La celebració al Jardí de l’Ateneu del Dia de les llengües familiars

Ahir dia 21 de febrer vam celebrar amb totes les aules d’acollida de Rubí la riquesa i diversitat de les llengües que parlen els alumnes nouvinguts i les seves famílies.

El Jardí de l’Ateneu va acollir la festa i va proporcionar-nos un espai fantàstic per fer les diverses activitats. Vam penjar en unt tramat de cordills, els cartells amb diverses paraules o expressions en les seves llengües d’origen, la qual cosa va donar un ambient festiu i acolorit.

Seguidament el Nahuel i la Tatiana, dos  estudiants de batxillerats del Duc de Montblanc van fer una petita xerrada per animar tota la colla que val la pena esforçar-se, confiar perquè, tot i que els començaments no són fàcils, es poden sentir desorientats i desanimats, al final es va trobant el camí.

Els alumnes de diversos centres van llegir textos amb la seva llengua familiar i un company seu els traduïa al català. Així vam poder escolar llengües com: el bàmbara, el mandinga, el xinès, un castellà molt peruà, l’ucraïnès o l’albanès… Va ser molt bonic veure la il·lusió amb què s’ho havien preparat.

Vam amenitzar la festa amb cançons diverses que tenien a veure amb la idea de la celebració: De tot arreu, Al final  tot anirà bé Supermercat i, finalment, per partida doble i diverses versions, el més que famós COTI per COTI. Va resultar força impossible fer una sardana rumbera  amb tots els ets i els uts, rodona i ben puntejada, però ens hem donat per satisfets amb la intenció: fer pinya, de cantar, esbargir una estona i sentir, sobretot, som una bona colla i que totes les llengües són  dignes de ser defensades, parlades, estimades. I que el català és la llengua que ens uneix!.

Donem les gràcies als mestres i, sobretot, els i les tutors d’acollida, als participants entusiastes que han fet possible aquesta festa.

Molta empenta, molts ànims i molta esperança per continuar aprenent! Les llengües sumen sempre!