Presentació de llibres (Carme Pomareda)

Enguany, la tradicional presentació de llibres de Nadal que exposava la Carme Pomareda a l’escola Torre de la Llebre no s’ha pogut realitzar de manera presencial amb l’assistència de docents.

Malgrat aquest entrebanc, provocat per la situació de pandèmia en la que ens trobem immersos, no s’ha volgut perdre l’oportunitat de seguir presentant aquelles novetats que apareixen per Nadal de la literatura infantil i juvenil.  L’Escola Torre de la Llebre ha volgut continuar fent aquesta activitat i compartir-la encara que sigui de manera virtual a través d’un vídeo.

Gaudiu-la!

Formacions obertes (format telemàtic) (2n torn)

4030351403 Docència compartida. Un instrument d’atenció a l’alumnat i de formació del professorat.
Ester Miquel
Del 12/1/2021 al 6/4/2021
(15 hores – 4 sessions) de 17:00h a 19:00
4030401403 Acompanyament a l’alumnat i acció tutorial a ESO
Mireia Seró
1, 8 i 22 de febrer de 2021
(5 hores – 3 sessions) de 17:00h a 18:30h

4030421403 Acompanyament a l’alumnat i acció tutorial a Infantil i Primària

Rosa Miralles
4, 11 i 18 de febrer de 2021
(5 hores – 3 sessions) de 17:30h a 19:00h

4030341403 Treball per projectes
Nati Bergadà
18/1/2021 i 25/1/2021
(5 hores – 2 sessions) de 17:30h a 19:30h
maria casanovas (@casanovas_maria) | Twitter 4030391403 Gestió d’aules internivells des d’una mirada competencial
Maria Casanovas
Del 13, 20, 27 de gener i 3 de febrer de 2021
(10 hores – 4 sessions) de 17:30h a 19:00h

Preinscripció del curs 2021-2022

Presentació de sol·licituds de preinscripció
  • Educació infantil de segon cicle i educació primària
    del 15 al 24 de març de 2021

  • Educació secundària obligatòria
    del 17 al 24 de març de 2021

  • Batxillerat i cicles de grau mitjà de formació professional i d’arts plàstiques i disseny
    de l’11 al 17 de maig de 2021

  • Cicles de grau superior de formació professional i d’arts plàstiques i disseny
    del 25 al 31 de maig de 2021

Filosofia visual (Wonder Ponder)

Wonder Ponder acosta els lectors a algunes de les grans preguntes de la filosofia de manera divertida i atractiva. Escenes curioses i preguntes intrigants conviden a la reflexió i al diàleg, estimulen el desenvolupament d’un pensament propi i faciliten la construcció d’un mapa visual i conceptual del tema que tracta cada títol.

Títols

 

Materials Descarregables

Un Nadal exepcional!

Un vídeo conte (5’20”) molt especial escrit i narrat per Júlia Prunés i amb il·lustracions de Bernadette Cuxart. S’adreça als nens i nenes, famílies i escoles de Catalunya amb l’objectiu que aquest Nadal continuï sent igual de màgic, a la vegada de sensibilitzar sobre la importància de ser responsables en aquests moments.

Ningú no és normal

Hi ha algú normal? Nobody is normal (Ningú no és normal) és un curt d’animació fet amb stopmotion dirigit per Catherine Prowse que forma part d’una campanya de Childline, el servei d’assessorament i assistència telefònica per a infants i joves del Regne Unit.

Cua de sirena

Cua de Sirena està produït per ActuaVallès – Ca l’Enredus i es basa en el llibre que Alba Barbè i Serra (que també dirigeix el curt) va publicar el 2016, amb Sara Carro i il·lustracions de Joan Turu.  La cinta pretén sensibilitzar, d’una forma molt pedagògica, sobre els estereotips de gènere i la diversitat, així com fomentar el lliure desenvolupament de la identitat i de l’expressió del gènere dels infants i joves. Tot plegat, representat per un personatge, Roc, que se’n va a la platja amb els companys de l’escola.

Dia internacional de la diversitat funcional

Detall del cartell del Dia Internacional de les Persones amb Diversitat Funcional  

El 3 de desembre es celebre el dia internacional de la diversitat funcional. Per conmemorar aquesta data., l’Ajuntament de Rubí proposa un seguit d’actes que tindran lloc a la plaça Pere Aguilera. Podreu trobar més informació en aquest enllaç. Prèviament, ha tingut lloc la Jornada de diversitat funcional organitzada per l’Ajuntament de Rubí, on s’ha pogut escoltar la conferència: Per una nova normalitat, que no sigui l’antiga normalitat empitjorada. Una reflexió sobre on queden els drets de les persones amb diversitat funcional a càrrec del Sr. Joan Canimas BruguéDoctor en filosofia i expert en ètica aplicada i professor de la Universitat de Girona. Després s’han pogut escoltar diferents Experiències durant el confinament d’algunes entitats i serveis del municipi i s’ha generat un debat entre les persones assistents. L’acte ha comptat amb la presència de l’alcaldessa Sra. Ana María Martínez. 

10 consells per reforçar la biblioteca escolar en temps de COVID

En la situació actual, les biblioteques escolars han hagut de plantejar-se canvis en el funcionament. Moltes han hagut de cedir els seus espais per fer-hi classes, d’altres treballen de forma deslocalitzada i han creat serveis “a domicili” per a les aules, algunes continuen obertes i amb moltes mesures de seguretat i restriccions… el que no han perdut les biblioteques ni les seves responsables és el saber fer, l’afany d’apropar la lectura i la cultura a l’alumnat, al professorat i a les famílies. Perquè ara, mes que mai, les biblioteques escolars són imprescindibles.

Des del programa “puntedu”, publiquen aquests 10 consells per reforçar la biblioteca escolar en temps de COVID amb la intenció d’aportar idees i compartir respostes a molts dubtes que es van plantejant en el dia a dia.

Promou la participació a la teva escola

LA RECOL·LECTA és un manual metodològic per a dur a terme experiències participatives als centres d’educació primària de Catalunya.

Té per objectiu oferir al personal docent de les escoles de primària d’arreu de Catalunya eines per promoure i facilitar la participació infantil i la cultura democràtica a la seva comunitat educativa.

El format digital del manual pretén facilitar la seva lectura amb un disseny interactiu que permet navegar pel document sense haver de fer una lectura tradicional i també proporcionar fitxes útils per desenvolupar activitats participatives a l’escola.

1a Sessió XTCD 2020-21 Competència digital alumnat

Aquest mes de novembre va iniciar la Xarxa Territorial de Cultura Digital. Aquest curs la participació a la XTCD és oberta a tot el professorat interessat a compartir experiències en cultura digital a l’aula.

La primera sessió, ha entrat en debat en com assolir la competència digital de l’alumnat.

Tal i com s’inscriu al marc de l’eix 1 del Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC),  l’assoliment de la competència digital de l’alumnat, en concret en l’objectiu específic 1: Proporcionar orientacions metodològiques i d’avaluació que permetin establir un seguiment sobre l’assoliment de la competència digital al llarg dels nivells de totes les etapes educatives.

Aquest objectiu recull la línia d’actuació 1.2: Publicació d’orientacions per a l’avaluació transversal dels àmbits de l’assoliment de la competència digital per a cada nivell de totes les etapes educatives.

Us deixem el webinar que va obrir la sessió, on es parla del document que pot ajudar als centres a l’avaluació d’aquesta competència digital. També us deixem els documents als que fa referència.