Dia 18 de desembre, dia del migrant

El dia 18"La mare immigrant" Dorothea Lange de desembre Dia internacional del migrant.

“Ningú marxa de casa, excepte si casa teva és la boca d’un tauró”  Warsan Shire

Moltes famílies i alumnat que tenim als centres educatius formen part d’aquest col·lectiu.

Recordar davant els discursos d’odi i de por que el migrants s’han vist obligats a deixar la terra que deixen familiars, amics, llengua, cultura, paisatges, tot allò que els és familiar i estimat…I s’exposen a greus perills, s’enfronten a la incertesa, des del viatge mateix on es juguen la vida,  fins a l’arribada a la terra “promesa” on són vistos amb hostilitat, com una amenaça, fins a ser tractats de manera inhumana.

A banda de pel·lícules o curtmetratges, per visionar amb tots els alumnes i sensibilitzar sobre aquesta realitat, hi ha també la literatura, els àlbums il·lustrats o la  poesia com un recurs per sensibilitzar (més idees per a treballar la poesia).  Un de prou conegut és el de Joana Raspall, Podries,  que llegit a classe pot ser una idea senzilla i eficaç per posar-nos una mica a la seva pell. O l’impressionat poema Llar, d’on hem extret la cita inicial de l’article,  de la poeta  afganesa Warsan Shire.

Bones festes per a tothom!