Taller: L’aprenentatge de la llengua oral a partir dels contes i dels àlbums il·lustrats

Llegir per parlar. L’aprenentatge de la llengua oral a partir dels contes i dels àlbums il·lustrats (21 h)

Formació adreçada al professorat d’Educació Infantil i Educació Primària (Cicle Inicial).
Al Servei Educatiu VOC III, de 17:30 a 19:30 h
Calendari

    • Octubre: dilluns 30
    • Novembre: dilluns 6, dilluns 20
    • Desembre: dilluns 4
    • Gener: dilluns 8, dilluns 22
    • Febrer: dilluns 5

Inscripció

Aprenem a llegir el riu amb projectes de ciència ciutadana: RiuNet i Projecte Rius

Inscripció a la formació 4030221403 Aprenem a llegir el riu amb projectes de ciència ciutadana: RiuNet i Projecte Rius (fins al 14/09/23)

Per…

  • Conèixer les característiques de la riera com a ecosistema
  • Conscienciar-se del valor ecològic del cursos fluvials i implicar-se en la seva cura.

Quan?

  • Dijous, 14, 21 i 28 de setembre de 16:30 a 19:00 h

On?

  • 1a i 3a sessió al Servei Educatiu i 2a sessió a la riera de Rubí.

+ info

Comencem el curs 2023-2024

El dilluns 4 de setembre al migdia, al centre cultural Els Costals de Castellbisbal, ha tingut lloc la sessió inaugural del curs escolar 2023-24.

En el transcurs de l’acte hem pogut escoltar la conferència “L’optimisme realista i pedagògic”, a càrrec de Franc Rojas, educador social i màster en Intervencions Socioeducatives, que ens ha parlat de la importància de saber “acotar” en l’anàlisi de les situacions adverses per poder entomar la seva superació; de com la mirada optimista afavoreix la resolució dels conflictes i de quins són alguns dels elements claus per enfortir el sistema immune psicològic.

En l’acte també han intervingut les alcaldesses de Rubí, Sra. Ana Maria Martínez, i de Castellbisbal, Sra. M. Dolors Conde, així com la del Sr. Eduard Mallol, inspector de la zona, en representació de la directora de Serveis Territorials.

Petit manual ERG. Dossiers

El Departament ha publicat a finals d’agost El petit manual de l’enfocament restauratiu global en l’àmbit educatiu.

Va dirigit, per una banda, a tots els centres educatius que comencen a interessar-se per la restaurativa, perquè tinguin un recurs on informar-se sobre què és i què implica l’ERG i, per altra banda, a tots els professionals que s’integren en una escola on ja s’està desplegant la restaurativa, perquè puguin accedir a la informació bàsica sobre el que es proposa.

Bon final del Casal lingüístic a la fresca!

Aquesta  darrera setmana de  Casal, els diversos grups de nois i noies del Casal lingüístic de la Serreta han estat preparant un espectacle, tot fent un esforç per perdre la vergonya i parlar un xic català.

El dia de l’estrena, dimarts dia 11, es captava molt bon ambient. Entre ells i elles sembla que s’han fet bons vincles i asseguren que han entès millor i han après a parlar en llengua catalana.  Mica en mica s’omple la pica!

Per acabar-ho de celebrar, el darrer dia han anat a la piscina de Sant Quirze. Així, ben refrescats, acaben aquests dies de Casal de nouvinguts.  Des del PEE  els desitgem que continuïn amb els bons aprenentatges,  enriquidores experiències i qualsevol vivència que els permeti créixer, sentir-se acollits i estimats,  esdevenir ciutadans i ciutadanes de ple dret.

Bon estiu, doncs!

Casals lingüístics per a joves nouvingut/des

Estem al bell mig del casal lingüístic que es fa a l’institut La Serreta amb l’alumnat de les aules d’acollida de Rubí. Els tres grups de nois i noies de 14 a 16 anys porten una setmana de Casal i ja han fet una bona colla d’activitats que els permeten aprendre la llengua catalana, conèixer l’entorn i les possibilitats de lleure educatiu que ofereixen les seves entitats.

Així, han anat a EDRA a fer manualitats, a l’Escola de música on han fet una roda d’instruments, a la biblioteca a fer una activitat de dinamització lectora, a Torre Basses, i ahir, dijous 6 juliol, van visitar els gegants de la ciutat. Sembla que van al·lucinar!.

A veure si aconseguim que els nouvinguts i nouvingudes se sentin molt acollits i ens enriqueixin amb els seus talents, habilitats i valors.