Model per a la programació de situacions d’aprenentatge

El Departament d’Educació ha publicat un model de plantilla per facilitar la programació de les situacions d’aprenentatge. La programació ha de ser un instrument flexible i obert, en constant construcció i revisió; un instrument viu que s’ha de contextualitzar a cada moment en funció de les necessitats educatives de l’alumnat i que s’adapta a les situacions canviants. La utilitat d’una programació es relaciona, sobretot, amb la qualitat educativa dels processos que s’hi descriuen i, en menor mesura, amb la seva formalització. En conseqüència, té utilitat si respon a la realitat i si ajuda a reflexionar sobre la millora contínua dels aprenentatges. Després d’aplicar la programació prevista, caldrà contrastar-la amb els aprenentatges reals que s’hi han realitzat i modificar-la, si escau.

Aquest no és l’únic model que es pot utilitzar per a la programació de les situacions d’aprenentatge, ans al contrari, cada centre educatiu ha d’escollir el model que s’adeqüi més a les seves característiques. Aquest model de programació del grup classe pretén ser pràctic i fàcil de completar:

• Recull els elements fonamentals del que es preveu que ha de passar a l’aula per afavorir els aprenentatges dels alumnes o per documentar allò que passa o que ja ha passat.
  • És vàlid per a tota mena d’estratègies metodològiques que facin un tractament globalitzat dels continguts.

MODEL – Document de suport – Més informació