OpenCohesion School (ASOC): Dades Obertes, Auditoria Ciutadana i Cohesió Europea

OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.

El projecte es planteja tres grans objectius:

• Donar a conèixer les actuacions que es realitzen amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons de cohesió.
  • Introduir els conceptes de transparència i de dades obertes i ensenyar a utilitzar-les a través d’un exercici pràctic.
  • Sensibilitzar sobre la importància de la implicació ciutadana en l’auditoria de les polítiques públiques.

El projecte afavoreix el desenvolupament d’habilitats digitalsestadístiques i d’educació per a la ciutadania, i permet a l’alumnat descobrir com les polítiques públiques incideixen als llocs on viuen. Al llarg de tot un curs acadèmic, alumnat i professorat desenvolupen l’auditoria ciutadana analitzant l’impacte d’un projecte finançat amb fons de cohesió en el seu territori, i comuniquen els resultats obtinguts amb l’ajuda de tècniques periodístiques.

Al final de curs se celebra una trobada de totes les escoles catalanes participants on es compartiran els projectes treballats. El projecte que sigui escollit guanyador, podrà participar en un viatge a Brussel·les durant el qual tot l’equip podrà conèixer de primera mà les institucions europees, escoltar la història de la Unió i parlar amb els funcionaris de la Comissió Europea sobre temes de polítiques de cohesió, ocupació i innovació.

|ESPAI PER AL PROFESSORAT|   |ESPAI PER A L’ALUMNAT|  |MÉS INFO|