La Secció Filològica de l’IEC inclou en el Diccionari de la llengua catalana de l’IEC (DIEC2) catorze paraules noves i en modifica disset sobre el lèxic LGTBI

A la I Trobada Ampliada de l’Acadèmia Oberta als Mitjans de Comunicació de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, celebrada aquest dimarts a la Sala Prat de la Riba de l’IEC, s’han anunciat els catorze articles nous i els disset modificats que el DIEC2 inclou en la seva versió en línia.

El document, aprovat per la Secció Filològica en el Ple del 18 de setembre de 2020, ha partit de la proposta que l’associació Castelló LGTBI va fer arribar a l’acadèmia de la llengua catalana el desembre del 2018. En aquell document, l’associació proposava la incorporació de noves paraules i la modificació d’algunes ja existents sobre lèxic LGTBI al DIEC2. Llegeix més»

OpenCohesion School (ASOC): Dades Obertes, Auditoria Ciutadana i Cohesió Europea


OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.

 

El projecte es planteja tres grans objectius:

  • Donar a conèixer les actuacions que es realitzen amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons de cohesió.
  • Introduir els conceptes de transparència i de dades obertes i ensenyar a utilitzar-les a través d’un exercici pràctic.
  • Sensibilitzar sobre la importància de la implicació ciutadana en l’auditoria de les polítiques públiques.

Llegeix més»

La Fundació Bofill i Unescocat demanen un pla a deu anys per actualitzar el sistema educatiu

La Fundació BofillUnescocat van presentar el dilluns 5 d’octubre, Dia Mundial dels Docents (UNESCO), una proposta dirigida a les formacions parlamentàries per tal que s’acordi un pla a deu anys d’actualització del sistema educatiu que s’avanci al creixement de les desigualtats que està generant la pandèmia i respongui a l’Agenda 2030 i al que diu en matèria d’educació.

La proposta es presenta al mateix temps que l’avaluació del programa Escola Nova 21 feta per uns experts externs. Aquesta avaluació constata entre altres l’alt impacte de les accions de canvi intensiu que van tenir lloc als 30 centres del la mostra representativa, la qual cosa permet planificar accions d’actualització per al conjunt del sistema. Llegeix més»

La Setmana Bio per a l’alimentació ecològica enguany esdevindrà virtual

La Setmana Bio per l’alimentació ecològica és un esdeveniment en què se celebraran tot un conjunt d’activitats amb l’objectiu comú de promocionar i donar a conèixer la producció i alimentació ecològiques entre la població. El programa d’activitats serà molt variat i la seva proposta i organització anirà a càrrec de qualsevol persona o entitat interessada en aquest objectiu. A causa de la situació plantejada per la pandèmia de Covid 19, enguany la gran majoria d’activitats seran virtuals.

L’objectiu és que els productors i elaboradors de productes ecològics, entitats i organitzacions interessades, administracions locals, escoles i centres docents, biblioteques, restaurants, detallistes, grans superfícies, etc., puguin organitzar aquella activitat que millor s’adeqüi a les seves necessitats, sempre dins dels objectius generals de la Setmana Bio. Llegeix més»

Plaça vacant en el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu Baix Llobregat-6

Després de trenta-tres anys d’exercici professional en el Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6, en Jordi Dolcet Llaveria deixa el Servei Educatiu i s’acull a la jubilació voluntària.

Dolcet, mestre especialitzat en la didàctica de les ciències socials, mestre de català i professor d’ensenyament secundari (Geografia i Història), va iniciar la seva trajectòria professional a l’escola unitària de Torre-Serona (Segrià, 1982-84), posteriorment va ser mestre i cap d’estudis a l’escola La Guàrdia (1984-1987) i des del 1987 fins al setembre del 2020, ha estat tècnic docent del CRP Baix Llobregat-6, amb només un curt parèntesi d’un curs escolar, en els serveis centrals del Departament d’Educació (1990-1991). Llegeix més»

BBC Sound Effects

La BBC posa a la disposició 16.000 efectes de so en format WAV per descarregar-los segons els termes d’ús de la llicència RemArc. Els efectes de so són drets d’autor de la BBC, però es poden utilitzar amb finalitats personals, educatives o d’investigació, tal com es detalla a la llicència. Per a ús comercial, podeu llicenciar efectes de so a: license sound effects. Podeu accedir a les metadades del conjunt de dades visitant el lloc de LOD. Si teniu cap pregunta sobre l’ús, poseu-vos en contacte amb jake.berger a bbc.co.uk

|Accés als efectes de so de la BBC|

Obertes les inscripcions a les activitats de formació permanent del professorat (curs 2020-2021)

Les activitats del Pla de Formació de Zona s’adrecen a tot el professorat d’educació infantil, primària, secundària, de formació professional, de persones adultes i d’ensenyaments de règim especial dels centres educatius de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6. Enguany l’oferta de les activitats pot ser que es vegi ampliada al llarg del curs escolar en funció de com vagi esdevenint-se la crisi sanitària per la qual travessem. Aquesta ampliació també pot ser causada per la demanda que estableixi un determinat centre en funció de les seves necessitats formatives i que no va poder ser tramitada al llarg del període de confinament. Llegeix més»

Escola Segura: l’espai dels Departament d’@Educaciocat i @Salutcat per garantir entorns segurs d’ensenyament i aprenentatge presencial

En aquest espai les famílies hi trobareu tota la informació sobre les actuacions que es portin a terme en l’àmbit educatiu i la situació de la comunitat en el context actual de pandèmia, així com les mesures i decisions que es prenguin i afectin el desenvolupament de les activitats escolars.

El Departament d’Educació, el Departament de Salut, els ajuntaments i els equips de coordinació territorial treballen conjuntament en la detecció precoç de casos de covid-19 i sospitosos, i en la gestió posterior, en favor de l’activitat escolar presencial, per garantir el dret a l’educació i a la socialització de l’alumnat.

L’educació presencial equitativa i no segregadora és un dret fonamental dels nostres infants i joves i treballem per garantir-lo en un entorn social i comunitari amb la màxima seguretat i qualitat. Llegeix més»