Recomanacions per publicacions del centre

 en nodes, webs, EVA…

  1. Senzillesa: escriviu de forma concreta el que voleu i demaneu. Penseu en el temps de lectura d’infants, joves i famílies.
  2. Lectura de l’activitat al primer clic: escriviu al post del web del centre. Garantim que l’alumnat i famílies que miren el web pel mòbil fàcilment troben i llegeixen el que cal. Genially no permet una lectura eficaç al mòbil.
  3. Contrast: escriviu negre sobre blanc. Els fons de pantalla de colors o d’altres més estridents molesten i no aporten cap informació.
  4. Tipus de lletra: la que tingui per defecte el vostre ordinador. Les famílies no disposen de les mateixes fonts que vosaltres.
  5. Lletra minúscula: les majúscules indiquen que s’està cridant. Eviteu-les.
  6. PDF: pregunteu-vos si el contingut del PDF pot estar al post del web. Hi ha famílies sense impressora.
  7. Audiovisuals: cal preveure un enregistrament adequat i una edició correcta. És important la qualitat de l’àudio, imatge i elements addicionals. Quan publiquem som exemple a seguir, cal vetllar pel dret d’imatge i de propietat intel·lectual.
  8. Recordeu que les il·lustracions i les imatges del contes i dels llibres estan subjectes a drets d’autoria.

en xarxes socials…
Cal tenir especial cura en:
– Protecció d’imatge
– Propietats de drets intel·lectual
Drets d’autoria

#centreseducatiusenlínia

Preinscripció 2020-2021 (13 al 22 de maig)

Educació infantil (segon cicle), primària i secundària obligatòria

Activitats motrius (nee)

Us enllacem dos documents elaborats per les fisioterapeutes de l’EAP. Són propostes d’activitats, pensades per a nens i nenes que presenten necessitats educatives especials d’àmbit motriu, per poder fer a casa. Són de caire lúdic, fàcils d’organitzar amb materials que segurament tenim a l’abast. 

Visites virtuals a grans museus

Recull dels principals museus d’art del món (Rijksmuseum, Museo del Prado, Musée du Louvre…) que ofereixen les seves col·leccions en línia, elaborat per Jaume Illa (CRP del Bages).

De cada museu, hi ha un breu comentari sobre el seu web i enllaços a  les seccions que permeten explorar la col·lecció digital. També hi ha algunes propostes d’activitats.

Píndola d’acompanyament al dol

Posseir la poesia: recull d’activitats

Aquest dossier recull al voltant de 100 propostes (classificades per cicles EI, PRI i ESO) per treballar la poesia a l’aula. Les activitats estan elaborades pels assistents de la formació Posseir la poesia #joemquedoacasa, una sessió virtual, a càrrec de Dani Espresate Romero, realitzada durant el confinament, amb l’assitència de 230 persones. 

La sessió, impulsada pel Programa biblioteca escolar “puntedu”, pretenia apropar la poesia a l’escola, per tal d’acompanyar l’alumnat a adquirir una nova mirada poètica, tot presentant diferents recursos per utilitzar a l’aula i una extensa bibliografia (per a docents i per a alumnes).

#Ciència_confinada

Des de l’àmbit de ciències i medi del CESIRE ens presenten la iniciativa #ciència_confinada, amb un recull de propostes didàctiques i recursos que puguin servir de complement i inspiració pel professorat. Aquestes propostes s’aniran ampliant en les properes setmanes.

L’organització és en base a diversos espais de la llar i les activitats que habitualment s’hi realitzen. Hi trobareu una indicació de les etapes a les que s’adequa la proposta de manera prioritària. No es tracta de materials dissenyats perquè s’adrecin directament a l’alumnat, sinó que s’han generat amb la finalitat de proporcionar-vos una informació bàsica que us permeti l’adaptació a la vostra realitat.