Orientacions del Departament d’@Educaciocat referents al tercer trimestre per als serveis educatius a causa del tancament dels centres educatius pel coronavirus

El Departament d’Educació mitjançant la direcció general de Currículum i Personalització i la direcció general d’Innovació, Recerca i Cultura digital han elaborat unes orientacions adreçades a la seva xarxa de serveis educatius per encarar el darrer trimestre del curs 2019-2020 i que van arreglerades amb els Criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat i formació d’adults, davant la prolongaciÛ del perÌode de confinament pel Covid19, i que van ser elaborats per la Secretaria de Polítques educatives el passat 30 de març.
Llegeix més»

#JONED Journal of Neuroeducation, una nova revista en línia i de franc sobre Neuroeducació auspiciada per la Universitat de Barcelona

Establir ponts entre les comunitats científica i educativa per contribuir a perfeccionar les experiències didàctiques actuals és l’objectiu de la Revista de Neuroeducació (JONED), una nova publicació en línia, gratuïta i de lliure accés oberta a la comunitat científica de tot l’àmbit nacional i internacional. Està impulsada per la Càtedra de Neuroeducació de la UB ( Edu1st), creada el 2019 i pionera a tot l’Estat, que dirigeix el professor David Bueno, de la Facultat de Biologia, i té com a directora adjunta la professora Anna Forés, de la Facultat d’Educació de la UB. Llegeix més»

Els futurs de l’Educació: aprendre a esdevenir. Una iniciativa global de la UNESCO que arriba a Catalunya

La UNESCO pretén repensar l’educació i crear els futurs que volem, catalitzant un debat global sobre com el coneixement, l’educació i l’aprenentatge han de reimaginar-se en un món amb una creixent complexitat, incertesa i precarietat.

Necessitem pensar junts per poder actuar conjuntament i donar forma als futurs que volem.

Llegeix més»

#CompartimUnConte : booktràiler de «Mark&Marc»

Al llarg dels mesos de gener i febrer els alumnes de 5è i 6è de 12 escoles de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 han participat en l’activitat d’escriptura creativa Compartim un conte.

Han escrit la continuació (nus i desenllaç) de l’inici del conte escrit per na Mercè Anguera.

Per poder-los llegir haureu d’esperar al 14 d’abril, ara de moment podeu gaudir del booktràiler que us destria alguns dels secrets de les diferents històries que han sorgit durant el procés participatiu.

Criteris per al desenvolupament de l’acció educativa i l’avaluació dels alumnes en els centres on s’imparteixen els ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, primària, secundària obligatòria, batxillerat i formació d’adults, davant la prolongació del període de confinament pel Covid19.

La Secretaria General del Departament d’Educació aporta uns criteris per al desenvolupament de les accions educatives i elements a tenir present en les avaluació. Alhora, en el seu annex fa una referència específica adreçada als estudiants de segon curs de batxillerat.

  • S’estableix que els centres i el professorat avaluïn tenint en compte la situació personalitzada de cada alumne, molt diversa segons les circumstàncies 
  • Ateses les diferents situacions, les tasques realitzades durant el confinament han de suposar un valor afegit en l’avaluació de l’alumne, i no una penalització
  • Han de ser activitats inclusives que s’ajustin al ritme, les característiques i la situació personal de cada alumne

Llegeix més»

¨Estrelles de Tetra Brik¨- un conte sobre els confinaments invisibles

Lupe Capell Gasol, dinamitzadora audiovisual Institut Escola Trinitat Nova ens el conte “Estrelles de Tetrabrik” per retre homenatge a tots els nens i nenes i les seves famílies que estan passant un confinament invisible, molt diferent al que ens ensenyen els mitjans de comunicació.

És una història que ens recorda que tot i que un infant no tingui tot el que tenen altres nens i nenes més afortunats, segueix sentint amor i tenint imaginació, tot i estar-ho passant, segurament, molt pitjor que d’altres. Llegeix més»

CARTES amb COR. Educació i Sanitat bateguem juntes

Aquesta és una iniciativa que neix en unes circumstàncies molt especials i en uns moments molt difícils per a tothom. Volem que les nenes i nens de totes les Escoles i que les noies i els nois dels instituts de Catalunya, des d’Infantil fins a Cicles formatius, passant per la Primària, l’ESO i el Batxillerat envieu dibuixos, poemes, vídeos, cartes als Hospitals de Catalunya per a les persones que ara hi ha ingresades en els nostres hospitals i per a tot el nostre increïble personal sanitari. Llegeix més»