![Beques i Ajuts=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2023/06/beques-300x291-1.jpg)
Beques i Ajuts
![Formacions Dotacions=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/02/FORMACIONS.jpg)
Formacions juliol
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
![Flip-card3=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/02/Avaluacio-fi-etapa.jpg)
Avaluació Final d’Etapa
![Pla Formació Zona=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/04/FC-PFZ.png)
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
L’actual crisi sanitària té un grau d’afectació molt notori en totes les pràctiques educatives que tenen una relació directa amb l’entorn social i cultural dels centres educatius. En aquest sentit, el desenvolupament de projectes d’aprenentatge i servei comunitari es veuen condicionats a cercar alternatives per portar-se a terme sense posar en risc la salut dels aprenents i dels seus destinataris.
En el següent vídeo, Roser Batlle, pedagoga i, al llarg dels darrers anys, una de les principals divulgadores de l’aprenentatge i servei, ofereix un seguit de propostes per desenvolupar projectes d’aprenentatge i servei comunitari fets a distància. En aquest mateix post, després del vídeo, també es pot consultar la presentació en format pdf.
Un dels objectius de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio és conscienciar els joves sobre les malalties tractades al programa. Per aconseguir-ho, la Fundació desplega una intensa campanya de divulgació i sensibilització adreçada als centres educatius que arriba a més de 200.000 joves. Un col·lectiu format per més de 600 professionals de la salut és l’encarregat de fer la divulgació impartint al voltant de 5.500 sessions en cada nova edició.
Entre el 13 d’octubre i el 20 de desembre, professionals de la salut faran milers de sessions divulgatives per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la Covid-19 i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.
Les sessions de divulgació estan adreçades, principalment, a centres educatius de secundària, de batxillerat i a altres entitats socials, educatives i culturals de tot Catalunya i es faran en horari de 8.00 a 20.00. Totes les sessions segueixen un protocol d’actuació i un programa elaborat per la Fundació, i es desenvolupen amb el suport de material audiovisual creat expressament.
Learn to Check és un projecte d’educació mediàtica sobre desinformació i verificació de continguts digitals. Neix el 2020 després de la bona acollida dels tallers d’educació mediàtica per a joves impartits per Nereida Carrillo i Marta Montagut en els American Spaces de Barcelona, Madrid i València.
Amb els tallers, centenars d’adolescents es van iniciar en la verificació digital. Ara el projecte creix. En Learn to Check s’amplia la proposta pedagògica i s’ofereixen recursos per a docents, famílies, joves i altres públics. Es tracta d’oferir coneixements, eines i reflexions per esquivar la desinformació.
En una època en què estem permanentment envoltats de soroll, pretenem donar als usuaris recursos i formació per obrir-se pas en aquesta jungla de veritats i mentides. Aquí trobareu claus per verificar, eines útils, jocs per posar-vos a prova, guies didàctiques, vídeos amb experts, articles d’interès i el nostre ampli ventall de tallers presencials i en línia.
Flipgrid és una plataforma d’aprenentatge social que permet als docents i als estudiants interactuar mitjançant el vídeo. L’eina presenta dues opcions: Flipgrid Class, on cal registrar-s’hi i pagar una quota i, Flipgrid One, que és de franc.
Una de les prestacions que té és que la plataforma permet implementar-se conjuntament amb Microsoft Educació i amb Skype Classroom. També es pot treballar amb els dos sistemes operatius mòbils més habituals: el Flipgrid Android i el Flipgrid IOS.
Flipgrid permet plantejar preguntes i que un grup tancat (les persones que disposin d’un enllaç) pugui respondre,
Flipgrid et permet elaborar qüestionaris i permet enregistrar les respostes i el parer sobre qualsevol aspecte a tractar.
“Sentir que sí, sentir que no” és un material pedagògic per a la prevenció de l’abús sexual infantil inspirat en l’obra de teatre Feeling YES, feeling NO, de Dennis Foon.
Aquest material consta de tres capítols en format taller realitzats amb infants de 4t. de primària, on es treballen les sensacions agradables i desagradables de la proximitat o el contacte físic íntim amb persones desconegudes i amb persones de l’entorn relacional proper.
A la I Trobada Ampliada de l’Acadèmia Oberta als Mitjans de Comunicació de la Secció Filològica de l’Institut d’Estudis Catalans, celebrada aquest dimarts a la Sala Prat de la Riba de l’IEC, s’han anunciat els catorze articles nous i els disset modificats que el DIEC2 inclou en la seva versió en línia.
El document, aprovat per la Secció Filològica en el Ple del 18 de setembre de 2020, ha partit de la proposta que l’associació Castelló LGTBI va fer arribar a l’acadèmia de la llengua catalana el desembre del 2018. En aquell document, l’associació proposava la incorporació de noves paraules i la modificació d’algunes ja existents sobre lèxic LGTBI al DIEC2. Llegeix més»
OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.
El projecte es planteja tres grans objectius: