Possibles actuacions per a l’avaluació formativa
11/05/20Pla d’acció: Centres educatius en línia… Llegeix més»
Pla d’acció: Centres educatius en línia… Llegeix més»
Recull dels principals museus d’art del món (Rijksmuseum, Museo del Prado, Musée du Louvre…) que ofereixen les seves col·leccions en línia, elaborat per Jaume Illa (CRP del Bages).
De cada museu, hi ha un breu comentari sobre el seu web i enllaços a les seccions que permeten explorar la col·lecció digital. També hi ha algunes propostes d’activitats.
Publiquem el contingut d’un formulari, creat i compartit per l’ESC La Maquinista de Barcelona, per si us pot ser d’utilitat (el mateix o fent-ne modificacions).
El centre, després d’utilitzar-lo algunes setmanes, l’ha valorat molt bé per poder regular les propostes.
Aquest dossier recull al voltant de 100 propostes (classificades per cicles EI, PRI i ESO) per treballar la poesia a l’aula. Les activitats estan elaborades pels assistents de la formació Posseir la poesia #joemquedoacasa, una sessió virtual, a càrrec de Dani Espresate Romero, realitzada durant el confinament, amb l’assitència de 230 persones.
La sessió, impulsada pel Programa biblioteca escolar “puntedu”, pretenia apropar la poesia a l’escola, per tal d’acompanyar l’alumnat a adquirir una nova mirada poètica, tot presentant diferents recursos per utilitzar a l’aula i una extensa bibliografia (per a docents i per a alumnes).
Des de l’àmbit de ciències i medi del CESIRE ens presenten la iniciativa #ciència_confinada, amb un recull de propostes didàctiques i recursos que puguin servir de complement i inspiració pel professorat. Aquestes propostes s’aniran ampliant en les properes setmanes.
L’organització és en base a diversos espais de la llar i les activitats que habitualment s’hi realitzen. Hi trobareu una indicació de les etapes a les que s’adequa la proposta de manera prioritària. No es tracta de materials dissenyats perquè s’adrecin directament a l’alumnat, sinó que s’han generat amb la finalitat de proporcionar-vos una informació bàsica que us permeti l’adaptació a la vostra realitat.
Crida del Centre Promotor d’ApS per impulsar la realització de projectes i d’activitats d’aprenentatge servei i Servei Comunitari des del confinament i amb l’objectiu de mitigar les conseqüències de la COVID-19.
Què proposem?
Realitzar un projecte d’aprenentatge servei (o de Servei Comunitari), usant sistemes virtuals que no precisin contactes personals, destinat a pal·liar una conseqüència de la COVID-19.
A qui s’adreça?
A tots els centres d’Educació Primària i Secundària, així com a institucions de lleure i entitats socials que s’hi vulguin implicar.… Llegeix més»
Ja tornem a tenir aquí el Butlletí del Banc de Recursos. Vigileu!, que en aquests dies de confinament, trobareu propostes tan interessants al voltant de la lectura que correu el risc d’enganxar-vos.
Destacar l’apartat d’educació literària, on hi ha propostes per docents, famílies,… en fi, per passar millor el temps que gaudim ara a casa!
Material de l’eduCAC per tractar la temàtica de la veracitat en la informació, apropiat per aquest temps de pantalles i confinament. També trobareu informació en aquest apartat adreçat a les famílies |
|
Igualment, hi trobareu propostes d’Unitats Didàctiques que us poden ser d’utilitat. |
Symbaloo especial Sant Jordi 2020… Llegeix més»
El divendres, 17/04/2020 l’Escola Pau Casals de Rubí va participar en el programa Pop Up Escolar de Catalunya Ràdio presentant la proposta per fer una pel·lícula d’animació (Stop Motion). Ens comparteixen el tutorial perquè tothom ho pugui fer.