Oberta la inscripció als Camps d’aprenentatge

Del 15 al 31 de maig s’obre el període d’inscripció als Camps i als Entorns d’aprenentatge per al curs 2019-20.

Els camps i els entorns d’aprenentatge (CdA/EdA) som serveis didàctics de suport curricular  del Departament d’Educació; treballem conjuntament amb els centres educatius per promoure l’aprenentatge de l’alumnat a través d’activitats didàctiques innovadores en el marc d’un medi natural o cultural singular de Catalunya, contribuint així en l’aprofundiment de la formació competencial de l’alumne (més informació aquí).

La inscripció general per tots els Camps i Entorns s’ha de formalitzar mitjançant l’aplicació CAMPS, a la que podeu accedir a través de la web “Inscripció i Quotes”

Primeres Rubimpíades amb la participació dels centres de primària de Rubí

El dimarts 4 de maig s’han celebrat a Can Rosés les primeres Rubimpíades on han participat quasi 800 alumnes de 3r de Primària de 17 centres de Rubí. La proposta  vol fomentar hàbits saludables i promoure la convivència intercentres.  L’activitat està emmarcada dins del Pla Educatiu d’entorn i és fruit del treball conjunt entre el professorat d’educació física dels centres, Serveis d’esports de l’Ajuntament i Centre de recursos pedagògics. Igualment ha comptat amb el suport del Mercat Municipal que ha ofert una peça de fruita per tots els nens i nenes participants.

Els participants han pogut compartir l’inici de la jornada amb l’atleta olímpic Carles Castillejo qui ha donat el tret de sortida a l’activitat. L’atleta ha entrat a la pista esportiva portant la torxa dels Jocs Paralímpics del ’92. L’alcaldessa, Anna Maria Martínez, ha adreçat també unes paraules als petits esportistes.

Agrair també la feina realitzada per l’alumnat de l’institut la Serreta i del col·legi Regina Carmeli  que han donat suport al desenvolupament de l’activitat amb la seva tasca de monitoratge, així com als tècnics de so i al servei d’atenció mèdica de part d’Egara ambulàncies.

Enllaç a la nota informativa de la Sala de premsa de l’Ajuntament de Rubí

Mostra de robòtica a l’Institut La Serreta

Moltes felicitats a l’alumnat de l’Institut La Serreta que ha participat en la formació de robòtica, que enguany ha vingut acompanyada d’una iniciativa de l’Ajuntament de Rubí.

Bons projectes i fantàstiques idees han començat a descobrir l’Arduino de la mà d’en Jaume Gisbert, docent del centre.

Aquí teniu una breu pinzellada. L’any vinent més!

 

Ballada a la Rambla del Ferrocarril 2019

Un any més gran Ballada a la Rambla del Ferrocarril dels alumnes de 2n i 4t. Un luxe veure tants alumnes gaudint i ballant amb la música tradicional.

Felicitacions als dansaires, les docents acompanyants i l’Esbart Dansaire de Rubí que contagia als més petits de les nostres tradicions.

Formació PACBAL

Encara hi sou a temps per preparar la Jornada de formació de PACBAL que es realitzarà el proper dia 13 de maig de 2019, al CRP de Rubí de 17:30 fins les 19:30 hores.

La Prova d’Avaluació dels Components Bàsics de l’Aprenentatge de la Lectura, PACBAL, és un instrument que mesura el grau d’èxit amb que un nen progressa en aquelles habilitats crítiques que estan a la base de la lectura primerenca. Les diverses àrees que s’avaluen serveixen per predir si l’alumne serà un lector amb fluïdesa.

És una formació pràctica, per aquest motiu el nombre de places serà limitat. Us preguem doncs que us apunteu el més aviat possible en aquest formulari.

Formulari d’inscripció a la formació de PACBAL

Si es supera el nombre de participants en la inscripció, ajustarem el nombre d’assistents per cada centre.

 

Tercera sessió de la xarxa XIEP

Aquest dimarts dia 26 de març tots els centres de la xarxa XIEP ens hem tornat a trobar per tal de seguir compartint i reflexionant al voltant del tema dels informes i l’avaluació. A la primera part de la sessió hem pogut debatre al voltant dels informes d’educació infantil seguint la proposta suggerida per la Sra. Montserrat Anton en la sessió anterior.  D’aquesta conversa en destaquen aspectes com la importància del llenguatge utilitzat en la redacció dels informes per tal d’assegurar la comprensió del missatge per part de totes les famílies així com de la redacció compartida entre els diferents mestres que intervenen a l’aula. També el fet de posar en relleu els avenços del nen/a o el paper de les famílies.

A la segona part de la sessió hem pogut escoltar la ponència El relat dels informes, a càrrec del sr.  Jaume Cela

Trobareu tota la documentació de la sessió en el següent enllaç