Aules d’acollida

El dimarts 28 de gener es va fer la I trobada d’Aules d’acollida de Rubí. Aquesta trobada va permetre un primer contacte entre els i les professionals del territori, per tal de compartir inquietuds, dubtes i recursos. Igualment es va posar en valor la importància del treball en xarxa i de la coordinació.

Aquest espai va permetre comentar experiències diverses, algunes ben enriquidores. Així com les dificultats que més sovint se’ns plantejaven: diversitat dins la diversitat, el degoteig constant d’alumnat nouvingut, les adaptacions a les aules ordinàries, manca de certs recursos ( espais, tecnològics, humans…)

Es va suggerir la possibilitat d’una sortida entre tot l’alumnat d’Aula d’acollida durant el mes d’abril.

Aquest va ser el power de la presentació i els principals acords:

Educació Física i Inclusió

Dijous, 23 de gener hem fet el taller obert Educació Física i Inclusió a l’Institut Torrent dels Alous impartit per Raúl Romero, professor especialista en Educació Física i educació inclusiva.

A la sessió es va compartir un paradigma educatiu que parteix de respectar les necessitats motrius de tots els aprenents, independentment de les capacitats que tinguin, i fer propostes d’aula flexibles que possibilitin el progressiu desenvolupament de les competències socials i motrius.

Disposeu de la presentació on s’hi enllacen vídeos d’experiències i recursos.

Presentació

Raúl Romero és coautor de
la guia 1,2,3 juguem

 

Jornada Servei Comunitari

Servei Comunitari. Impulsem la ciutadania activa
Dissabte, 25 de gener de 2020 (9:00-14:00)
Espai Bital (L’Hospitalet)

Tots els centres d’educació secundària obligatòria han de realitzar, des d’aquest curs, projectes de Servei Comunitari en el marc del currículum obligatori (després de passat el termini de cinc anys des de l’entrada en vigor del decret Decret 187/2015 de 25 d’agost).

Arribat aquest moment, s’organitza una jornada de debat i reflexió per valorar el procés d’implementació del Servei Comunitari i dur a terme propostes de futur.

Objectius de la jornada

  • Conèixer la situació actual i valorar el procés d’implementació del Servei Comunitari.
  • Compartir experiències.
  • Plantejar propostes de futur.

Exposició d’experiències

Presentació del qüestionari CESC

El passat dia 16 de desembre en Jordi Collell va presentar l’eina CESC, una proposta per intervenir en l’arquitetura social de l’aula. El qüestionari, i la gestió de les dades obtingudes, ens facilita la intervenció breu i estratègica per afrontar situacions d’assetjament a les aules.

En Jordi va aprofitar per presentar-nos el llibre que ha publicat conjuntament amb Carme Escudé, i que és un suport per treballar l’assetjament escolar des d’un enfocament restauratiu.

 

Tallers d’aprenentatge a l’escola Montessori

L’escola Montessori presenta els tallers d’aprenentatge que realitzen en el centre. Estan organitzats per cicles, de tal manera que es barregen nens i nenes de diferents nivells distribuïts en grups de 13 o 14 alumnes. Cada taller ofereix diversitat de propostes per treballar individualment, en parelles o en petits grups. Les tasques estan dissenyades per complir el currículum a la vegada que metodològicament fomenten la responsabilitat, la cooperació i l’autonomia. Trobareu més informació en el seu butlletí

 

El mural dels llimoners

Nois i noies de l’INS Duc de Montblanc han pintat un mural al pati del Servei Educatiu.

L’activitat s’emmarca en un dels projectes de Servei Comunitari del centre, en aquest cas, vinculat a l’assignatura de Visual i Plàstica.

Els agraïm a tots ells i a la Bea, la professora responsable, el seu art, la dedicació i l’esforç. El resultat ha valgut molt la pena!

“El lideratge per a l’aprenentatge: clau de millora i de canvi”

Dimecres, 27/11/19, l’Anna Jolonch, Dra. en Ciències de l’Educació per la Universitat de París VIII, assessora externa del Departament d’Educació i investigadora centrada els darrers anys en el lideratge educatiu, va oferir aquesta xerrada, en la que es van definir col·lectivament les característiques que han de tenir els persones que lideren els centres educatius perquè la seva tasca tingui impacte en la millora de la qualitat educativa.… Llegeix més»