L’atenció presencial es realitzarà sota cita prèvia. Per demanar hora podeu trucar al telèfon 93 588 20 71.
També podeu contactar amb nosaltres a través dels correus electrònics:
EAP: eap-rubi@xtec.cat    CRP: crp-rubi@xtec.cat    LIC: csoley@xtec.cat

Preinscripció 2020-2021 (13 al 22 de maig)

Educació infantil (segon cicle), primària i secundària obligatòria

Nova proposta del Museu del Cinema per a crear en família durant el confinament

Cada setmana, des del Museu del Cinema ens ofereixen una proposta per crear aparells òptics en família durant el temps de confinament. Aquesta vegada ens proposen elaborar un visor efecte Dia-Nit. Aquest aparell òptic  permetia viatjar arreu del món sense sortir del nostre municipi! Els gravats que s’hi podien veure, anomenats vistes òptiques, permetien transportar-nos a diferents indrets i, fins i tot, decidir si volíem que fos de dia o de nit.

Consulteu com fer-ho a la web del Museu del Cienema

Visites virtuals a grans museus

Recull dels principals museus d’art del món (Rijksmuseum, Museo del Prado, Musée du Louvre…) que ofereixen les seves col·leccions en línia, elaborat per Jaume Illa (CRP del Bages).

De cada museu, hi ha un breu comentari sobre el seu web i enllaços a  les seccions que permeten explorar la col·lecció digital. També hi ha algunes propostes d’activitats.

Posseir la poesia: recull d’activitats

Aquest dossier recull al voltant de 100 propostes (classificades per cicles EI, PRI i ESO) per treballar la poesia a l’aula. Les activitats estan elaborades pels assistents de la formació Posseir la poesia #joemquedoacasa, una sessió virtual, a càrrec de Dani Espresate Romero, realitzada durant el confinament, amb l’assitència de 230 persones. 

La sessió, impulsada pel Programa biblioteca escolar “puntedu”, pretenia apropar la poesia a l’escola, per tal d’acompanyar l’alumnat a adquirir una nova mirada poètica, tot presentant diferents recursos per utilitzar a l’aula i una extensa bibliografia (per a docents i per a alumnes).

#Ciència_confinada

Des de l’àmbit de ciències i medi del CESIRE ens presenten la iniciativa #ciència_confinada, amb un recull de propostes didàctiques i recursos que puguin servir de complement i inspiració pel professorat. Aquestes propostes s’aniran ampliant en les properes setmanes.

L’organització és en base a diversos espais de la llar i les activitats que habitualment s’hi realitzen. Hi trobareu una indicació de les etapes a les que s’adequa la proposta de manera prioritària. No es tracta de materials dissenyats perquè s’adrecin directament a l’alumnat, sinó que s’han generat amb la finalitat de proporcionar-vos una informació bàsica que us permeti l’adaptació a la vostra realitat.

#ApSdesdeCasa

Crida del Centre Promotor d’ApS per impulsar la realització de projectes i d’activitats d’aprenentatge servei i Servei Comunitari des del confinament i amb l’objectiu de mitigar les conseqüències de la COVID-19.

Què proposem?
Realitzar un projecte d’aprenentatge servei (o de Servei Comunitari), usant sistemes virtuals que no precisin contactes personals, destinat a pal·liar una conseqüència de la COVID-19.

A qui s’adreça?
A tots els centres d’Educació Primària i Secundària, així com a institucions de lleure i entitats socials que s’hi vulguin implicar.… Llegeix més»