Telèfon d’acompanyament a l’alumnat de quart d’Educació secundària

Fins al 29 de maig, el Departament d’Educació ofereix un servei gratuït d’atenció telefònica 900 929 299 (de 10 a 13 hores i de 15 a 18 hores), en què un equip d’orientadors professionals, de forma voluntària, atèn els alumnes de 4t d’ESO i les seves famílies, dels centres públics i concertats, per acompanyar-los en la tria dels estudis.

Els centres poden informar d’aquest servei l’alumnat de 4t d’ESO que tingui una major necessitat d’orientació en la tria dels seus estudis, i també les famílies.

El Departament té tota la confiança en l’orientació als joves que es fa als centres educatius durant tota l’etapa escolar, per això aquest servei és un canal complementari de suport als alumnes en aquesta època de confinament provocada per la covid-19.

Per a qualsevol dubte respecte al funcionament d’aquest servei d’atenció telefònica, des dels centres es pot escriure a suport_orientadors.educacio@gencat.cat​, indicant en l’assumpte “Consulta direcció”.

Els alumnes de la ciutat de Barcelona també tenen a la seva disposició el Pla jove del Consorci d’Educació de Barcelona amb un equip d’assessors a qui es poden adreçar per rebre acompanyament.