022, i el de totes les caixes de diners en metàl·lic als Serveis Territorials, pel mecanisme que aquells determinin. Caldrà també adjuntar l’acta d’arqueig a data 31 de desembre de 2021.
Abans del 10 de març, s’ha de passar el pressupost a l’estat “Liquidat aprovat” i enviar als Serveis Territorials la documentació indicada en aquest pas.

Pas 5
L’equip dels Serveis Territorials o del Consorci d’Educació de Barcelona revisa, valida i tanca el pressupost de l’exercici. A partir d’aleshores es dóna per tancada la comptabilitat de l’any. El tancament és irreversible.

Pas 6
Tant aviat els Serveis Territorials hagin validat i tancat l’exercici 2021, rebreu un correu electrònic amb la confirmació del tancament. En aquest moment, el director o la directora del centre ha de trametre la declaració responsable del director o directora amb relació a la gestió econòmica. En la declaració responsable del director/a, en l’apartat Observacions, cal especificar i justificar si s’han fet regularitzacions i si es tenen comptes extrapressupostaris negatius. Si el romanent és superior al 20% del total d’ingressos executats, s’haurà de calcular i d’especificar el romanent afectat i el romanent disponible. Tanmateix cal justificar aquest romanent i indicar quines actuacions s’han previst per reduir aquesta quantitat al llarg de l’exercici 2022.

La declaració caldrà presentar-la, preferentment mitjançant eValisa, a la Sra. Lidia Jiménez Muñoz i Anna Sanz Loscos (com a visualitzadora).

Els informes corresponents de la liquidació econòmica es descarreguen de l’aplicació Esfer@ (Exercici 2021 – Pressupost General / Informes i extraccions / Informes). El centre podrà descarregar-los i signar-los per al seu arxiu i custòdia. No cal trametre’ls a Serveis Territorials.

Us recordem que per validar i tancar el pressupost del 2021 cal que el del 2022 estigui en estat “Provisional” o “Aprovat”.