Els futurs de l’Educació: aprendre a esdevenir. Una iniciativa global de la UNESCO que arriba a Catalunya

La UNESCO pretén repensar l’educació i crear els futurs que volem, catalitzant un debat global sobre com el coneixement, l’educació i l’aprenentatge han de reimaginar-se en un món amb una creixent complexitat, incertesa i precarietat.

Necessitem pensar junts per poder actuar conjuntament i donar forma als futurs que volem.

Llegeix més»

#CompartimUnConte : booktràiler de «Mark&Marc»

Al llarg dels mesos de gener i febrer els alumnes de 5è i 6è de 12 escoles de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 han participat en l’activitat d’escriptura creativa Compartim un conte.

Han escrit la continuació (nus i desenllaç) de l’inici del conte escrit per na Mercè Anguera.

Per poder-los llegir haureu d’esperar al 14 d’abril, ara de moment podeu gaudir del booktràiler que us destria alguns dels secrets de les diferents històries que han sorgit durant el procés participatiu.

Criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat i formació d’adults, davant la prolongació del període de confinament pel Covid19.

La Secretaria General del Departament d’Educació aporta uns criteris per al desenvolupament de les accions educatives i elements a tenir present en les avaluació. Alhora, en el seu annex fa una referència específica adreçada als estudiants de segon curs de batxillerat.

  • S’estableix que els centres i el professorat avaluïn tenint en compte la situació personalitzada de cada alumne, molt diversa segons les circumstàncies 
  • Ateses les diferents situacions, les tasques realitzades durant el confinament han de suposar un valor afegit en l’avaluació de l’alumne, i no una penalització
  • Han de ser activitats inclusives que s’ajustin al ritme, les característiques i la situació personal de cada alumne

Llegeix més»

¨Estrelles de Tetra Brik¨- un conte sobre els confinaments invisibles

Lupe Capell Gasol, dinamitzadora audiovisual Institut Escola Trinitat Nova ens el conte “Estrelles de Tetrabrik” per retre homenatge a tots els nens i nenes i les seves famílies que estan passant un confinament invisible, molt diferent al que ens ensenyen els mitjans de comunicació.

És una història que ens recorda que tot i que un infant no tingui tot el que tenen altres nens i nenes més afortunats, segueix sentint amor i tenint imaginació, tot i estar-ho passant, segurament, molt pitjor que d’altres. Llegeix més»

CARTES amb COR. Educació i Sanitat bateguem juntes

Aquesta és una iniciativa que neix en unes circumstàncies molt especials i en uns moments molt difícils per a tothom. Volem que les nenes i nens de totes les Escoles i que les noies i els nois dels instituts de Catalunya, des d’Infantil fins a Cicles formatius, passant per la Primària, l’ESO i el Batxillerat envieu dibuixos, poemes, vídeos, cartes als Hospitals de Catalunya per a les persones que ara hi ha ingresades en els nostres hospitals i per a tot el nostre increïble personal sanitari. Llegeix més»

Apunts sobre ensenyar i aprendre confinats (Darrera actualització: 5 de maig de 2020 a les 9:15h)

Des del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, davant una situació excepcional com la que s’està produint,  hem fet un seguit d’apunts sobre ensenyar i aprendre confinats i de quina manera l’equip del servei educatiu (CRP, ELIC, EAP…) pot acompanyar els centres.

Ho anem repensant en paral·lel a les tasques telemàtiques que segons els perfils de destinataris fem a diari. Per això aquest document, editat amb Telegram, és dinàmic i es va refent periòdicament.

| Accés als APUNTS |

«Fábrica de ritmos», taller en obert de la Fundación Germán Sánchez Ruipérez

La Fundació Germán Sánchez Ruipérez ofereix un taller en obert que dona algunes claus elementals per triar una bona història i ensenya diferents estratègies per animar les narracions que hom expliqui. Amb els coneixements i la pràctica adquirits hom serà capaç de trobar les històries amb les que pugui sorprendre als oients.

Especialment adreçat a famílies pot ser útil als docents dels primers nivell, a través d’11  vídeos, Teresa Corchete i Sara Iglesias ajuden a conèixer el paper màgic que tenen el ritme i l’entonació a l’hora de narrar una història als més petits triomfar.
Llegeix més»