Catàleg d’accions de dinàmica educativa. Pla educatiu d’entorn de Sant Vicenç dels Horts (2020-2021)

El catàleg de l’edició 2020-2021, adapta en gran manera el conjunt d’activitats a les necessitats de protecció sanitària sorgides a partir de la crisi de la COVID-19.

Disposeu de la versió en pdf del catàleg i d’accés al full d’inscripcions i de posteriors valoracions.

 

Llegeix més»

Estratègies per a la personalització de l’aprenentatge. Una conferència del Dr. Moisès Esteban-Guitart en podcast

En el marc de la formació sobre El rol del centre educatiu dins del marc del Pla Educatiu de l’Entorn 0-20 de Sant Vicenç dels Horts, i seguint en la línia de la conferència a càrrec del Ramon Grau feta el curs passat, el dia 28 de novembre vam comptar amb la col·laboració del Dr. Moisès Esteban-Guitart. Els membres dels grups impulsors dels programes d’innovació de tots els centres de la població van poder aprofundir i debatre sobre estratègies de Personalització de l’Aprenentatge a partir de la seva experiència en l’àmbit de la investigació educativa. Llegeix més»

Projecte BOSC i sostenibilitat

Aquest projecte de l’Exploratori de la Natura té per objectiu donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 relacionats amb el bosc, a través de cinc manuals adreçats a alumnat de secundària i de batxillerat relacionats amb el bosc i la sostenibilitat: Llegeix més»

“Avaluar és aprendre”. L’avaluació per millorar els aprenentatges de l’alumnat en el marc del currículum per competències. Una proposta de Neus Sanmartí

Neus Sanmartí, autora de la propostaL’any 2010, el Departament d’Educació va publicar un document d’orientacions sobre l’avaluació per millorar els aprenentatges de l’alumnat en el marc del currículum per competències que havia encarregat a la professora Neus Sanmartí, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), experta en avaluació formativa. L’any 2020, l’autora ha revisat i actualitzat aquest document.

A continuació us posem a l’abast aquesta publicació del Departament d’Educació i que va acompanyada d’un vídeo en el qual la mateixa autora fa la presentació de l’obra.
Llegeix més»

Podcast del Taller Virtual “Expressa’t amb Flipgrid”, a càrrec d’@odepaula80

La Coordinació de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials al Baix Llobregat conjuntament amb la xarxa de Centres de Recursos Pedagògics, han organitzat un seguit de tallers, conferències i càpsules formatives, d’entre les quals, us deixem a continuació el podcast del taller Expressa’t amb Flipgrid,  a càrrec d’Òscar de Paula i realitzat el dijous 22 d’octubre.

També podreu consultar l’Educator’s Guide to Flipgrid, recomanada pel ponent en el decurs del taller i que trobareu a continuació del vídeo que tot seguit us presentem.

Llegeix més»

Ponència teatral de Pamela Palenciano (Violència masclista / mite amor romàntic)

l Consell Comarcal del Baix Llobregat, en col·laboració amb els Serveis Territorials, ofereix per a tots els centres de Secundària del territori una proposta per treballar aspectes de la violència masclista i els mites de l’amor romàntic. A tal efecte us proposem la següent activitat GRATUÏTA: Ponència teatral de Pamela Palenciano.

Pamela és una monologuista, comunicadora i activista feminista andalusa (Andújar, Jaén), reconeguda internacionalment pel seu monòleg teatral No solo duelen los golpes (No només fan mal els cops), un relat autobiogràfic sobre la violència de gènere a través de l’humor i la ironia. A partir d’una escena del monòleg la Pamela desenvoluparà la seva proposta en format de ponència teatral (en castellà). Llegeix més»

Patis coeducatius. Guia per a la transformació feminista dels espais escolars

Aquest vídeo presenta una guia, projecte del Col·lectiu Punt 6 ( punt6.org ) i Coeducacció ( coeducaccio.coop), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona.


Llegeix més»

L’Aprenentatge i Servei Comunitari fet a distància

L’actual crisi sanitària té un grau d’afectació molt notori en totes les pràctiques educatives que tenen una relació directa amb l’entorn social i cultural dels centres educatius. En aquest sentit, el desenvolupament de projectes d’aprenentatge i servei comunitari es veuen condicionats a cercar alternatives per portar-se a terme sense posar en risc la salut dels aprenents i dels seus destinataris.

En el següent vídeo, Roser Batlle, pedagoga i, al llarg dels darrers anys, una de les principals divulgadores de l’aprenentatge i servei, ofereix un seguit de propostes per desenvolupar projectes d’aprenentatge i servei comunitari fets a distància. En aquest mateix post, després del vídeo, també es pot consultar la presentació en format pdf.


Llegeix més»