Sovint hem de gestionar diferents comptes de correu, el personal, el del centre i el de l’xtec. Normalment acabem gestionant els que ens són més vitals pel nostre dia a dia i per la nostra feina. Això fa que de vegades el compte de l’xtec no el mirem i ens acabi caducant la contrasenya i fins i tot ens puguin acabar bloquejant o anul·lant el compte. Hauríem de tenir present que el compte de l’xtec és el que l’administració educativa utilitzarà pera comunicar-se amb nosaltres. D’altra banda, el correu de l’xtec ens serà necessari per a poder fer els formularis de valoració de les activitats formatives que puguem realitzar, inscriure’ns a activitats i obtenir els certificats. Per tal de no haver d’estar pendents del correu xtec i que no se’ns bloquegi, hi ha una opció que és la de redirigir tots els correus que entrin per la bústia de l’xtec a un altre correu. Us ho expliquem tot seguit:
Si per contra, utilitzem majoritàriament l’xtec i tenim altres correu, segurament també els podrem redirigir cap a la bústia de l’xtec. En la següent guia us explicarem com redireccionar un correu usuari@xtec.cat a un altre correu, per exemple usuari@centre.cat.
Obre el correu XTEC. Obre la Configuració (roda dentada zona superior dreta) |
|
Vés a la pestanya Reenviament i POP/IMAP | |
Polsa el botó Afegeix una adreça de reenviament
En aquest exemple, reenviem els missatges a l’adreça fictícia |
|
Escriu-hi la teva altra adreça de correu
Comprova que l’adreça està ben escrita i polsa el botó Següent |
|
Si teniu el telèfon mòbil donat d’alta al compte de correu potser us demanarà que
feu una confirmació amb el mòbil. En el mòbil caldria clicar en el núm 74 (el que us posi en la verificació) |
|
Si no teniu el mòbil informat el sistema avisa que enviarà un missatge a l’altra
adreça de correu amb un codi de verficació o un enllaç per clicar. Polsa el botó D’acord |
|
Cal clicar l’enllaç marcat per confirmar el reenviament | |
Cal confirmar el reenviament | |
El reenviament s’ha realitzat correctament | |
La configuració del reenviament està acabada. Però, per defecte, està desactivada. Cal activar-la. Si no utilitzem gens el correu XTEC, també és recomanable fer que s’esborrin els missatges de la safata d’entrada quan es reenviïn al correu que nosaltres fem servir (usuari@centre.cat). No oblidem DESAR abans de sortir de la configuració.
|