Corrupció! Revolta ètica
30/05/20L’Oficina Antifrau de Catalunya ha dissenyat l’exposició divulgativa “Corrupció! Revolta ètica” que pretén incentivar la reflexió sobre aquest fenomen i la seva importància en la construcció d’una democràcia avançada, però també vol provocar una reflexió personal sobre els àmbits en què l’actitud personal del visitant podria modificar i millorar els sistemes corruptes a petita escala.
La corrupció és un fenomen corrosiu que pot abocar a crisis socials, econòmiques i polítiques molt profundes, generant desànim i impotència en la població i afeblint la democràcia i, per tant, els drets humans. El relat expositiu detalla que els comportaments corruptes i fraudulents sorgeixen en societats d’una certa ambigüitat moral, en què predomina l’individualisme, el relativisme i s’hi posa de manifest la crisi de valors.
L’exposició es pot visitar de manera virtual fent un tomb de 360º. Disposa d’unes guies per ser consultada en família o grup, amb el professorat fent acompanyament als alumnes de 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles formatius de grau mitjà i superior i, també, material didàctic complementari.
El Telenotícies de Televisió de Catalunya també va fer un reportatge relacionat amb aquesta qüestió: Joves i corrupció: reflexions en temps de confinament, que podeu visionar tot seguit. Llegeix més»
Guia pel disseny de serveis més accessibles
30/05/20El Departament d’Interior del Govern Britànic (Home Office) ha publicat una guia sota la denominació: Orientacions generals sobre com dissenyar serveis més accessibles. Llegeix més»
JOC «Parelles de la nostra història»
30/05/20El Museu d’Història de Catalunya ens proposa un joc per fer en família des de casa i passar una bona estona plegats: el joc de les parelles de la nostra història! Entrenarem la memòria a la vegada que, de passada, descobrim les diferents èpoques històriques i alguns dels seus trets característics.
Jugar-hi és ben senzill, només heu de descarregar els arxius que trobareu al peu d’aquesta pàgina i seguir les instruccions per construir les fitxes del joc. Llegeix més»
La situació de l’aïllament prolongat. Els seus efectes sobre la infància i l’adolescència
29/05/20Els professionals dels EAP, SIEI i del CRETDIC dels serveis territorials al Baix Llobregat del Departament d’Educació van destinar la trobada d’intercanvi d’experiències del mes de maig a l’anàlisi sobre el futur retrobament a les pràctiques educatives, en els centres educatius, tan bon punt la situació sanitària ho faci possible.
A continuació se us ofereix una presentació que aborda aquest tema i que recull de documentació que us pot aportar elements de reflexió en la situació complexa que s’albira, especialment en l’inici del primer trimestre del curs 2020-2021.
El paper dels infants en la transmissió del nou Coronavirus
28/05/20El Departament de Salut ha emès un informe en relació amb els infants i la transmissió del coronavirus per tal que les direccions dels centres el facin arribar en còpia, per indicació de la Secretària General del Departament d’Educació, a tot l’equip docent del centres públics, independentment dels ensenyaments que s’hi imparteixin. També s’ha fet arribar a les direccions dels centres concertats, llars d’infants del Departament, EOI, CFA, CEE del DE i de titularitat municipal i regidores i regidors. A continuació podeu consultar l’esmentat informe:
Estrena del documental LA NOVA ESCOLA al Docs Barcelona
27/05/20Per què ha de servir l’escola, avui? Aquesta pregunta va propiciar una revolució educativa a través del programa Escola Nova 21. La Nova Escola segueix els tres anys de vida del programa, que promou l’aprenentatge competencial i que ha generat una revolució educativa a Catalunya. Observant el fenomen des d’una perspectiva d’espècie i analitzant-ne el context històric i científic amb les veus científiques més qualificades, el film s’endinsa en l’aventura dels seus impulsors i d’aquells que han estat al centre de l’experimentació dels nous mètodes implementats. Es pot canviar un sistema educatiu des de baix cap a dalt amb èxit?
Llegeix més»
#socialsadestemps Una proposta del CESIRE amb activitats d’aprenentatge
26/05/20Des del CESIRE – Àmbit de Ciències Socials hem creat aquests dies un SITES de recursos per als mestres i professors us proposen activitats que podeu fer amb els seus alumnes. Mentre duri el confiament anirem ampliant activitats.
“Socials a destemps” és us recull de propostes per l’alumnat d’educació primària i secundària. Cada bloc l’encapçala un text breu que explica en quin contingut del currículum s’engloba l’activitat. Són activitats breus i pensades perquè els mestres i professors les adapteu a les vostres necessitats.
| Accés als materials |
Fins al 29 de maig, el Departament d’Educació ofereix un servei gratuït d’atenció telefònica 900 929 299 (de 10 a 13 hores i de 15 a 18 hores), en què un equip d’orientadors professionals, de forma voluntària, atèn els alumnes de 4t d’ESO i les seves famílies, dels centres públics i concertats, per acompanyar-los en la tria dels estudis.
Els centres poden informar d’aquest servei l’alumnat de 4t d’ESO que tingui una major necessitat d’orientació en la tria dels seus estudis, i també les famílies.