Socials a destemps

“Socials a destemps” és us recull de propostes per l’alumnat d’educació primària i secundària creat pel CESIRE – Àmbit de Ciències Socials . Cada bloc l’encapçala un text breu que explica en quin contingut del currículum s’engloba l’activitat. Són activitats breus i pensades perquè els mestres i professors les adapteu a les vostres necessitats en temps de confinament.

 

 

XXII CONFERÈNCIA FILOSOFIA 3/18 – VIRTUAL, OBERTA I GRATUÏTA

El GrupIREF ens convida a parlar de filosofia i avaluació a càrrec de Neus Sanmartí divendres a la tarda (18:00 hores), a través del Canal de YouTube del GrupIREF.

Cal omplir el següent FORMULARI , crearem grups fins omplir “aforament virtual”, us informarem via correu electrònic.

Dissabte de 10:00 h a 12:30 h, Irene de Puig ens parlarà sobre el nou material De la Incertesa i, compartirem algunes experiències als voltants de l’avaluació vinculades a Filosofia 3/18 de les Filoscoles, per després compartir reflexió en petites comunitats de diàleg

Enhorabona als centres guardonats als Premis Baldiri Reixac!

Tres centres de la zona han estat guardonats:

  • ESC Montessori (Rubí) en la categoria Escola, en reconeixement pel seu projecte educatiu innovador que situa la cultura i l’art en el centre de l’aprenentatge.
  • ESC Pau Casals (Rubí) en la categoria Experiència, pel seu projecte Un Conte de Nadal d’en Charles Dickens, que es va concretar en la realització d’un curtmetratge amb la participació de tota la comunitat educativa.
  • IE Les Vinyes (Castellbisbal) en la categoria Connexions pel seu projecte El teatre de la memòria, en el que els nois i les noies han creat i representat una obra de teatre, amb l’acompanyament de l’artista Txell Torres, a partir de la recuperació de les històries de vida dels seus avis i àvies.

Reconstruint una aplicació pràctica dels 7 principis de l’aprenentatge.

Webinar (15/05/20) de l’IE Teresa Altet al #Claustreobert dels Centres educatius en línia

Hem estat capaços de fer una adaptació d’allò que sustenta el projecte, la seva visió i el seu motor de transformació per donar resposta a la nova situació?

Projecte Competències de pensament científic a l’ESO (Ciències 12-15)

El Projecte Ciències 12-15 es proposa facilitar a l’alumnat l’elaboració de coneixement científic escolar mitjançant activitats al seu abast. Això implica fer possible que cada alumne experimenti, pensi, s’emocioni, dialogui, argumenti, escrigui i representi, i s’organitzi per construir i aplicar coneixement científic, millorant la seva comprensió dels fenòmens del món.
A la pàgina del projecte, teniu accés a unitats, a recursos, a activitats d’ampliació i idees per fer ciència a casa, entre d’altres.

1r
ESO
2n
ESO
3r
ESO

Recomanacions per publicacions del centre

 en nodes, webs, EVA…

  1. Senzillesa: escriviu de forma concreta el que voleu i demaneu. Penseu en el temps de lectura d’infants, joves i famílies.
  2. Lectura de l’activitat al primer clic: escriviu al post del web del centre. Garantim que l’alumnat i famílies que miren el web pel mòbil fàcilment troben i llegeixen el que cal. Genially no permet una lectura eficaç al mòbil.
  3. Contrast: escriviu negre sobre blanc. Els fons de pantalla de colors o d’altres més estridents molesten i no aporten cap informació.
  4. Tipus de lletra: la que tingui per defecte el vostre ordinador. Les famílies no disposen de les mateixes fonts que vosaltres.
  5. Lletra minúscula: les majúscules indiquen que s’està cridant. Eviteu-les.
  6. PDF: pregunteu-vos si el contingut del PDF pot estar al post del web. Hi ha famílies sense impressora.
  7. Audiovisuals: cal preveure un enregistrament adequat i una edició correcta. És important la qualitat de l’àudio, imatge i elements addicionals. Quan publiquem som exemple a seguir, cal vetllar pel dret d’imatge i de propietat intel·lectual.
  8. Recordeu que les il·lustracions i les imatges del contes i dels llibres estan subjectes a drets d’autoria.

en xarxes socials…
Cal tenir especial cura en:
– Protecció d’imatge
– Propietats de drets intel·lectual
Drets d’autoria

#centreseducatiusenlínia